Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Dystrybucyjny Euro 6 pod gazem

Renault Trucks wprowadza na rynek D Wide CNG
24.04.2015 00:00:00
Renault Trucks wprowadza do swojej oferty model Renault Trucks D Wide CNG, wyposażony w nowy 9-litrowy silnik gazowy o mocy 320 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Pojazd jest dostępny w dwóch konfiguracjach: 19 t 4x2 i 26 t 6x2.
Francuska firma od 2004 r. opracowuje i sprzedaje pojazdy dystrybucyjne zasilane sprężonym gazem ziemnym.
Jednym z alternatywnych źródeł energii oferowanych przez Renault Trucks w swoich pojazdach jest sprężony gaz ziemny (CNG). To sprawdzone paliwo, w połączeniu z dojrzałą technologią silnikową, zapewnia małą emisję zanieczyszczeń: spaliny są niemal całkowicie wolne od cząstek stałych, dymu i zapachu. Co więcej, w warunkach eksploatacji miejskiej pojazd gazowy zapewnia zasięg porównywalny z pojazdem napędzanym silnikiem wysokoprężnym.
Najnowszą propozycją Renault Trucks jest model D Wide CNG Euro 6, który może być zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biogazem (biometanem). Biogaz jest paliwem odnawialnym, pozyskiwanym z materiałów organicznych, którego spalaniu towarzyszy znacznie mniejsza emisja CO2, w porównaniu z olejem napędowym. Dlatego pojazdy zasilane biogazem są szczególnie predestynowane do użytkowania na obszarach miejskich i podmiejskich. Są chętnie wybierane przez lokalne władze do zastosowań, takich jak utrzymanie czystości ulic, wywóz śmieci czy transport dystrybucyjny.
D Wide CNG jest wyposażone w nowy, 6-cylindrowy silnik Euro 6, o pojemności 9 litrów i mocy maksymalnej 320 KM. Zapewniając dynamikę i komfort jazdy porównywalne ze swoim odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym, jednostka ta rozwija większy moment obrotowy (1.356 Nm) i jest bardziej cichobieżna.
Z silnikiem współpracuje w pełni automatyczna skrzynia biegów Allison serii 3200, dostosowana do specyfiki transportu komunalnego. Podobnie jak w przypadku wersji wysokoprężnej, skrzynia biegów D Wide CNG posiada funkcję automatycznego przechodzenia z położenia neutralnego w tryb jazdy i na odwrót. Dzięki temu kierowca może np. aktywować układ wywrotu bez konieczności manualnego przełączania skrzyni biegów w położenie neutralne.
Zależnie od potrzeb, D Wide CNG może być wyposażone w jeden dwóch zestawów zbiorników gazu sprężonego pod ciśnieniem 200 bar: sześć butli o łącznej pojemności 600 l (90 kg) lub osiem butli o łącznej pojemności 800 l (120 kg). W celu dostosowaniu pojazdu do standardów stosowanych przez europejskich dostawców gazu, pojazd jest wyposażany w przyłącze tankowania typu NGV1 lub NGV2.
Stalowe butle wytrzymują ciśnienie 500 bar - 2,5-krotnie większe od ciśnienia nominalnego - a ich trwałość użytkowa przekracza 20 lat.
Pojazdy D Wide CNG są produkowane w Blainville-sur-Orne, w departamencie Calvados, w Francji. Obsługę serwisową zapewnia europejska siec serwisowa Renault Trucks.
Branżę gazową wspiera Unia Europejska, która we wrześniu 2014 r. uchwaliła przepisy mające na celu zapewnienie odpowiedniej liczby stacji paliwowych oferujących gaz ma obszarze całej Europy.
Charakterystyka techniczna
.Podwozia samochodu ciężarowego 4x2 (DMC 19 t) i 6x2 (DMC 26 t) . Silnik gazowy NGT9 Euro 6 o zapłonie iskrowym 320 KM/1.356 Nm . Automatyczna skrzynia biegów Allison serii 3200 . Kabina dzienna . Rozstawy osi: 3.500 do 4.750 mm . Zbiorniki sprężonego gazu o pojemności do 800 l = 160 m3 = 120 kg . Zasięg roboczy do 400 km w warunkach miejskich
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.