Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: producent
Auto Market Truck, nr /2015 (1076)
z dnia 2015-09-11

Automatyczny system kontroli trakcji

System z wozidła przeszczepiony do Volvo FMX

Automatyczny system kontroli trakcji

Obecnie automatyczny system kontroli trakcji stanowi standardowe wyposażenie Volvo FMX z przednią osią napędową.

Automatyczny system kontroli trakcji

Automatyczny system kontroli trakcji załącza napęd na przednią oś w przypadku, gdy tylne koła tracą przyczepność na śliskim lub miękkim podłożu.

Automatyczny system kontroli trakcji

W celu uniknięcia ryzyka ugrzęźnięcia pojazdu wielu kierowców załącza napęd na przednią oś z dużym wyprzedzeniem, jeszcze przed wjechaniem w trudny teren. Dzięki automatycznemu systemowi kontroli trakcji przednia oś napędowa jest dołączana podczas jazdy i tylko tymczasowo, gdy jest to potrzebne.

Automatyczny system kontroli trakcji

Czujniki prędkości obrotowej kół błyskawicznie wykrywają stan, w którym jedno z tylnych kół zaczyna buksować. W czasie krótszym niż jedna sekunda następuje dołączenie przedniej osi napędowej.

Volvo Trucks jako pierwsze wprowadza na rynek automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła - w celu dalszej poprawy właściwości jezdnych i ekonomiki paliwowej
Opracowany przez Volvo Trucks nowy automatyczny system kontroli trakcji automatycznie załącza napęd na przednią oś podczas jazdy, dopiero w przypadku wystąpienia ryzyka ugrzęźnięcia samochodu ciężarowego. Korzyścią dla kierowcy jest większa zwrotność pojazdu, zaś dla właściciela pojazdu - oszczędność paliwa i mniejsze zużycie eksploatacyjne.
Volvo Trucks jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych na świecie, który oferuje możliwość automatycznego załączania napędu na wszystkie koła w pojazdach budowlanych. System załącza napęd na przednią oś w przypadku, gdy tylne koła tracą przyczepność na śliskim lub miękkim podłożu.
- W celu zapobieżenia ugrzęźnięciu pojazdu wielu kierowców załącza napęd na przednią oś z dużym wyprzedzeniem, jeszcze przed wjechaniem w trudny teren. Automatyczny System Kontroli Trakcji Volvo załącza napęd na przednią oś podczas jazdy - i tylko tymczasowo, gdy jest to rzeczywiście potrzebne - mówi Jonas Odermalm, menedżer ds. segmentu budowlanego w Volvo Trucks.
Opracowany z myślą o trudnych warunkach
Automatyczny System Kontroli Trakcji Volvo, który obecnie stanowi standardowe wyposażenie Volvo FMX z przednią osią napędową, jest od dłuższego już czasu stosowany przez Volvo Construction Equipment w wozidłach przegubowych.
Rozwiązanie to bazuje na czujnikach prędkości obrotowych kół jezdnych oraz oprogramowaniu, które wykrywa różnice tych prędkości i steruje uknapędowym. Gdy jedno z tylnych kół zaczyna się ślizgać - zaczyna ładem buksowamoc jest automatycznie przekazywana do kół przednich, dzięki czemu ć - samochciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości. Sprzęgło kłowe załącza ód napprzednią oś w czasie krótszym niż pół sekundy.
W porównaniu z konwencjonalnym stałym napędem na wszystkie koła, tego typu sprzęgło jest lżejsze i posiada mniej części ruchomych. W przypadku zaś, gdy kierowca natrafi na szczególnie trudny teren, ma możliwość ręcznego zblokowania wszystkich innych mechanizmów różnicowych, zarówno w osi tylnej, jak iprzedniej.
Większa zwrotność i mniejsze zużycie paliwa
Napęd na przednią oś zapobiega ugrzęźnięciu pojazdu w trudnym terenie, ale na ogół jest potrzebny tylko na bardzo krótkich odcinkach trasy przejazdu. W pojeździe wyposażonym w automatyczny system kontroli trakcji przyczepność kół przednich służy przede wszystkim utrzymaniu jak najlepszej kierowalności pojazdu - dopóki nie wystąpi sytuacja krytyczna. Dzięki temu kierowca może znacznie dłużej wykorzystywać maksymalną zwrotność pojazdu.
Jednocześnie unika on niepotrzebnego wzrostu zużycia paliwa oraz zużycia eksploatacyjnego układu napędowego i opon, które zwykle towarzyszą załączeniu na stałe napędu na przednią oś. Automatyczny system kontroli trakcji aktywuje optymalną konfigurację układu napędowego w każdej sytuacji, uwalniając kierowcę od konieczności podejmowania tej decyzji.
- Automatyczny system kontroli trakcji to kolejny przykład na to, jak innowacje technologiczne mogą ułatwiać pracę i zwiększać jej skuteczność. Podobnie jak Volvo I-Shift zrewolucjonizowała konstrukcję skrzyń biegów, jesteśmy przekonani, że nasze nowe rozwiązanie zrobi to samo z napędem na przednią oś - mówi Ricard Fritz, Vice President, Volvo Trucks Brand.
Automatyczny system kontroli trakcji należy do standardowego wyposażenia Volvo FMX w konfiguracjach 4x4, 6x6 oraz 8x6 i jest dostępne wraz z pełną gamą silników spełniających normy emisji spalin Euro 3, 4, 5 i 6.
Powiązane ogłoszenia:
109 900 PLN
POLTRAILERS Centrum Naczep Grzelka, Głogowski sp. j Polska
220 000 PLN
POLTRAILERS Centrum Naczep Grzelka, Głogowski sp. j Polska
do negocjacji
Duna Truck Łukasz Dubik Polska
Duna Truck Łukasz Dubik
do negocjacji
Duna Truck Łukasz Dubik Polska
Duna Truck Łukasz Dubik
do negocjacji
Duna Truck Łukasz Dubik Polska
Duna Truck Łukasz Dubik