Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Terrus do zadań różnych

Nowy ciągnik marki Steyr
13 maja 2016
Terrus CVT, nowa seria flagowych ciągników marki Steyr powstała specjalnie z myślą o europejskich klientach. Badanie przeprowadzone wśród tutejszych rolników wykazało, że pomimo ogólnego zapotrzebowania na maszyny o większej mocy, nadal powodzeniem cieszą się ciągniki o uniwersalnym zastosowaniu.
Na rynek trafiły dwie wersje ciągnika, obie wyposażone w relatywnie silnik firmy FPT Industrial o poj. 6,7 l, generujący moc 270 oraz 300 KM. – Nowa seria ciągników Terrus CVT powstała po to, aby pomóc wykonać dosłownie każde zadanie z maksymalną skutecznością, wydajnością i niezawodnością – podkreśla Andreas Klauser (Steyr).

Solidna konstrukcja 

W ciągnikach Terrus CVT zastosowano oś przednią pochodzącą z mniejszego modelu ciągnika i dwa cylindry hydrauliczne o oscylacji 8 st. i skoku pionowym 110 mm. Takie rozwiązanie ma zapewniać wygodę i stabilność podczas jazdy na drodze. Aby zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo podczas hamowania w trudnych lub awaryjnych sytuacjach, ciągniki można doposażyć w układ ABS (zaawansowana wersja ABS pomaga też w wykonywaniu manewrów polowych). Po włączeniu układu, gdy operator skręca, hamulec koła wewnętrznego załącza się automatycznie, aby pomóc dokończyć manewr. Sterowany elektronicznie układ umożliwia wykonywanie skrętów o krótszym promieniu, a także zapobiega blokowaniu się kół. Funkcję zwalniania hamulca Brake Deselect można programować za pomocą systemu zarządzania skrętami na uwrociu Easy Tronic II. Ciągnik można wyposażyć w system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, zintegrowany z monitorem S-Tech 700 (umożliwia operatorowi ustawianie parametrów i odczytywanie ostrzeżeń na wyświetlaczu). W przypadku problemów z ogumieniem operator może uzupełnić powietrze w oponie za pomocą przyłącza zewnętrznego z tyłu ciągnika. 
Standardowy tylny WOM ma cztery prędkości. Dwie prędkości przedniego WOM można przełączać w kabinie. Wystarczy obrócić pokrętło, aby wybrać prędkość w trybie „normalnym” lub ECO. Oprócz wymiennego, 6-wypustowego wału krótkiego opcjonalnie dostępny jest wał 21-wypustowy, a sprzęgło na wale wejściowym ma ograniczać straty mocy pomiędzy elementami układu. 
Wersja standardowa obejmuje pompę hydrauliczną w układzie zamkniętym z czujnikiem obciążenia (CCLS) o wydatku 165 l/min. Dostępna jest też wysokoprzepływowa pompa o wydatku 220 l/min. Standardowe końcówki hakowe z szybkozłączem CAT III tylnego układu zawieszenia narzędzia dają ponad 10-tonowy udźwig (przedni ok. 5,8 t). 

Moc jest z nimi

Silniki korzystają z technologii oczyszczania spalin Hi-eSCR only, która zapewnia zgodność z normami emisji Stage IV. Nowy materiał zaworów i zmieniona konstrukcja głowicy silnika umożliwiają wzrost ciśnienia spalania. Najważniejszą zmianę wprowadzono w dolnej części bloku silnika i misce olejowej. Ta ostatnia służy jako swoisty kręgosłup ciągnika, który skutecznie odciąża jego blok. Dzięki tzw. konstrukcyjnej misce olejowej masa brutto ciągnika sięga 16 t. Wysoki moment obrotowy, niezbędny przy niskich prędkościach, wynika głównie z zastosowania pojedynczej turbosprężarki o zmiennej geometrii. Ma krótszy czas reakcji w porównaniu z turbosprężarką podwójną. Zwraca uwagę duży, 630-litrowy zbiornik paliwa 96-litrowy zbiornik AdBlue. Układ zarządzania prędkością na biegu jałowym obniża obroty z 850 do 650 obr./min, umożliwiając zmniejszenie zużycia paliwa. 
Terrus CVT wykorzystuje przekładnię bezstopniową (maksymalna prędkość 50 km/h). Na biegu wstecznym można uzyskać prędkość 27 km/h. W celu zwiększenia bezpieczeństwa ciągniki z serii Terrus CVT wyposażono w blokadę parkowania (załączana sprężynowo). 

Z myślą o … wygodzie 

Maszynę zaopatrzono w system Isobus Class II i fabrycznie przystosowano do wersji Isobus Class III (opcja). Drugi wariant umożliwia kompatybilnym narzędziom sterowanie niektórymi funkcjami ciągnika, takimi jak: prowadzenie, podnośnik hydrauliczny, WOM. Podczas wykonywania takich prac jak np. belowanie, możliwość kierowania ciągnikiem przez narzędzie może zwiększać wydajność, zapewniając bardziej stały przepływ materiału przez prasę. W połączeniu z monitorem S-Tech 700, system Easy Tronic II ułatwia skręty na uwrociu, co ma znacząco poprawić komfort pracy operatora. Aby zapewnić możliwie dokładne prowadzenie automatyczne, ciągniki z serii Terrus CVT są dostępne z systemem RTK, przystosowane do nowego systemu prowadzenia automatycznego z funkcją Reactive Steering i do systemu telematycznego, a także wyposażone w nową funkcję zdalnego przesyłania plików. Ta bezprzewodowa funkcja nie wymaga używania przenośnych pamięci USB do przesyłania danych, dzięki czemu oszczędza czas i pozwala wymieniać dane w sieci 3G między komputerem biurowym, zewnętrznymi komputerami w gospodarstwie, a maszynami za pośrednictwem oprogramowania S-Tech bez przerywania pracy.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.