Biuro Obsługi Klienta 59 84 10 550
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: Wojciech Frelichowski
Zdjęcia: Przemysław Dziendziela, producent
Auto Market Truck, nr 2/2004 (470)
z dnia 2004-01-09

Salonka dla kierowcy

Longline - nowa kabina Scanii

Salonka dla kierowcy

Ciągnik siodłowy Scania Longline

Salonka dla kierowcy

Panel sterowania oraz pozostała część przełączników i wskaźników jest identyczna jak w standardowej kabinie R-cab

Salonka dla kierowcy

Kabinę Longline wyposażono w łóżko o wymiarach 900 x 200 mm. Pod miejscem do spania są dwa obszerne schowki.

Kierowca pracujący w transporcie dalekobieżnym sporą część życia spędza w kabinie ciężarówki. Z myślą o właśnie takich truckerach Scania wprowadza na rynek ciągnik siodłowy z komfortową kabiną Longline. Jej cechą charakterystyczną jest wyjątkowa przestronność i bogate wyposażenie. Kabina ma m.in. lodówkę, mikrofalówkę, telewizor, ekspres do kawy.
Scania z kabiną Longline jest produkcyjną wersją prototypu eXc, który został zaprezentowany w 2001 roku podczas salonu samochodów użytkowych w Hanowerze. Longline powstała w oparciu o kabinę Topline - do niedawna największą kabinę Scanii. Longline jest o 1.300 mm dłuższa od Topline - jej długość całkowita sięga 3.500 mm, czyli prawie tyle samo, co kabina typu T z wysuniętą maską silnika.
Hotel klasy lux
Tak zwana driving area, czyli przestrzeń pracy kierowcy Longline bazuje na standardowej kabinie R-cab. Oznacza to, że panel sterowania oraz pozostała część przełączników i wskaźników jest w obu modelach identyczna. To, co wyróżnia kabinę Longline od pozostałych kabin Scanii to komfortowy "living room", czyli część wypoczynkowo-mieszkalna. Wspomniane dodatkowe 1.300 mm to właśnie przestrzeń wypoczynkowa kierowcy. Wysokość w tej części kabiny (od podłogi do dachu) wynosi 2.300 mm, a zatem bez problemu można poruszać się tam w pozycji wyprostowanej. Choć możliwość nieskrępowanego wysokością poruszania się w kabinie jest dla kierowcy cenną zaletą, to jednak o komforcie kabiny świadczy także jej wyposażenie. A to w Longline jest niemal pełne.
Przede wszystkim zadbano o odpowiednie chłodzenie (latem) i ogrzewanie (zimą) - kabinę wyposażono w niezależne systemy klimatyzacji i ogrzewania postojowego. Oprócz tego living room jest wyposażony w gniazda zasilania 12 V i 24 V. Podczas postoju pojazdu można też podłączać zewnętrzną sieć 230 V. Tak zróżnicowane napięcie, dostępne w Longline, świadczy o tym, że kabina jest wyposażona w szereg niestandardowych urządzeń elektrycznych. Jest zatem kuchenka mikrofalowa, lodówka, ekspres do kawy, umywalka z obiegiem wody zasilanym elektryczną pompą oraz system audio i telewizor z odtwarzaczem DVD. Telewizor można skonfigurować z systemem nawigacji satelitarnej GPS. Kierowca nie musi wtedy włączać monitora GPS umieszczonego w panelu sterowania i może sprawdzić aktualną pozycję swojego pojazdu np. podczas spożywania posiłku przy stoliku.
Kabinę Longline wyposażono w łóżko o wymiarach 900 x 200 mm. Pod miejscem do spania są dwa obszerne schowki. Wiele funkcjonalnych schowków i półek rozlokowano w szafkach zawieszonych na wysokości głowy. Obok łóżka umieszczono składany, drewniany stół, do którego można zasiąść także na narożnikowej ławce. Pod nią jest kolejny schowek, do którego dostęp jest także z zewnątrz kabiny (oczywiście drzwiczki są zamykane na klucz).
Część mieszkalna kabiny Longline jest dobrze oświetlona - także w dzień. Światło słoneczne dociera do środka poprzez dwa okna dachowe oraz dwa boczne okienka. Jeśli jednak słońce przygrzewa za mocno, górne okna można przysłonić żaluzją.
Napęd V8
Ciągnik siodłowy Scania Longline jest napędzany ośmiocylindrowym, widlastym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 16 litrów i mocy 580 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 2.700 Nm. Silnik spełnia normę Euro 3. Jednostka napędowa współpracuje z 12-biegową przekładnią z dwoma biegami pełzającymi (skrzynia jest dwuzakresowa z półbiegami). Przekładnia jest sterowana automatycznie za pośrednictwem systemu Opticruise.
Jeśli chodzi o konfigurację napędu, to w produkcji znajdują się następujące układy: 4x2, 6x2, 6x2/4 (tylna oś sterowana) i 6x4.
Powiązane ogłoszenia:
471 962 PLN 88 500 GBP
benburgess Wielka Brytania
21 132 PLN 5 000 EUR
ETS BALLANGER Francja
63 395 PLN 15 000 EUR
ETS BALLANGER Francja
101 431 PLN 24 000 EUR
ETS BALLANGER Francja
207 089 PLN 49 000 EUR
ETS BALLANGER Francja