Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Inteligentny system multimedialny

MBUX Mercedes-Benz na targach CES 2018 w Las Vegas
23 lutego 2018
Główną atrak­cją sto­iska Mer­ce­des-Benz pod­czas stycz­nio­wych tar­gów elek­tro­niki użyt­ko­wej CES w Las Vegas była świa­towa pre­miera intu­icyj­nego i inte­li­gent­nego sys­temu mul­ti­me­dial­nego MBUX (Mer­ce­des-Benz User Expe­rience – doświad­cze­nie użyt­kow­nika Mer­ce­des-Benz). 
Jego seryjna odsłona pojawi się na rynku już w tym roku, w nowej Kla­sie A. Nazwa nowego sys­temu infor­ma­cyjno-roz­ryw­ko­wego – MBUX – pod­kre­śla, że doświad­cze­nie użyt­kow­nika (UX) jest tu na pierw­szym pla­nie. MBUX wyróż­nia się szcze­gólną cechą: dzięki sztucz­nej inte­li­gen­cji ma zdol­ność ucze­nia się. Można go indy­wi­du­ali­zo­wać i dopa­so­wy­wać do pre­fe­ren­cji danego użyt­kow­nika. W ten spo­sób, według pro­du­centa, pomię­dzy pojaz­dem a kie­rowcą oraz pasa­że­rami ma rodzić się swego rodzaju emo­cjo­nalna więź. Jed­no­cze­śnie sys­tem ofe­ruje bez­prze­wo­dowe aktu­ali­za­cje i otwiera nową epokę w dzie­dzi­nie łącz­no­ści Mer­ce­des me. 
Do kolej­nych zalet MBUX należy pano­ra­miczny kok­pit o wyso­kiej roz­dziel­czo­ści z doty­kową obsługą ekranu, wyświe­tlacz nawi­ga­cji z tech­no­lo­gią roz­sze­rzo­nej rze­czy­wi­sto­ści oraz inte­li­gentne ste­ro­wa­nie gło­sowe z funk­cją roz­po­zna­wa­nia natu­ral­nej mowy, akty­wo­wa­nej za pomocą komendy „Hej, Mer­ce­des”. 
MBUX trafi do całej gamy nowej gene­ra­cji kom­pak­to­wych Mer­ce­des-Benz, a jego seryjna pro­duk­cja roz­pocz­nie się wio­sną 2018 roku, wraz z debiu­tem nowej Klasy A. Wizy­tówką sys­temu jest kom­plek­sowa kon­cep­cja ste­ro­wa­nia doty­ko­wego, sta­no­wiąca połą­cze­nie doty­ko­wego ekranu, panelu doty­ko­wego na kon­soli środ­ko­wej oraz doty­ko­wych przy­ci­sków Touch-Con­trol na kie­row­nicy. Pomi­ja­jąc wygodę, intu­icyjny spo­sób obsługi ogra­ni­cza roz­pra­sza­nie uwagi kie­rowcy. 
Poza tym Mer­ce­des-Benz zapre­zen­to­wał kon­cep­cyjne pojazdy Con­cept EQA oraz smart vision EQ for­two, hiper­spor­to­wego Mer­ce­desa-AMG Pro­ject ONE, a także przed­se­ryjny model GLC F-CELL, zasi­lany ener­gią z ogniw pali­wo­wych oraz z łado­wa­nego z gniazdka aku­mu­la­tora. 
Con­cept EQA demon­struje, w jaki spo­sób Mer­ce­des-Benz może zma­te­ria­li­zo­wać stra­te­gię nowej marki EQ w kla­sie aut kom­pak­to­wych. Dwa sil­niki elek­tryczne, po jed­nym na każdą oś, gene­rują łącz­nie moc sys­temową prze­kra­cza­jącą 200 kW. Dzięki sta­łemu napę­dowi 4x4 z płynną regu­la­cją roz­działu momentu obro­to­wego pomię­dzy osiami samo­chód ofe­ruje zmienną cha­rak­te­ry­stykę pro­wa­dze­nia. O tym, który z pro­gra­mów jazdy jest aktu­al­nie wybrany, infor­muje uni­kalna, cyfrowa osłona chłod­nicy Con­cept EQA. 
Mer­ce­des-AMG Pro­ject ONE to hiper­spor­towy samo­chód wyko­rzy­stu­jący hybry­dowy napęd z bolidu For­muły 1. Efek­tem mają być zapie­ra­jące dech w pier­siach dozna­nia z jazdy. 
Kon­cep­cyjny smart vision EQ for­two sta­nowi z kolei inte­li­gentne roz­wią­za­nie przy­szło­ścio­wego trans­portu miej­skiego – jest elek­tryczny, auto­no­miczny i pozba­wiony kie­row­nicy oraz peda­łów. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.