Biuro Obsługi Klienta 59 815 41 17
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: RED
Zdjęcia: Iveco
Auto Market Truck, 2017(1)
z dnia 2017-04-28

Zapowiedzi 16-tonowych nowości

Ustabilizował się rynek najcięższych pojazdów

 

Marka DAF przed Scanią i Volvo – przewodzą w rankingu sprzedaży ciężkich pojazdów (ponad 16-tonowych), po pierwszym kwartale 2017. Po wzroście sprzedaży w tym segmencie w ubiegłym roku nastąpiła stabilizacja na rynku. Według PZPM, na podstawie danych CEP, prowadzi DAF (1.328 zarejestrowanych ciężarówek, 22,9 proc. udział w tym segmencie rynku), druga - Scania (1.093 szt.; 18,8% udziału w rynku), trzecie Volvo (990 szt; 17,1% udz.).

W tym czasie zarejestrowano 5.050 ciężkich ciągników siodłowych (w I kw. 2016 – 5.163 – spadek o 2,2 %). Na czele uplasował się DAF – zarejestrowano 1.230 ciągników tej marki, co dało jej 24,38 proc. w tym segmencie rynku (w I kw. 2016 r. - 1.149 szt.). Na drugim miejscu - Scania, z rejestracją 927 ciągników (18,37 % w rynku) - ponad 13 proc. spadek w porównaniu do I kw. 2016 (1.069). Kolejne miejsce zajmuje Volvo Trucks (824 ciągniki, 16,33 % rynku i spadek r/r o 4,8 %), a dalej MAN (809 szt., 16,03 % rynku, spadek o 0,4 %) i Mercedes-Benz (599 szt., 11,87 %, - 3,5 %). Spektakularny wzrost sprzedaży ciągników, aż o 51,1 proc. odnotowało Iveco, które z poziomu 235 pojazdów w I kwartale 2016 r. skoczyło do 355 sztuk obecnie, zwiększając swój udział w tym segmencie rynku z 4,55 do 7,04 %. Stawkę wiodącej siódemki zamyka Renault Trucks (302 zarejestrowane pojazdy, 5,98 % w rynku, 27,4 % spadek r/r).
Nowe DAF-y CF i XF

DAF zamierza pokazać w tym roku sporo nowości. DAF przedstawia właśnie nową generację samochodów ciężarowych serii CF i XF. Innowacje związane z silnikiem i układem napędowym oraz optymalizacja aerodynamiczna przekładają się na niższe o 7% zużycie paliwa. Wydajność może zostać zwiększona w jeszcze większym stopniu dzięki nowemu systemowi zarządzania flotą DAF Connect. Nową generację CF i XF cechuje również zwiększona ładowność oraz poprawiony design kabiny wewnątrz i na zewnątrz. 
Gazowy Iveco Stralis i nie tylko

Działania Iveco zmierzać będą do dalszego promowania Stralisa w trzech wersjach. Klienci mieli już szansę poznać Stralisa w wersji XP oraz w wersji Standard. Teraz dostępne będą wersje Natural Power, zasilane skroplonym gazem ziemnym, które jeszcze w tym kwartale mają być udostępnione do testów klientom.
W drugiej połowie roku ma pojawić się kolejny nowy pojazd IVECO w segmencie DMC >16 t.
Mercedesy lepiej wyposażone

Mercedes-Benz w segmencie ciężkich pojazdów upatruje największych szans na dalszy rozwój rynku, z uwagi na zmodyfikowany układ napędowy Actrosa o spalaniu paliwa zredukowanym o 6%. Na drugim miejscu w strategii Mercedesa i pod kątem wielkości segmentu plasują się podwozia ciężkie z różnymi typami zabudów, wśród których najważniejsze dla tego producenta są pojazdy do transportu przestrzennego towarów oraz podwozia do zadań specjalnych, takie jak budowlane, komunalne czy ratownicze. W gamie nowych usług wprowadzono usługę Mercedes-Benz Uptime, umożliwiającą maksymalizację wykorzystania posiadanych pojazdów. Bezawaryjne utrzymanie samochodu na drodze, brak zbędnych przestojów w serwisie i optymalizacja procesów transportowych – to główne cele oferty wykorzystującej połączenie zaawansowanej zdalnej diagnostyki pojazdów z systemem telematycznym FleetBoard. Ciężarówki testowe MB Polska otrzymały unikatowe systemy bezpieczeństwa – system awaryjnego hamowania z asystentem ochrony pieszych oraz system martwego pola. Umożliwia to unikanie wypadków i nieprzewidzianych przestojów. 
Mercedes-Benz będzie również inwestował w rozwój infrastruktury, sieci dealerskiej i serwisowej. Na ten rok zaplanowano otwarcie serwisu pod Warszawą. W ostatnich dniach otwarto punkt handlowo-serwisowy w Kielcach. Firma rozbudowuje także centrum logistyczne pod Warszawą. Inwestycja ta zwiększy lokalną dostępność części zamiennych do pojazdów tej marki. 
Nowe kabiny w kolejnych modelach Scanii 

Dla Scania Polska 2017 rok, to rok pojazdów nowej generacji, które spotkały się z uznaniem klientów oraz branży, co potwierdzają zdobyte wyróżnienia i nagrody (m.in. “Truck of the Year 2017” dla najlepszego samochodu ciężarowego roku, a także „Green Truck 2017”). Nowa gama pojazdów Scania została również bardzo dobrze przyjęta w Polsce. W tym roku firma będzie kontynuować wymianę gamy produktowej. W planach jest zaprezentowanie mniejszych kabin oraz nowych pojazdów przeznaczonych dla sektora budowlanego.