Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: Producent
Auto Market Truck, 2016(2)
z dnia 2016-06-10

Zmodernizowane Renault Trucks T

Mniejsze zużycie paliwa, większa ładowność

Wprowadzono spoiler pod zderzakiem jako wyposażenie dodatkowe modelu T 2016

Zmodernizowany model T otrzymał też lżejszy spoiler dachowy, pozbawiony metalowej ramy

Do oferty wprowadzono również aluminiowe siodło

W niecałe trzy lata po swojej rynkowej premierze i wyjątkowo pozytywnym przyjęciu przez klientów, Renault Trucks T przechodzi poważne zmiany, mające zapewnić użytkownikom jeszcze większej zyskowności z eksploatacji.
W  wersji 2016 modelu T wprowadzono udoskonalenia w podwoziu i układzie napędowym, pozwalające zredukować zużycie paliwa o kolejne 2%, przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności nawet o 114 kg. Wprowadzono również układ Optivision: „przewidujący” tempomat wykorzystujący dane GPS.
W 2013 r. Renault Trucks T zapoczątkowało nowy rozdział historii marki. Uhonorowane tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2015, szybko zdobyło zaufanie klientów, dzięki swojej wysokiej jakości i efektywności. Jednak Renault Trucks nie spoczywa na laurach i wciąż rozwija swój model. 
– Reakcje klientów potwierdzają, że model T oferuje wyjątkowe osiągi pod względem zużycia paliwa i jakości jazdy – wyjaśnia Sophie Riviere, menedżer ds. gamy pojazdów długodystansowych w Renault Trucks. – W celu zapewnienia klientom jeszcze większej opłacalności prowadzimy dalsze prace, skupiające się na trzech obszarach: poprawie własności aerodynamicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zredukowaniu masy własnej w celu zwiększenia ładowności oraz ułatwieniu ekonomicznej jazdy za pomocą przewidującego tempomatu GPS.
Lepsza aerodynamika
Pracując nad poprawą własności aerodynamicznych, Renault Trucks wykorzystało rezultaty swoich najnowszych badań, przeprowadzonych z wykorzystaniem pojazdu doświadczalnego Optifuel Lab 2. Efektem jest wprowadzenie spoilera pod zderzakiem jako wyposażenia dodatkowego modelu T 2016. 
– Spoiler ten optymalizuje przepływ powietrza pod pojazdem i znacznie ogranicza zawirowania, uznawane za jedno ze źródeł zwiększonego zużycia paliwa – wyjaśnia Sophie Riviere. – Co więcej, zmodernizowany model T otrzymał również lżejszy spoiler dachowy, pozbawiony metalowej ramy, który skuteczniej niż dotychczas redukuje opór powietrza. Zależnie od konfiguracji pojazdu, nabywcy nowej wersji modelu T mogą zaoszczędzić do 2% paliwa, w porównaniu z wersją dotychczasową.
Odchudzone podwozie
W obszarze podwozia priorytetem było zmniejszenie masy własnej w celu zwiększenia ładowności pojazdu. Osiągnięto to poprzez przeprojektowanie bądź „odchudzenie” szeregu podzespołów. Przykładem może być m.in. opracowanie nowej osi napędowej, a także udoskonalenie zawieszenia pneumatycznego. Do oferty wprowadzono również aluminiowe siodło. 
– Nasze podejście do masy własnej jest podobne do tego, jakie przyjęliśmy w kwestii aerodynamiki – kontynuuje S. Riviere. – Innymi słowy, chodzi o drobne, punktowe dokonania, które sumują się w znaczący wyniki końcowy. W rezultacie, nasi klienci mogą liczyć na wzrost ładowności nawet o 114 kg!
Common Rail w silniku DTI 13
Zmianom poddano także jednostki napędowe DTI 11 i DTI 13, koncentrując się na usprawnieniu procesu spalania pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6c, która wejdzie w życie 31 grudnia 2016 r. 
Najważniejszym aspektem modernizacji tych silników jest wprowadzenie układu wtryskowego Common Rail w jednostce DTI 13. 
– Niezawodność i sprawność jednostki 11-litrowej przekonała nas do zastosowania podobnych rozwiązań w silniku 13-litrowym – dodaje Sophie Riviere. – Oferując wysokie osiągi, jednostka DTI 13 stanowi jednocześnie wysoce ekonomiczne rozwiązanie dla przewoźników użytkujących swoje pojazdy m.in. w terenie górzystym lub transportujących ciężkie ładunki. Zmodernizowane silniki współpracują ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów Optidriver nowej generacji.
Optivision – przewidujący tempomat
Poza udoskonaleniami w pojeździe, Renault Trucks wprowadza gamę nowych usług, opracowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa. Jedną z nich jest Optivision – współpracujący z systemem GPS przewidujący tempomat, który dostosowuje zmiany biegów, przyspieszenie i prędkość jazdy do profilu drogi przed pojazdem. 
Na przykład, gdy pojazd zbliża się do opadającego odcinka, Optivision pozwala do maksimum wykorzystać bezwładność pojazdu. Ponieważ tempomat „wie” o zbliżającym się spadku terenu, przeciwdziała redukcji biegu tuż przed szczytem wzniesienia, utrzymując tym samym najwyższy, najbardziej ekonomiczny bieg. Podczas jazdy system rejestruje profil pokonywanej drogi, a następnie dane te są współdzielone. Dzieje się tak w przypadku wszystkich pojazdów wyposażonych w Optivision. Zatem oszczędności paliwa są dostępne już podczas pierwszego przejazdu daną trasą, o ile wcześniej pokonał ją inny pojazd posiadający ten system. Z pomocą pakietu Fuel Eco+, stanowiącego połączenie pakietu Fuel Eco (ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarka ze sprzęgłem, pompa wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika) i Optivision, użytkownik pojazdu zyskuje możliwość zaoszczędzenia do 5% paliwa. 
Powiązane ogłoszenia:
89 000 PLN
TRUCK SERVICE Kamila Lesisz Polska
TRUCK SERVICE Kamila Lesisz
45 800 PLN
KrisCars Kania Krzysztof Polska
KrisCars Kania Krzysztof
37 900 PLN
AUTO HANDEL Bogdan Kulesza Polska
AUTO HANDEL Bogdan Kulesza
77 800 PLN
KrisCars Kania Krzysztof Polska
KrisCars Kania Krzysztof
49 900 PLN
F.H.U. "AMEX" Bogusław Antosz Polska
F.H.U. "AMEX" Bogusław Antosz