Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: red
Zdjęcia: DAF
Auto Market Truck, 2017(6)
z dnia 2017-12-01

20000/1000

DAF stawia na media społecznościowe

 

 

Strategia marketingowa DAF Trucks Polska kładzie duży nacisk na dialog ze społecznością, słuchanie głosu obecnych i potencjalnych klientów, ale też aktywizację fanów – pasjonatów pojazdów ciężarowych. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że w listopadzie profil marki na Facebooku przekroczył liczbę 20 000 fanów, a konto na Instagramie obserwuje już ponad 1000 osób.
DAF Trucks Polska jest obecna w mediach społecznościowych od początku 2014 r., ale to rok 2017 jest dla marki rokiem jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania tego kanału komunikacji. Ma to związek ze strategią komunikacyjną DAF Trucks Polska, której głównym elementami są dialog i budowanie długofalowych relacji – z przedsiębiorcami, kierowcami, jak i pasjonatami wieloosiowej motoryzacji. – Nawet najlepsze laboratorium czy instytut badawczy nie dadzą nam takiej wiedzy na temat tego, w jaki sposób są użytkowane pojazdy marki DAF, jaką przekazać nam mogą ci, którzy korzystają z nich na co dzień – kierowcy. Dla nich DAF to narzędzie i miejsce pracy, ale też wypoczynku. Ich komfort, refleksje, uwagi i sugestie są więc niezwykle pomocne w naszym dążeniu do realizacji głównego celu – produkowania i dostarczania pojazdów doskonałych. Już sam termin Pure Excellence podkreśla kierunek rozwoju DAF Trucks jako producenta i jako marki. Właśnie dlatego duży nacisk kładziemy na dialog, proaktywność, responsywność i słuchanie społecznościowego głosu kierowców ciężarówek – tłumaczy Zbigniew Kołodziejek, marketing manager DAF Trucks Polska.
Obecnie działania w obszarze mediów społecznościowych DAF Trucks Polska realizowane są na Facebooku, Google+, LinkedInie, YouTube oraz Instagramie. Każdy z tych kanałów jest regularnie obsługiwany z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych mediów. Największą społeczność stanowią fani na Facebooku – w listopadzie ich liczba przekroczyła 20 000, co kieruje markę w kierunku podium wśród największych stron producentów pojazdów ciężarowych w Polsce. Dla DAF Trucks Polska od liczby fanów jeszcze ważniejszy jest współczynnik zaangażowania, który wynosi prawie 30% (średnia globalna: 6-10%). Od kwietnia br. marka obecna jest również na Instagramie. Profil na Instagramie, choć stosunkowo młody, już zgromadził ponad 1000 fanów – obserwujących i aktywnych. Pod względem zaangażowania instagramowa strona plasuje się obecnie na 8. miejscu wśród wszystkich polskich profili z kategorii Samochody i Motoryzacja. W 2018 roku tego typu działania będą kontynuowane przez DAF Trucks Polska, a w jeszcze większym stopniu swoją aktywność w sieci firma opierać będzie na content marketingu – w tym na contencie video.