Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: red
Zdjęcia: red
Auto Market Truck, 2017(1)
z dnia 2017-10-06

Aktywne systemy bezpieczeństwa w ciężarówkach Volvo

Bezpieczeństwo

 

 

Aktywne systemy bezpieczeństwa ułatwiają jazdę i w znacznym stopniu podnoszą bezpieczeństwo na drodze pozwalając uniknąć stłuczek oraz wypadków. Nowoczesne rozwiązania skutecznie wspierają kierowców, którzy są narażeni na duże tempo ruchu, zakorkowane trasy i informacje rozpraszające ich uwagę. Innowacyjne technologie podnoszące bezpieczeństwo można znaleźć m.in. w nowych ciężarówkach Volvo.
Dostosowanie do przepisów UE
W listopadzie 2015 roku UE wprowadziła obowiązek montażu funkcji automatycznego hamowania awaryjnego we wszystkich produkowanych pojazdach dwuosiowych i trzyosiowych. Rozwiązanie to ma zapobiec silnym uderzeniom w tył samochodu jadącego przed ciężarówką (statystyki odnotowywały bardzo dużo takich wypadków).  
Aktywne systemy bezpieczeństwa Volvo Truck
Producent ciężarówek Volvo nie tylko dostosował się do przepisów unijnych, ale i opracował własne rozwiązania, które mają maksymalnie podnosić bezpieczeństwo na drodze. Pojazdy wyposażone są m.in. w aktywny tempomat. Jego zadaniem jest pomoc w utrzymaniu odpowiedniej odległości od samochodu poprzedzającego.
Kolejnym rozwiązaniem jest układ, który ostrzega o niebezpieczeństwie kolizji (kamera i radar cały czas monitorują sytuację na drodze). Jest on zintegrowany z hamowaniem awaryjnym, dlatego w razie zagrożenia i braku reakcji kierowcy na sygnały (dźwiękowe i świetlne), hamulce zostają uruchomione automatycznie. Opóźnienie hamowania to jedynie około 7 m/sec2. Ciężarówka Volvo z tym układem jest w stanie wyhamować z szybkości 80 km/h do 0 km/h już na około 40 m (wynik ten jest porównywalny z samochodami osobowymi). Gdy układ nie zarejestruje ruchów kierownicą świadczących o reakcji kierowcy, system automatycznie uruchamia hamulec postojowy (to pozwala uniknąć zagrożenia toczeniem się samochodu np. w razie zasłabnięcia kierowcy)
Z myślą o zawodowych kierowcach, spędzających wiele godzin za kierownicą, opracowano układ monitorowania reakcji kierowcy. Gdy system wykryje objawy mogące świadczyć o obniżeniu skupienia i senności, zaleca przerwę w jeździe.