Wiadomości z rynku

środa
24 kwietnia 2024

Mercedesy na budowy

Poszerzona gama Arocsa
19 stycznia 2018

 

 

 

Mer­ce­des-Benz zapre­zen­to­wał na prze­ło­mie roku całą gamę pojaz­dów budow­la­nych. Wio­dący w tej gru­pie model Arocs został wzbo­ga­cony o nowe funk­cje, roz­sze­rzono dostęp­ność w kolej­nych wer­sjach pojazdu hydrau­licz­nego napędu pomoc­ni­czego HAD i tur­bo­sprzę­gła z retar­de­rem, popra­wiono kom­fort i bez­pie­czeń­stwo jazdy. 

Arocs jest dostępny w każ­dej moż­li­wej kon­fi­gu­ra­cji kół – 4x2 i 4x4, trzy­osio­wej 6x2 z osią cią­gnioną lub pro­wa­dzącą, 6x4 i 6x6. Wer­sje czte­ro­osiowe są dostępne jako cię­ża­rówki 8x2 z osią cią­gnioną, 8x4, 8x4 z osią cią­gnioną, 8x6 i 8x8. Wpro­wa­dzono też pojazd w małych gaba­ry­tach – Clas­sicSpace LowRoof w warian­cie M i L o sze­ro­ko­ści 2.300 mm jest o 10 cm niż­szy od wer­sji pod­sta­wo­wej. Linie pro­jek­towe i wypo­sa­że­nia Home Line i Style Line są teraz dostępne także w Aroc­sie z kabiną o sze­ro­ko­ści 2,5 m. Więk­szy kom­fort zapew­nia kon­cep­cja SoloStar z obszer­nym miej­scem odpo­czynku w kabi­nach StreamSpace i BigSpace. 
Poja­wiły się nowe warianty zawie­sze­nia i układu napę­dowego. Ste­ro­wany elek­trycz­nie układ kie­row­ni­czy Servo­twin jest teraz dostępny rów­nież w Aroc­sie 8x4 i w wer­sjach z innymi roz­sta­wami osi. Hydrau­liczny pomoc­ni­czy napęd dołą­czany na przed­nią oś (HAD) można dodat­kowo sto­so­wać w warian­tach cią­gni­ków sio­dło­wych z roz­sta­wem osi 3.300 mm do trans­portu towa­rów nie­bez­piecz­nych. Kolejna nowa wer­sja Arocsa z HAD to pojazd z kabiną L i tune­lem sil­nika 320 mm. Do najbar­dziej wyma­ga­ją­cych zadań i pracy z niskimi pręd­ko­ściami pro­du­cent poleca tur­bo­sprzę­gło z retar­de­rem (TRC). Dostępny są też asy­stent kon­troli zbli­że­nia i aktywne wspo­ma­ga­nie hamo­wa­nia we wszyst­kich podwo­ziach Arocs 6x4 z zawie­sze­niem pneu­ma­tycz­nym. 
System moni­to­ro­wa­nia ciśnie­nia w opo­nach zmo­der­ni­zo­wano, wpro­wa­dza­jąc nową kon­cep­cję wyświe­tla­nia – wska­zy­wane jest dokładne ciśnie­nie wyma­gane w zależ­no­ści od tem­pe­ra­tury zewnętrz­nej. Poza tym dwu- i trzy­osiowy Arocs prze­zna­czony do  użytku dro­go­wego (N3) jest dostępny z nowym Active Brake Assist 4, jedy­nym asy­sten­tem hamo­wa­nia awa­ryj­nego z wykry­wa­niem pie­szych. Zuży­cie paliwa można obni­żyć korzy­sta­jąc z tem­po­matu prze­wi­du­ją­cego – Pre­dic­tive Power­train Con­trol (PPC). 

18 warian­tów mocy

Mer­ce­des-Benz pro­po­nuje do pojaz­dów budow­la­nych sze­ścio­cy­lin­drowe sil­niki o pojem­no­ści 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l i 15,6 l, w sumie w 18 wer­sjach mocy, od 238 do 625 KM i od 1.000 Nm do 3.000 Nm mak­sy­mal­nego momentu obro­to­wego. 
W sil­niku OM 470 naj­now­szej gene­ra­cji zwięk­szono mak­sy­malne ciśnie­nie w szy­nach i mak­sy­malne ciśnie­nie wtry­sku (do 2.700 barów). W sil­niku tym zapro­jek­to­wano nową geo­me­trię komory spa­la­nia, z wgłę­bie­niem w tłoku, zwięk­szono kom­pre­sję i wpro­wa­dzono bez­stop­niową recyr­ku­la­cję spa­lin ze zmniej­szoną pręd­ko­ścią. W naj­moc­niej­szym warian­cie sil­nik ten roz­wija moc 456 KM i moment obro­towy 2.200 Nm. Osią­ga­jąc 42,7 KM z litra pojem­no­ści (i 206 Nm/l), jed­nostka ta należy do naj­moc­niej­szych w swo­jej kla­sie. 
Die­sle OM 470, OM 471 i OM 473 zalewne są nowymi, o niskim tar­ciu, ole­jami sil­nikowymi, sto­so­wana jest bar­dziej zaawan­so­wana prze­kład­nia i osie. 
W jed­no­stce OM 473 ulep­szono sys­tem wtry­sku X-Pulse. Mak­sy­malne ciśnie­nie w szy­nie zostało podnie­sione z 900 do 1.160 barów. Mak­sy­malne ciśnie­nie wtry­sku wzro­sło do  2.700 barów. 

Skrzy­nie ze szli­fo­wa­nymi zębami 

Nowo­ścią w skrzy­niach bie­gów sto­so­wa­nych w pojaz­dach budow­la­nych są szli­fo­wane zęby, zmniej­sza­jące tar­cie. Ofe­ro­wane w stan­dar­dzie zauto­ma­ty­zo­wane prze­kład­nie PowerShift 3 dostępne są w wer­sjach 8, 12 lub 16 bie­gów. Pod wie­loma wzglę­dami prze­wyż­szają one skrzy­nie manu­alne, m.in. znacz­nie szyb­ciej prze­łą­cza­jąc biegi. Bez­po­średni mecha­nizm zmiany biegu z pierw­szego na  wsteczny uła­twia manew­ro­wa­nie. Pro­gramy napę­dowe Offroad i Power dzia­łają w róż­nych try­bach i dosto­so­wują się do danego rodzaju ope­ra­cji. Dodat­kowe funk­cje, m.in. tryb roz­ko­ły­sa­nia, wspie­rają kie­rowcę. 
 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.