Biuro Obsługi Klienta 59 84 10 550
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: Wojciech Frelichowski
Zdjęcia: Volkswagen
Auto Market Truck, nr 18/2006 (590)
z dnia 2006-05-05

VW Caddy Ecofuel

Krótko

VW Caddy Ecofuel

VW Caddy Ecofuel na stacji CNG

Pod koniec sierpnia do sprzedaży w Polsce wejdzie Volkswagen Caddy Ecofuel z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym CNG. Jednostka napędowa ma pojemność 2 l i moc 109 KM. Silnik może pracować zarówno na gazie, jak i na benzynie. Łączny zasięg Caddy Ecofuel to ok. 580 km (430 km na CNG
Pod koniec sierpnia do sprzedaży w Polsce wejdzie Volkswagen Caddy Ecofuel z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym CNG. Jednostka napędowa ma pojemność 2 l i moc 109 KM. Silnik może pracować zarówno na gazie, jak i na benzynie. Łączny zasięg Caddy Ecofuel to ok. 580 km (430 km na CNG i 150 km na benzynie). Cztery zbiorniki na gaz, do których można zatankować 26 kg tego paliwa, ulokowano pod podłogą, dzięki czemu pojemność ładowni jest taka sama, jak w przypadku auta z konwencjonalnym napędem (3,2 m sześc.). W podstawowej wersji furgon wóz ma kosztować około 63 tys. zł netto, czyli ponad 10 tys. zł więcej niż z benzynowym silnikiem 1.6 (102 KM) i około 4 tys. zł więcej niż z ropniakiem 1.9 TDI (104 KM).
Zachętą do kupna samochodu z silnikiem zasilanym gazem CNG jest niska cena tego paliwa, średnio 1,5 zł za litr. Problemem jest natomiast niewielka sieć stacji, na których można zatankować CNG. W Polsce obecnie jest ich zaledwie 12.