Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: BM
Zdjęcia: Marcin Barnowski, autor
Auto Market Truck, nr 6/2011 (837)
z dnia 2011-02-11

Ciężarowe Mercedesy skoczyły w górę

Samochody ciężarowe. Mercedes-Benz Polska 2010 - wzrost sprzedaży

Ciężarowe skoczyły

Największy wzrost Mercedes-Benz w Polsce odnotował w segmencie ciągników siodłowych (86,8%)

Ciężarowe skoczyły

Według Jana Madei - prezesa zarządu Mercedes-Benz Polska, 2010 rok był burzliwy. Zwiększenie udziału marki w rynku samochodów użytkowych to głównie zasługa samochodów ciężarowych.

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2010 roku, skokowy, 43-procentowy wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych. Największy wzrost Mercedes-Benz odnotował w segmencie ciągników siodłowych (86,8%). Dzięki temu firma osiągnęła poziom niemal 14% udziału w rynku. Szczególnie dobre wyniki osiągnięto w segmencie 6-16 ton, w ramach którego sprzedano 563 samochody - o 64,1% więcej niż rok temu. Ze wzrostem udziału w rynku o 3,8% do poziomu 29,3% Mercedes-Benz został ostatecznie wiceliderem w Polsce (po MAN-ie).
Według kierownictwa spółki, to był burzliwy rok. Zwiększenie udziału w rynku samochodów użytkowych to głównie zasługa samochodów ciężarowych (1.861 sprzedanych pojazdów). Oznacza to realny wzrost udziału w rynku o niemal 2 proc. Polska stała się w ten sposób w rankingu Mercedes-Benz czwartym największym rynkiem zbytu w Europie.
Ciągniki pociągnęły
Polski rynek w roku 2010 odbił się po okresie kryzysu i jego wartość wzrosła o ponad 45%. Został on zdominowany przez większe koncerny takie jak Mercedes-Benz. Również ta firma zyskała na poprawie koniunktury sprzedając o ponad 43% pojazdów więcej. Przyczyniły się do tego odświeżone modele Axor i Atego, które pojawiły się na rynku w końcu 2010 roku. Atego został samochodem roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze ("Truck of the Year 2011").
Największy wzrost Mercedes-Benz odnotował w segmencie ciągników siodłowych (86,8%). Dzięki temu firma osiągnęła poziom niemal 14% udziału w rynku. Szczególnie dobre wyniki osiągnięto w segmencie 6-16 ton, w ramach którego sprzedano 563 samochody - o 64,1% więcej niż rok temu. Ze wzrostem udziału w rynku o 3,8% do poziomu 29,3% Mercedes-Benz został ostatecznie wiceliderem w Polsce (po MAN-ie).
Więcej specjalnych
Nowości pojawiły się w sektorze samochodów specjalnych. Powstały nowe punkty sieci dilerskiej sprzedające i obsługujące Unimoga (osiem nowych stacji). Wprowadzono do oferty zmodyfikowane wersje Zetrosa przystosowanego do utrzymywania zimowego dróg (możliwość zamontowania pługu). Rozszerzona oferta dała bardzo dobre efekty sprzedażowe. Liczba sprzedanych pojazdów specjalnych (Zetros, Econic i Unimog) wzrosła ze 190 w 2009 roku do 303 w 2010 (sama tylko sprzedaż samochodów dla straży pożarnej wzrosła o ponad 60% - do 207 sztuk).
Fuso Canter przetrwał
Sprzedaż Fuso Canter (oferowanego w sieci Mercedes-Benz) spadła w ubiegłym roku do poziomu 189 pojazdów. Mimo to, w ujęciu całego rynku marka zwiększyła swoje udziały o 5,6%, co pokazuje, iż nieźle poradziła sobie z kryzysem na tle konkurencji. W roku 2010 oferta Fuso Canter poszerzyła się o nowego Cantera z wąską kabiną. Dzięki swoim rozmiarom jest on szczególnie przydatny do dystrybucji w centrach miast. Nowy produkt zaprezentowano także branży komunalnej - od ubiegłego roku dostępne są zabudowane na podwoziu 7-tonowym kontenery śmieciowe.
Plany na 2011
W roku 2011 firma chce umocnić się na osiągniętej w ubiegłym roku pozycji rynkowej. Szczególnie w segmencie samochodów ciężkich i ciągników siodłowych. - Tu oczekujemy dalszego wzrostu sprzedaży - mówi Sławomir Kwiatkowski, dyrektor działu sprzedaży i marketingu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. - Rynek dalej będzie się rozwijać, zwłaszcza w kontekście planów wprowadzenia opłat autostradowych dla samochodów ciężarowych w połowie roku.
Jeśli chodzi o Fuso Canter firma zamierza skoncentrować się na rozbudowie oferty dla takich branż jak dystrybucyjna, budowlana, ogrodnicza oraz komunalna.
Części bez pośredników
Rok 2010 był rokiem dalszej pracy nad rozszerzaniem usług serwisowych Mercedes-Benz. Wzbogacono ofertę dla użytkowników pojazdów ciężarowych o nowy pakiet mobilnościowy "TruckMobility". Jest to według przedstawicieli Mercedes-Benz obecnie najbardziej kompleksowy tego typu pakiet na rynku. Zapewnia on możliwie najszybsze przywrócenie mobilności w razie awarii. W skład oferty wchodzą takie usługi jak całodobowy serwis, holowanie czy błyskawiczna naprawa.
Nowością w roku 2010 było wprowadzenie programu "Service24h Redesigned". W ramach programu koordynatorzy serwisów całodobowych wyposażeni zostali w nowoczesne urządzenia jak smart-fony czy lokalizatory GPS. Umożliwiają one jeszcze szybszą reakcję oraz pełniejszą obsługę klientów w ramach usługi assistance.
- W 2011 roku koncentrujemy się na dalszym podwyższaniu kwalifikacji naszych przedstawicieli - mówi Piotr Gański, dyrektor serwisu Mercedes-Benz Polska. - W związku z tym, uruchamiamy program profesjonalizacji sieci dilerskiej "Trucks you can trust" przeznaczony dla dilerów samochodów ciężarowych. W II połowie 2011 roku planujemy także rozszerzenie oferty serwisowej z myślą o właścicielach starszych roczników, także tych z prywatnego importu. Kolejne zmiany nastąpią w systemie sprzedaży części oryginalnych. Pragnąc obniżyć koszty ponoszone przez naszych klientów rozpoczynamy program "Re-seller". W ramach tej inicjatywy Mercedes-Benz zintensyfikuje współpracę z niezależnymi warsztatami, rezygnując ze sprzedaży części pośrednikom.
Sieć dilerska rośnie
Rok 2010 upłynął pod znakiem dalszego rozwoju stacji obsługi pojazdów ciężarowych. Rozpoczęta została największa inwestycja w zakresie sprzedaży i serwisu samochodów użytkowych w Smolicach k. Strykowa. Rozbudowano sieć sprzedaży oraz uzupełniono o nowe punkty sieć serwisów pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog (10 stacji). Oddano do użytku jeden nowy zakład dilersko-serwisowy w zakresie sprzedaży i serwisu samochodów dostawczych i ciężarowych Mercedes-Benz oraz jeden nowy zakład w zakresie serwisu samochodów dostawczych i ciężarowych.
- Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek, Ociąż k. Kalisza: rozpoczęcie działalności 02/2010, zakres autoryzacji: sprzedaż i serwis samochody ciężarowe i dostawcze Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso. - BTC Czapka, Skoczów: uruchomienie działalności 12/2010, zakres autoryzacji: serwis samochody dostawcze i ciężarowe Mercedes-Benz. - Auto Idea, Białystok: uruchomienie działalności 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog. - EUROTRUCK, Straszyn: uruchomienie działalności 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Unimog. - Mirosław Wróbel, Pietrzykowice: uruchomienie działalności 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Unimog. - Mojsiuk, Szczecin: uruchomienie działalności 12/2010, zakres autoryzacji: sprzedaż i serwis pojazdy specjalne Unimog. - Sobiesław Zasada Automotive oddział w Rzeszowie: uruchomienie działalności 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Unimog. - Mercedes-Benz Sosnowiec: podjęcie działalności 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Unimog. - Mercedes-Benz Warszawa: działalność od 12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Unimog.
Powiązane ogłoszenia:
99 900 PLN
Transport i Spedycja WO-KAR, Wojciech Kadras Polska
195 000 PLN
P.H.U. DOMAŃSKI SP. JAWNA JERZY I PAWEŁ DOMAŃSCY Polska
P.H.U. DOMAŃSKI SP. JAWNA JERZY I PAWEŁ DOMAŃSCY
86 000 PLN
P.H.U. DOMAŃSKI SP. JAWNA JERZY I PAWEŁ DOMAŃSCY Polska
P.H.U. DOMAŃSKI SP. JAWNA JERZY I PAWEŁ DOMAŃSCY
169 000 PLN
POLTRAILERS Centrum Naczep Grzelka, Głogowski sp. j Polska
48 000 PLN
BUD-TRANS Marian Biały i Wspólnicy Sp.J. Polska