Biuro Obsługi Klienta 59 815 41 17
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: Archiwum
Auto Market Truck, 2016(2)
z dnia 2016-05-27

50 lat fabryki kabin i osi DAF w Belgii

Nowa lakiernia kolejną inwestycją producenta

Dzięki opracowywaniu i produkowaniu osi DAF na miejscu są one zawsze 
dopasowane do danego rodzaju pojazdu

1967 – rok po otwarciu 
fabryki Westerlo

Firma DAF Trucks otworzyła swoją fabrykę kabin w Oevel (Westerlo, Belgia) 50 lat temu. Dzisiaj DAF Trucks Vlaanderen N.V. jest wiodącą i niezwykle nowoczesną placówką produkcyjną, dokonującą ciągłych inwestycji, w tym ok. 600 milionów euro w ciągu ostatnich 15 lat.
Ponad 2200 pracowników produkuje każdego dnia 200 kabin i 450 osi do popularnych samochodów ciężarowych DAF CF i XF. Fakt, że firma DAF w Westerlo inwestuje obecnie 100 milionów euro w całkowicie nową lakiernię kabin pojazdów ciężarowych świadczy o pewności producenta co do przyszłości placówek produkcyjnych w Belgii.
Aby sprostać wzrastającemu zapotrzebowaniu na samochody ciężarowe firmy DAF placówki produkcyjne musiały zostać powiększone w połowie lat 60. XX wieku. Firma DAF miała wprawdzie wystarczająco przestrzeni w Eindhoven, ale brakowało tam pracowników. Zainteresowanie regionem Kempen w Belgii było spowodowane bliskością kopalń i fabryk polerowania diamentów, co tworzyło duży potencjał w kwestii siły roboczej. 
Firma zakupiła w grudniu 1964 r. 40 000 m2 terenu wzdłuż autostrady A13 w Oevel za 90 mln franków belgijskich. Budowa fabryki o powierzchni 12 000 m2 rozpoczęła się niemal natychmiast, aby możliwe było otwarcie jej w pierwszej połowie 1966 r.
„Made in Belgium”
Samochody ciężarowe firmy DAF są istotną częścią programu inwestycyjnego „Made in Belgium” od 1966 r., kiedy to w maju pierwsze cztery kabiny opuściły linię produkcyjną. Produkcja wzrosła gwałtownie, o czym świadczy fakt, że już 5 lipca tysięczna kabina została przetransportowana z Oevel do Eindhoven. 26 sierpnia firma DAF Vlaanderen ogłosiła z dumą, że może wyprodukować „każdy rodzaj kabiny”. W tym czasie nowa lakiernia pracowała już na pełnych obrotach. Po przemieszczeniu 1 grudnia, po dwóch miesiącach prac, dwóch imponujących pras Müllera z Eindhoven do Belgii fabryka stała się samowystarczalna. Kilka miesięcy później firma DAF postanowiła powiększyć fabrykę kabin, przygotowując się na wprowadzenie w 1968 r. zupełnie nowej generacji samochodów ciężarowych z rewolucyjną na tamte czasy odchylaną kabiną. 
Produkcja osi również przeniesiona do Belgii
Wysoka jakość kabin tworzonych przez DAF Vlaanderen była powodem, dla którego szybko rozwijająca się firma DAF przeniosła fabrykę osi z Eindhoven do Westerlo w 1971 r. Nowa hala produkcyjna o powierzchni 13 000 m2 została dodana do istniejącej linii produkcyjnej, zwiększając długość fasady wzdłuż autostrady do imponujących 380 metrów. Liczba pracowników wzrastała stopniowo do osiągnięcia 1000 zatrudnionych.
W 1985 r. miały miejsce kolejne wielkie inwestycje w DAF Vlaanderen. Do lakierowania kabin utworzono zupełnie nową fabrykę, która była w tym czasie najbardziej ekologiczną fabryką w Europie. Niecałe trzy lata później duże innowacje nastąpiły też w fabryce osi, aby zapewnić najwyższą jakość i sprawność osi. Poprzez dalsze opracowywanie i produkowanie ich na miejscu osie DAF są zawsze dopasowane do danego rodzaju pojazdu, co zapewnia maksymalną wydajność. 
Dalsza rozbudowa DAF Vlaanderen
Inwestycje w fabrykę osi i kabin firmy DAF w Westerlo pozostały niezmienione w nowym tysiącleciu, zwłaszcza w przypadku nowej generacji pojazdów Euro 6, która miała swoją premierę w 2013 r. Produkcja kabin została w znacznej mierze zmechanizowana, co dodatkowo polepszyło warunki i jakość pracy personelu fabryki. Z tego samego powodu obszar produkcyjny odpowiedzialny za montaż przełomowych kabin Super Space Cab został poddany całkowitej przebudowie. 
W ciągu ostatnich 15 lat firma DAF Trucks zainwestowała ok. 600 mln euro w fabrykę osi i kabin w Westerlo, która wyprodukowała swoją dwumilionową oś w 2011 r. oraz milionową kabinę w 2014 r. 
W 2015 r. rozpoczęła się budowa całkowicie nowej lakierni kabin. Ma ona być najnowocześniejszą placówką tego typu w Europie i zwiększyć możliwości produkcyjne fabryki kabin o 50%. Nowa lakiernia odegra ważną rolę w dalszym rozwoju firmy DAF w Europie i poza nią.
Produkcja na zamówienie klienta „just-in-time”
W zakładzie DAF Vlaanderen ma miejsce sekwencyjna produkcja osi i kabin w zgodzie z zasadą „just-in-time”, która obowiązuje we wszystkich fabrykach firmy DAF. Oznacza to, że kabiny i osie są dostarczane do zakładu montażowego DAF w Eindhoven oraz do Leyland Trucks w Wielkiej Brytanii w idealnym momencie i w odpowiedniej kolejności, zgodnie z zamówieniami klientów. 
– Fakt, że świętujemy teraz 50-lecie produkcji firmy DAF w Belgii jest niezwykłym uznaniem dla ponad 2200 naszych pracowników – powiedział Harrie Schippers, prezes firmy DAF Trucks N. V. – Dzięki ich oddaniu i zaangażowaniu możemy produkować samochody ciężarowe wiodące na rynku pod względem niezawodności, wygody oraz jakości. Nasze inwestycje w DAF Trucks Vlaanderen N. V. świadczą o pewności firmy DAF co do przyszłości zakładu w Belgii. 
Powiązane ogłoszenia:
969 PLN
info@proengines.eu Polska
info@proengines.eu
1 899 PLN
info@proengines.eu Polska
info@proengines.eu
1 899 PLN
info@proengines.eu Polska
info@proengines.eu
2 199 PLN
info@proengines.eu Polska
info@proengines.eu
1 899 PLN
info@proengines.eu Polska
info@proengines.eu