Wiadomości z rynku

piątek
19 kwietnia 2024

Czas Boomera?

Niewielki, uniwersalny ciągnik marki New Holland
8 stycznia 2016
Kompaktowy ciągnik Boomer jest dziełem konstruktorów firmy New Holland. Najnowszą wersję, 54D zaopatrzono w silnik z systemem Common Rail, produkowany przez FTP Industrial. Maszyna ma wiele walorów, istotnych np. w zastosowaniach specjalistycznych, w każdego rodzaju gospodarstwach.
Ciągnik Boomer 54D ma, zdaniem producenta stanowić połączenie wysokiego komfortu z optymalnymi parametrami funkcjonalnymi. Osiągnięto to m.in. dzięki wygodnej kabinie, jak również dzięki przekładni bezstopniowej EasyDrive. Kompaktowe rozmiary pozwalają stosować maszynę tam, gdzie miejsca jest wyjątkowo mało. Poza typowymi zastosowaniami, Boomer może być eksploatowany w specjalistycznych aplikacjach. Wszystko za sprawą narzędzi montowanych z przodu i z tyłu (np. widły, szufle, chwytaki) oraz kosiarek montowanych pośrodku. Właścicielom gospodarstw specjalizujących się w hodowli bydła mlecznego, inwentarza żywego lub uprawach może przydać się podczas wykonywania prac gospodarskich, jak również podczas pielęgnacji pastwisk, konserwacji budynków i całego wachlarza prac niepolowych, takich jak transport materiałów.     

Emisja pod kontrolą     

Boomer 54D napędzany jest niewielkim, 3-cylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o poj. 2,2 l. Na optymalizację osiągów, a także ograniczenie zużycia paliwa wpływać ma m.in. fabryczna technologia katalizacji cząstek stałych (PM-Catalyst). Emisję spalin ograniczono dzięki połączeniu ich wtórnego obiegu (EGR) kontrolującego emisję tlenków azotu oraz PM-Catalyst, wychwytującego cząstki stałe. Rozwiązanie to nie wymaga żadnej konserwacji ani regeneracji filtra DPF, a operator nie musi wykonywać żadnych czynności w celu jego uruchomienia. EGR to system zmniejszający emisję tlenków azotu (NOx)
powstających podczas spalania poprzez powtórny obieg kontrolowanej ilości spalin wypuszczanych do otworu wlotowego powietrza. Pozostałe cząstki stałe eliminowane są przez katalizator cząstek stałych, który oczyszcza spaliny, zanim opuszczą one rurę wydechową. Połączenie systemu EGR oraz filtra cząstek stałych jest rozwiązaniem, które New Holland wybrała dla swoich ciągników o niższej mocy (poniżej 75 KM). Rozwiązanie ma też dodatkowy walor, system ten mieści się we wnęce na silnik, więc ciągnik zachowuje swoje kompaktowe gabaryty. Jednostka napędowa Boomera 54D generuje moc maksymalną 53 KM i uzyskuje maksymalny moment obrotowy 180 Nm.    

Sprawnie, bezstopniowo...

Olbrzymie znaczenie dla komfortu eksploatacji ma system przeniesienia napędu. Boomer 54D posiada przekładnię bezstopniową EasyDrive (CVT) i jest jedynym ciągnikiem w tym segmencie, w którym zastosowano ten rodzaj przekładni, znany dotąd głównie z większych maszyn. CVT umożliwia operatorowi precyzyjne dostosowanie prędkości do wykonywanego zadania, równocześnie zapewniając niski poziom hałasu w kabinie i wysoki komfort pracy. Układ regulacji stałej prędkości, przypominający rozwiązanie z samochodów osobowych, umożliwia operatorowi utrzymanie, precyzyjną regulację lub przywracanie zadanych prędkości roboczych. EasyDrive jest obsługiwana dzięki znajdującej się po lewej stronie dźwigni przełączania kierunku jazdy oraz pedał gazu.

Jak w samochodzie

Rozwiązań podobnych do tych znanych z samochodów jest więcej, mają one spory wpływ na komfort eksploatacji Boomera, na widoczność i funkcjonalność. Zwraca uwagę kabina SuperSuite. Producent podkreśla, że ma najprzestronniejsze wnętrze w segmencie maszyn tego rodzaju. Wejście do niej ułatwia szeroki próg. Na odpowiednią widoczność, zarówno do przodu, jak i do tyłu ma wpływ m.in. specjalny profil maski. Pozwala łatwo obserwować narzędzia zamontowane z przodu, jak również zapewnia praktycznie nieograniczony widok belki zaczepowej, co upraszcza podłączanie narzędzi tylnych. Podobnie jak wszystkie modele należące do serii Boomer, również 54D posiada włączany elektrohydraulicznie WOM tylny oraz opcjonalny WOM środkowy.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.