Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: Producent
Auto Market Truck, 2016(2)
z dnia 2016-08-19

Nowy Stralis – mistrz TCO2

Flagowa ciężarówka Iveco po gruntownej modernizacji

Na potrzeby międzynarodowego transportu długodystansowego opracowano specjalną wersję Stralis XP

Stralis NP, zasilany sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym (CNG/LNG), jest pierwszym pojazdem w segmencie samochodów ciężarowych zasilanych gazem, przeznaczonym do transportu międzynarodowego

IVECO wprowadziło na rynek nową generację pojazdu Stralis z zupełnie nowym zespołem napędowym. Wśród zalet tego pojazdu producent wymienia m.in. niski całkowity koszt posiadania (TCO) i obniżoną emisję CO2. 
Nowy Stralis jest produkowany w zakładach w Madrycie. Firma IVECO zmodyfikowała i zmodernizowała wszystkie główne rozwiązania techniczne pojazdu: nowy Stralis jest wyposażony w gruntownie przeprojektowany zespół napędowy, nowe układy elektryczne i elektroniczne, nowe i najlepsze w swojej klasie skrzynie biegów, a także nową tylną oś i tylne zawieszenie. W samochodzie wprowadzono także najnowszą generację systemu przewidywania profilu drogi na podstawie danych GPS.
W trzech wersjach 
Nowy Stralis w wersji standardowej został zaprojektowany jako pojazd do transportu regionalnego na średnich i długich trasach. Może być używany do przewozu towarów niebezpiecznych. 
Na potrzeby międzynarodowego transportu długodystansowego opracowano specjalną wersję Stralis XP, w której zastosowano innowacyjne rozwiązania zapewniające oszczędność paliwa. 
Stralis NP, zasilany sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym (CNG/LNG), jest pierwszym pojazdem w segmencie samochodów ciężarowych zasilanych gazem, przeznaczonym do transportu międzynarodowego. 
Technologia to podstawa 
Przy projektowaniu nowego pojazdu Stralis koncentrowano się na zarządzaniu energią pod kątem znaczącego obniżenia TCO. 
W konstrukcji nowych silników zastosowano rozwiązania obniżające tarcie, a nowa funkcja ograniczania czasu pracy silnika na biegu jałowym automatycznie wyłącza jednostkę napędową po zaprogramowanym czasie postoju, poprawiając efektywność energetyczną pojazdu.
Inteligentny osprzęt silnika w nowych pojazdach Stralis XP zapobiega stratom energii w czasie, kiedy poszczególne podzespoły nie są używane. Do inteligentnego osprzętu zaliczają się następujące komponenty: kompresor ze sprzęgłem i układem inteligentnego zarządzania pneumatyką pojazdu, alternator z funkcją odzysku energii i inteligentnym układem monitorowania stanu akumulatora oraz pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku. 
Smart EGR w nowych pojazdach Stralis 480XP i 570XP to innowacyjne rozwiązanie współpracujące z opatentowanym przez IVECO układem oczyszczania spalin HI-SCR. Przyczynia się ono do optymalizacji procesu spalania, co przekłada się na znaczne obniżenie zużycia paliwa na długich trasach. Niewielka ilość spalin trafiająca do układu recyrkulacji (tylko 8%) umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie wtrysku, co zmniejsza zużycie paliwa, natomiast układ HI-SCR gwarantuje utrzymanie wysokiego wskaźnika konwersji tlenków azotu w układzie wydechowym na poziomie 97%. Rewolucyjne i inteligentne rozwiązanie ma wszystkie zalety układu HI-SCR opartego wyłącznie na selektywnej redukcji katalitycznej: nie ma konieczności stosowania większej chłodnicy, nie ma dodatkowych przeglądów, niższa masa układu, nie ma potrzeby regeneracji na postoju oraz najdłuższe okresy między przeglądami i niższe zużycie paliwa. 
HI-CRUISE to system przewidywania profilu drogi na podstawie danych GPS. Wykorzystując najnowocześniejsze mapy, porównuje on dane geolokalizacyjne z topografią drogi, aby z wyprzedzeniem dostosować strategie zwiększania i zmniejszania prędkości oraz zmiany biegów, w celu zmniejszenia zużycia paliwa. 
Nowa tylną oś z pojedynczą redukcją charakteryzuje się udoskonaloną geometrią przekładni i niższym tarciem, co też przyczynia się do optymalizacji zużycia paliwa. 
Powyższe rozwiązania zaowocowały obniżeniem zużycia paliwa o dwucyfrową wartość w porównaniu z poprzednim modelem.
12-biegowa zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX, zbudowana we współpracy z firmą ZF, jest jedną z najnowocześniejszych konstrukcji w swojej kategorii. Czas zmiany przełożenia skrócono o 10%. W porównaniu z poprzednią generacją trwałość przekładni mierzona liczbą zmian biegów wydłużyła się prawie dwukrotnie, do przebiegu szacowanego nawet na 1,6 mln km. Skrzynia HI-TRONIX jest również cichsza o 6 dB, co jest szczególnie istotne przy nocnej eksploatacji. Mechanizm charakteryzuje się również najkorzystniejszym w swojej klasie stosunkiem maksymalnego przenoszonego momentu obrotowego do masy, rozpiętością przełożeń i najwyższą efektywnością. Ponadto modułowa konstrukcja ułatwia serwis, ogranicza zapotrzebowanie na przeglądy i upraszcza naprawy. Skrzynia oferuje także dodatkowe funkcje, takie jak tryb manewrowy, funkcja rozkołysania, 4 biegi wsteczne oraz współpraca z nową gamą przystawek odbioru mocy (PTO). 
Tylne zawieszenie zostało całkowicie przeprojektowane w celu obniżenia jego masy i zwiększenia trwałości przy zachowaniu dotychczasowej nośności. Zabiegi te umożliwiły zwiększenie ładowności pojazdu o 45 kg. Zwiększono odporność na korozję pokrywając kluczowe metalowe elementy specjalną powłoką. 
Nowe układy elektryczne i elektroniczne w nowych pojazdach Stralis i Stralis XP stanową technologiczny przełom i otwierają drogę do dalszych innowacji. Zgodnie z koncepcją MUX pokładowe moduły elektroniczne komunikują się ze sobą przez dwa fizyczne przewody za pomocą wspólnego protokołu. 
Niezawodność i trwałość nowego Stralisa ma się przekładać na niższe koszty serwisu i napraw: producent deklaruje ich spadek o 5% w porównaniu z dotychczasowym modelem ze standardowym 3-letnim kontraktem serwisowym lub 8% w przypadku kontraktu 4-letniego. 
Dziewięć wariantów mocy 
W nowych pojazdach montowane są 6-cylindrowe silniki IVECO Cursor w trzech pojemnościach: 8,7 litra (Cursor 9), 11,1 litra (Cursor 11) oraz 12,9 litra (Cursor 13) i dziewięciu wariantach mocy (od 310 do 570 KM). 
Nowy Stralis cechuje się lepszymi parametrami dzięki podwyższeniu osiągów niektórych jednostek napędowych: maksymalny moment obrotowy silnika Cursor 11 wzrósł o 100 Nm w przypadku odmiany 420-konnej oraz o 50 Nm w odmianie 480-konnej, natomiast moc silnika Cursor 13 zwiększono do 510 i 570 KM. 
Powiązane ogłoszenia:
42 900 PLN
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski Polska
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski
68 900 PLN
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski Polska
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski
38 500 PLN
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski Polska
F.H.U. Franko. Sebastian Ostrowski
26 400 PLN
Europejski Fundusz Leasingowy S.A Polska
Europejski Fundusz Leasingowy S.A
87 600 PLN
Europejski Fundusz Leasingowy S.A Polska
Europejski Fundusz Leasingowy S.A
Więcej ogłoszeń z kategorii: