Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: Producenci
Auto Market Truck, 2016(1)
z dnia 2016-07-15

Ruch na rynku dostawczych

Nowe furgony, podwozia, pikapy...

Mercedes-Benz Sprinter w nowym wariancie ma dopuszczalną masę całkowitą 5,5t

MAN TGE będzie produkowany przezs Volkswagena, zapewne na wzór i podobieństwo jego dostawczaka

Iveco Daily Electric to elektryczny, bezemisyjny pojazd. Samochód ten ma sprawdzać się w mieście, na przykład w dystrybucji przesyłek kurierskich lub przewozach pasażerskich.

 

Mitsubishi L200 serii 5 to nowa konstrukcja – pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który ma zapewniać komfort i własności jezdne samochodu typu SUV

 

Volkswagen Amarok będzie napędzany sześciocylindrowym widlastym silnikiem o pojemności trzech litrów i o mocy 224 KM

Na rynku samochodów dostawczych spory ruch, producenci wprowadzają nowe furgony, podwozia, pickupy i inne wersje takich pojazdów. 
Mercedes-Benz przygotował Sprintera w nowej, wyższej klasie wagowej oraz w nowych wariantach silnikowych, MAN Truck & Bus rozszerza paletę swoich produktów o klasę lekkich samochodów dostawczych, IVECO zaprezentowało nowy model Daily Electric, w polskich salonach Mitsubishi Motors jest już dostępna pełna gama nowej, piątej generacji pickupa Mitsubishi L200, a Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka o wersję z mocnym sześciocylindrowym silnikiem.
Sprinter z większą ładownością
Mercedes-Benz Vans zaprezentował Sprintera w nowej, wyższej klasie wagowej i z mocniejszymi silnikami. Pojazd w nowym wariancie ma dopuszczalną masę całkowitą 5,5 t – to o 0,5 t więcej niż dotychczasowy limit. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim modelem, Sprinter wagi ciężkiej zapewnia ładowność wyższą o 450 kg. Zależnie od wersji, wynosi ona od 2,95 do 3,41 t.
Według Norberta Kunza, odpowiadającego za ofertę Sprintera, nowy 5,5-tonowy wariant powstał w odpowiedzi na życzenia klientów: – Nabywcy działający w branżach, w których liczy się waga przewożonego towaru, często zgłaszali zapotrzebowanie na wersję o wyższej ładowności. Dotyczy to na przykład sektora budowlanego albo usług komunalnych. Większa ładowność nie do przecenienia jest również w transporcie pasażerskim.
Sprinter wagi ciężkiej jest adresowany również do producentów specjalistycznych zabudów. Jak dotąd przy produkcji pojazdów, których dmc po zabudowie przekraczała 5 ton (np. ambulansów, pojazdów straży pożarnej i innych aut specjalistycznych) wymagane były dodatkowe dokumenty – zezwolenia wystawiane przez Mercedes-Benz zwiększające DMC do 5,5 tony. Dzięki wprowadzeniu fabrycznego, 5,5-tonowego wariantu takie procedury stały się już zbędne.
Dwie nowe wersje silnikowe Sprintera
Oddział Mercedes-Benz Vans latem 2016 roku wprowadza dwie nowe wersje silnikowe Sprintera. Równocześnie podstawowe jednostki napędowe stały się bardziej dynamiczne. Bazową rolę pełni teraz 4-cylindrowy silnik OM 651 o pojemności 2,15 l i mocy 114 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego – co w porównaniu z poprzednikiem oznacza około 20-proc. wzrost zarówno mocy, jak i momentu obrotowego. Kolejny silnik również przewyższa swojego poprzednika – moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy 330 Nm to wartości o około 10% wyższe niż dotąd. Moc najmocniejszej odmiany 4-cylindrowej pozostaje niezmieniona i wynosi 163 KM, podobnie jak parametry unikatowej w klasie 3-litrowej jednostki V6 CDI, rozwijającej moc 190 KM oraz 440 Nm momentu.
Wszystkie wersje silnikowe są zgodne z normą emisji spalin Euro 6/VI, która dla aut dostawczych w średniej klasie wagowej będzie obowiązywać od września br.
Wyższy moment obrotowy zmodernizowanych jednostek przekłada się na większą siłę uciągu – istotną przy holowaniu przyczep. Producent spodziewa się, że szczególnie docenią to handlowcy, firmy budowlane i zajmujące się architekturą krajobrazu oraz przedstawiciele branży ogrodniczej. 
Lekki samochód dostawczy MAN TGE
MAN Truck & Bus rozszerza paletę swoich produktów o klasę lekkich samochodów dostawczych, dzięki czemu oferta będzie teraz obejmować pełen zakres pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do 44 ton. Nowy typoszereg – TGE – został zaprojektowany przez Volkswagena i będzie produkowany w Polsce w nowych zakładach we Wrześni, razem z posiadającym tę samą konstrukcję VW Crafterem. MAN TGE zostanie po raz pierwszy zaprezentowany na targach IAA 2016, a w sprzedaży będzie dostępny od 2017 roku.
Joachim Drees, prezes zarządu MAN Truck & Bus wśród wielu klientów MAN zauważa zapotrzebowanie na pojazdy tej klasy: – Nowy lekki samochód dostawczy MAN, plasujący się poniżej naszego MAN TGL pozwoli nam zagospodarować nowy obszar. Wielu naszych klientów posiadających pojazdy ciężkie, potrzebuje również lekkich samochodów dostawczych. 
Oprócz klasycznego furgonu MAN będzie oferować specjalne rozwiązania w zakresie zabudowy, między innymi dla pojazdów budowlanych, komunalnych lub pożarniczych. W związku z tym wieloletnie i sprawdzone relacje handlowe MAN z producentami zabudów będą dalej rozszerzane.
Nowe IVECO Daily Electric
Po sukcesie Nowego Daily, IVECO zaprezentowało nowy model Daily Electric. To stuprocentowo elektryczny, bezemisyjny pojazd. Samochód ten ma sprawdzać się w mieście, na przykład w dystrybucji przesyłek kurierskich lub przewozach pasażerskich.
W modelu tym wprowadzono szereg nowych rozwiązań w porównaniu z jego poprzednikiem. Zużycie energii obniżono dzięki zastosowaniu wysokowydajnych i lekkich podzespołów układu elektrycznego, zaś czas działania akumulatorów wydłużył się nawet o 20 procent. Ponadto ładowność wzrosła o około 100 kg. Parametry akumulatorów, które w całości nadają się do recyklingu, zoptymalizowano pod kątem eksploatacji w każdych warunkach pogodowych i temperaturowych.
Opatentowany przez IVECO elastyczny system ładowania akumulatorów umożliwia uzupełnianie zapasu energii na stacjach publicznych i prywatnych. Ładowanie Nowego Daily w trybie szybkim trwa średnio tylko dwie godziny.
Jak zapewnia producent, nowy Daily Electric zapewnia najlepszą w swojej klasie efektywność energetyczną. Zasięg samochodu w konfiguracji z trzema akumulatorami, mierzony zgodnie ze standardem NEDC (New European Driving Cycle), wynosi 280 kilometrów.
Kierowca ma do wyboru dwa tryby jazdy: Eco i Power. W trybie Eco moment obrotowy silnika jest regulowany pod kątem jak najmniejszego zużycia energii, jednak bez ograniczania maksymalnej prędkości pojazdu. W trybie Power kierowca ma do dyspozycji pełnię osiągów silnika elektrycznego.
Układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii to kolejne ważne rozwiązanie zastosowane w Nowym Daily Electric. Kierowca pojazdu może zdecydować, z której metody hamowania chce korzystać w czasie jazdy. W zależności od specyfiki drogi i natężenia ruchu może on wybrać optymalny tryb hamowania, ograniczając zużycie energii bez uszczerbku dla właściwości jezdnych i przyjemności z jazdy.
Dzięki bogatej ofercie, obejmującej zarówno furgony, jak i kabiny z podwoziem przy dopuszczalnej masie całkowitej do 5,6 tony i kubaturze przestrzeni ładunkowej do 19,6 m3, nowy Daily Electric, oparty na sprawdzonej i uniwersalnej konstrukcji nowego Daily, ma dobrze radzić sobie w różnych warunkach eksploatacji – od transportu w centrach miast, poprzez przewozy wahadłowe, po transport rekreacyjny.
Niemal bezgłośna jazda przyczynia się do ograniczenia hałasu i umożliwia realizację nocnych dostaw w miastach. Samochód jest standardowo wyposażany w akustyczny system ostrzegania pieszych, który uruchamia się automatycznie przy prędkości od 0 do 30 km/h.
Gwarancją wytrzymałości i solidności pojazdu jest podwozie ramowe skonstruowane z profili o przekroju „C”, wykonane z wysoko wytrzymałej stali – jedna z najwyżej cenionych cech konstrukcyjnych nowego Daily. 
Wnętrze nowego pojazdu wyposażono w 7-calowy odłączany tablet i elektroniczną deskę rozdzielczą oraz – jak twierdzi producent – najdoskonalszą w tej klasie technologię nawigacji opartą na systemie TomTom® Bridge. 
Firma IVECO zaprojektowała i wyprodukowała pierwszy model Daily z napędem elektrycznym już w 1986 roku. Pojazd ten był prekursorem kolejnych modeli z silnikami elektrycznymi. Później ofertę rozszerzono o furgony i miejskie mikrobusy.
Pełna gama Mitsubishi L200 2016 już w Polsce 
W polskich salonach Mitsubishi Motors jest już dostępna pełna gama nowej, piątej generacji pikapa Mitsubishi L200. Model 2016 charakteryzuje się komfortem właściwym pojazdom osobowym, nową technologią napędu, znakomitą aerodynamiką, mniejszą masą i wyższym bezpieczeństwem czynnym. Innowacyjna konstrukcja zapewnia kierowcy i pasażerom jakość i wygodę samochodu typu SUV. Nowy model już w standardzie dostępny z napędem na cztery koła, jest oferowany w czterech wariantach wyposażenia, z dwoma silnikami, dwoma rodzajami skrzyni biegów, i w dwóch wersjach nadwozia. Ceny L200 2016 zaczynają się od 109.990 zł. 
L200 serii 5. jest całkowicie nową konstrukcją. Producent twierdzi, że stworzył nieosiągalną dotąd kombinację – pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV. 
Pojazd zbudowano na nowej ramie konstrukcyjnej. Nowa konstrukcja pozwoliła na ograniczenie współczynnika czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40, podwyższenie bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach, dzięki starannemu opracowaniu struktury nośnej z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości i sztywniejszej ramy podwozia. Zredukowano zużycie paliwa i emisję CO2. Nowy model może pochwalić się też najmniejszym promieniem skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszącym 5,9 m i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu. 
Zastosowano w nim opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół Super Select 4WD II z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40: 60, co poprawiło własności jezdne samochodu.
Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie Super Select 4WD-II) pozwala kierowcy na wybór trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na rodzaj nawierzchni.
Nowe L200 napędzają nowoczesne, niskoprężne silniki Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM oraz 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. To najnowsze z nowoczesnej rodziny silników 4N15, które są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Te bardzo sprawne energetycznie silniki wykonane w całości z aluminium, wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną tych niskoemisyjnych silników są stopnie sprężania zaliczane do najniższych stosowanych w motoryzacji (15,5: 1 w silniku 2,4 l). Tak niskie stopnie sprężania umożliwiły opracowanie bardzo lekkich aluminiowych bloków silnika i stosowanie innych lekkich materiałów, prowadząc do znacznej redukcji masy jednostki napędowej, obniżenia drgań i hałasów pracy oraz podwyższenia ogólnej wydajności, uzyskiwanej poprzez zastosowanie systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (po stronie zaworów dolotowych), jak również turbosprężarek o zmiennej geometrii oraz systemu Auto Stop & Go. Zapewniając dobrą dynamikę i potężny moment obrotowy (380 Nm przy 1.500-2.500 obr. i 430 Nm przy 2.500 obr.), nowe silniki są oszczędne – spalają od 5,7 do 8,4 l ON na 100 km. 
Nowy pikap Mitsubishi otrzymał tytuł Najlepszego Pickupa 2016 roku w corocznym plebiscycie Fleet Awards Polska. 
VW Amarok z mocnym sześciocylindrowym silnikiem
Volkswagen Samochody Użytkowe wzbo gaca ofertę Amaroka: ten należący do klasy premium duży pikap będzie miał jeszcze większe „serce” i jeszcze większe możliwości. Zawdzięcza to sześciocylindrowemu widlastemu silnikowi najnowszej generacji. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa. Nowy silnik uzyskuje moment obrotowy 550 Nm (o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik) przy 1.500 obr./min i moc 224 KM. Nowy diesel V6 zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością.
Długie przełożenia najwyższych biegów w przekładni mechanicznej oraz w 8-stopniowej automatycznej podczas jazdy ze stałą dużą prędkością wpływają na zmniejszenie obrotów silnika oraz na niższe zużycie paliwa. Dzięki temu zmniejsza się również poziom hałasu w czasie jazdy oraz ilość emitowanego dwutlenku węgla. W cyklu mieszanym wg NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 224 KM oraz z 8-stopniowym automatem będzie prawdopodobnie zużywał ok. 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Trzylitrowego TDI w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 163 KM, 204 KM lub 224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo, pod koniec września 2016 roku, w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik. Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów). 
Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować niezwykle precyzyjnie. Przy kołach przedniej osi 224-konnego Amaroka zastosowano nowe 17-calowe tarcze hamulcowe oraz 16-calowe tarcze z tyłu. W seryjnym wyposażeniu znajduje się ponadto system automatycznego hamowania po kolizji.
Masywny przód nadwozia i zupełnie nowa tablica rozdzielcza nadają Amarokowi szczególnego charakteru. Sprawiają, że wydaje się bardziej elegancki, a to wrażenie wzmacniają również nowe ergonomiczne fotele; wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami).
Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura, sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różnego typu orurowanie oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.
W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.