Wiadomości z rynku

czwartek
28 marca 2024

Więcej betonu na lżejszym podwoziu

Rynek
20 listopada 2015
Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Arocs w wersji Loader trafił do podwarszawskiej firmy Budokrusz. Lżejsza jest nie tylko konstrukcja pojazdu, ale i zabudowa, dzięki czemu betonomieszarka może dostarczyć na budowę o blisko 20 proc. betonu więcej, niż w przypadku normalnej wersji.
– To pierwszy taki samochód na polskim rynku. Traktujemy to jako test, weryfikację, czy odchudzona wersja betonomieszarki sprawdzi się w polskich realiach. Potencjalne korzyści dla klientów są istotne – przy DMC 32 tony Arocs Loader 8 x 4/4, może zabrać trzy tony betonu więcej niż w wersji standardowej – nie 7, lecz 8,3 metra sześciennego. To prawie 20 proc. więcej, co jest wymierną wartością – mówił podczas przekazania pojazdu firmie Budokrusz Sławomir Kwiatkowski, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Polska. Kluczyki odebrał prezes firmy z Grodziska Mazowieckiego, Marcin Charzyński.
– To już 31 Arocs w naszej flocie. Na tym podwoziu eksploatujemy zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, jak i HDS-y. Mamy także sześć ciągników. To pojazdy bardzo dobrze przemyślane i świetnie skonstruowane, doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach naszych budów – tłumaczy prezes Marcin Charzyński. – Loader będzie obsługiwał inwestycje w Warszawie. Będziemy mu się przyglądać, przede wszystkim pod kątem trwałości. W naszej firmie betonomieszarki są eksploatowane nawet 12 lat, więc jest to wyzwanie dla tej odchudzonej konstrukcji.
Pojazdy Mercedes-Benz Trucks typu Loader są przygotowane do zadań wymagających maksymalnej ładowności. W betonomieszarkach na podwoziu Arocsa Loader zastosowany został cały szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych – na przykład szyba przednia o zmniejszonej masie oraz dwie specjalnie zaprojektowane, poszerzone hipoidalne osie tylne, przystosowane do ogumienia pojedynczego w postaci opon superszerokich 385/65 R22,5. Takie ogumienie redukuje masę i opory toczenia, co obniża zużycie paliwa. Odchudzona została także sama rama pojazdu, przebudowano tylne mosty w układzie napędowym, zmodyfikowano zawieszenie, zastosowano również lżejszy zbiornik paliwa i zbiornik sprężonego powietrza. Betonomieszarka Arocs Loader 8 x 4/4 jest standardowo wyposażona w kabinę kierowcy typu S ClassicSpace ze 170-milimetrowym tunelem silnika oraz 7,7-litrowy silnik o mocy 235 kW.
Nabywca może zrezygnować z niektórych elementów wyposażenia, np. dodatkowego fotela w kabinie. Zredukowana o ok. 500 kg została także masa samej zabudowy – wszystko to sprawia, że Arocs Loader gotowy do drogi jest lżejszy o prawie 3 tony od pojazdu w wersji standardowej.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.