Biuro Obsługi Klienta 59 84 10 550
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: Michał Jurczak
Zdjęcia: Przemysław Dziendziela, archiwum
Auto Market Truck, nr 12/2006 (584)
z dnia 2006-03-24

Bestseller ze skrzynką

Używane: Volkswagen Transporter T4 skrzyniowy (1990-2003)

Bestseller ze skrzynką

Brygadowa kabina ma troje drzwi i pięć lub sześć miejsc. Burty skrzyni ładunkowej mogą być wykonane ze stali (na zdj.) lub z aluminium.

Bestseller ze skrzynką

Deska rozdzielcza VW T4 ma siermiężny wygląd, ale jest trwała

Bestseller ze skrzynką

Krzysztof Kozłowski,

Wśród Transporterów T4 dostępnych na naszym rynku wtórnym dominują zamknięte wersje nadwoziowe. Tymczasem rzadziej spotykane fabryczne skrzyniowce (ład. 850-1.450 kg) najpopularniejszego w Polsce dostawczaka zbierają równie dobre opinie.
Skrzyniowce powstawały na bazie podwozi, które służyły również do osadzania nieseryjnych zabudów kontenerowych, izotermicznych i chłodniczych. Rozstaw osi wynosi 2.920 lub 3.320 mm. Krótszy skrzyniowiec ma 4.871 mm długości, a jego skrzynia 2.505 mm. W długim wariancie wóz mierzy 5.271 mm, a skrzynia ładunkowa 2.905 mm. Długi skrzyniowy Transporter dostępny jest też w wersji z brygadową kabiną. Dostęp do tylnej części kabiny zapewniają drzwi po prawej stronie. Skrzynia "brygadówki" ma 2.140 mm długości. We wszystkich wersjach burty mają identyczną wysokość 400 mm. Na tylnej znajduje się rozkładany stopień ułatwiający wchodzenie na skrzynię. Burty wykonane są z aluminium lub ze stali. Podłoga może być drewniana lub stalowa. Platforma ładunkowa znajduje się na wysokości 875 mm nad podłożem. Czasami spotkać można auta z obniżonym pokładem (740 mm nad podłożem).
Niemal wszystkie oferowane w Polsce skrzyniowe Transportery mają pod maskami ropniaki. Krótkie wersje najczęściej zasilane są 1,9--litrową, wolnossącą jednostką o mocy 68 KM. Silnik jest wychwalany przez użytkowników za trwałość i małe spalanie wynoszące średnio niecałe 8 l ON na 100 km. Dłuższe samochody napędzane są zwykle bardziej paliwożernym, bo spalającym średnio 8,5 l ON na 100 km 2,5-litrowym turbodieslem o mocy 102 KM. Tę pięciocylindrową jednostkę spotykamy również w wersji 88-konnej. Najgorzej jeśli chodzi o spalanie (śr. 9 l ON na 100 km) wypada pięciocylindrowy diesel 2.4 (75 KM). Motor chwalony jest natomiast za najlepszą elastyczność na wyższych biegach. Gros pojazdów ma ręczne skrzynie biegów. Lepiej unikać natomiast awaryjnych automatów. Standardowo skrzyniowy T4 napędzany jest na przednie koła (czasami występują problemy z ruszaniem na miękkiej nawierzchni). Na kiepskich drogach lepiej radzą sobie samochody z układem napędowym 4x4 Syncro. Typowe usterki wozu to wycieki oleju ze skrzyń biegów i silników, szybkie zużycie sworzni wahaczy, awarie pompy wspomagania kierownicy i pompy wody.
Ekspert - Krzysztof Kozłowski, mechanik z Katowic:
- Optymalną jednostką napędową dla skrzyniowego Transportera jest wolnossący motor 2.4 D, który jest wystarczająco mocny i trwały, a jednocześnie znacznie tańszy w serwisowaniu od jednostek 2.5 TDI. W skrzyniowcach, które jeżdżą po gorszych drogach niż inne wersje T4, należy częściej kontrolować stan zawieszenia.
Fabryczne dane techniczne
Auto prezentowane Konkurent
Wersja Volkswagen T4 2.5 TDI Ford Transit 2.0 TD
Długość 5.272 mm 5.675 mm
Szerokość 1.840 mm 1.974 mm
Wysokość (bez ładunku) 1.970 mm 2.012 mm
Moc maksymalna 102 KM 100 KM
przy obr./min 3.500 3.800
Maks. mom. obrotowy 280 Nm 230 Nm
przy obr./min 1.900-2.500 2.000
Prędkość maksymalna 155 km/h 152 km/h
Średnie spalanie na 100 km 7,0 l 7,9 l
Ładowność 1.200 kg 1.350 kg
Rozmiary przedziału ładunkowego (skrzynia)
Długość 2.905 mm 3.340 mm
Szerokość 1.730 mm 1.762 mm
Wysokość burt 400 mm 400 mm
Ceny brutto nowych części w autoryzowanych serwisach
Nazwa części Volkswagen T4 2.5 TDI Ford Transit 2.0 TD
Tarcza hamulcowa 230 zł 190 zł
Chłodnica 1.300 zł 1.250 zł
Łożysko koła 240 zł 220 zł
Amortyzator 360 zł 420 zł
Filtr oleju 60 zł 50 zł
Filtr powietrza 90 zł 80 zł
Ceny brutto części używanych - kiermasz w Poznaniu
Nazwa części Volkswagen T4 2.5 TDI Ford Transit 2.0 TD
Reflektor 125 zł 150 zł
Drzwi przednie 260 zł 300 zł
Zderzak przedni 160 zł 190 zł
Chłodnica 150 zł 180 zł
Przykładowe oferty na rynku wtórnym (luty-marzec 2006 r.)
Rocznik Volkswagen T4 Ford Transit
silnik/przebieg w tys. km - cena brutto silnik/przebieg w tys. km - cena brutto
1995 2.4 D / 362 - 18,5 tys. zł 2.5 D / 300 - 16,9 tys. zł
1997 2.4 D / 210 - 26,0 tys. zł 2.5 D / 264 - 23,9 tys. zł
1999 2.5 TDI / 279 - 29,5 tys. zł 2.5 TD / 255 - 30,0 tys. zł
2000 2.5 TDI / 185 - 35,0 tys. zł 2.5 TD / 204 - 32,9 tys. zł
2002 2.5 TDI / 152 - 42,5 tys. zł 2.0 TD / 136 - 44,0 tys. zł
Powiązane ogłoszenia:
39 100 PLN
SUPERCAR.PL Sp. z o.o. Sp. K. Polska
27 800 PLN
Autohol Krystian Sadowski Polska
10 800 PLN
Autohol Krystian Sadowski Polska
35 800 PLN
Autohol Krystian Sadowski Polska
28 800 PLN
Autohol Krystian Sadowski Polska
Więcej ogłoszeń z kategorii: