Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Diagnozowanie uszkodzonych amortyzatorów i unikanie zagrożeń

Amortyzatory
25 sierpnia 2017
Amortyzatory powinny przechodzić rutynową kontrolę w warsztacie co 80.000 kilometrów. Podczas jazdy poddawane są one dużym obciążeniom, a ich działanie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy: w przypadku uszkodzenia wydłuża się droga hamowania, a stabilność pojazdu obniża się.
W takim przypadku konieczna jest ich pilna wymiana. Jak łatwo, jest taką regularną kontrolę amortyzatorów uczynić rutynową czynnością w warsztacie, „Mechanicy MEYLE“ wyjaśniają w swoim najnowszym filmie na YouTube’owym kanale „MEYLE TV“.
Dziurawa nawierzchnia, ciężko przejezdny teren, duże ładunki lub holowanie przyczepy zaliczają się do największych obciążeń, na jakie narażone są amortyzatory. Do tego dochodzą jeszcze czynniki zewnętrzne, jak kurz, wilgoć lub sól drogowa, które mogą negatywnie wpływać na ich żywotność. Gorsze działanie amortyzatora może ze sobą nieść duże niebezpieczeństwo dla kierowcy: Przyczepność opon zmniejsza się, cierpi na tym stabilność pojazdu, a droga hamowania automatycznie się wydłuża. Jednocześnie pogorszona przyczepność ujemnie wpływa na prowadzenie opon w zakrętach, a działanie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa takich, jak ABS, ESP i ASR nie jest takie, jak było przewidziane. 
Wraz z kontrolą działania amortyzatorów, warsztaty mogą zaoferować swoim klientom bardzo ważny serwis. A to, jakie są możliwości diagnozowania amortyzatorów, i jak można je wykorzystać, wyjaśniają „Mechanicy MEYLE“ w swoim nowym filmie wideo.  Często już pierwszy rzut oka na opony wystarczy by stwierdzić uszkodzenie amortyzatora, ponieważ punktowe zużycie bieżnika wskazuje wadliwe działanie części zawieszenia. Podczas jazdy próbnej, uszkodzone amortyzatory można rozpoznać  po specyficznym uczuciu, oddające wrażenie jakby jechało po gąbce – szczególnie w zakrętach – przy częstych ruchach kierownicy podczas jazdy na wprost, oraz po hałaśliwych dźwiękach. 
MEYLE oferuje szeroki asortyment ponad 650 wysokiej jakości amortyzatorów MEYLE ORIGINAL znajdujących zastosowanie w ponad 214 milionów pojazdów zarejstrowanych w Europie. Amortyzatory MEYLE ORIGINAL są szczególnie odporne na zużycie: powłoka ochronna naniesiona w wyniku elektrochemicznego procesu chroni tłoczysko amortyzatora przed ścieraniem i silnymi obciążeniami. Dodatkowo testy z użyciem soli drogowej wykazały o wiele mniejszą korozję na powierzchni tłoczyska amortyzatora, niż na produktach siedmiu głównych, rynkowych konkurentów. 
Porada warsztatowa MEYLE: Inżynierowie producenta części zamiennych z Hamburga zalecają, aby amortyzatory koniecznie wymieniać parami po to, aby utrzymać możliwie najmniejsze odchylenia tłumienia drgań pomiędzy lewą i prawą stroną pojazdu. W przeciwnym przypadku może dojść do nieprawidłowego, a nawet krytycznego zachowania się pojazdu podczas jazdy. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.