Wiadomości z rynku

Autor:
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2020(1)
z dnia 23.11.2020

Naczepy odporne na kryzys

 
MEGA, firma spod znaku byka (skrzydlatego byka) pomimo spowolnienia gospodarczego będącego następstwem pandemii i europejskiego lockdownu radzi sobie na rynku całkiem dobrze. III kwartał, firma z Nysy może zaliczyć do udanych. Sprzedaż naczep typu wywrotka w Polsce przekroczyła wyniki pierwszego półrocza. Warto jednocześnie wspomnieć, że tylko 3 z 10 naczep opuszczających zakłady MEGA w Nysie trafia na rynek polski.

Trochę historii

W 2016 roku Benalu — pierwszy w Europie producent naczep aluminiowych o ponad pięćdziesięcioletnim doświadczeniu, dostrzegł potencjał nyskiej MEGI. Rok później weszła ona w skład Grupy Benalu. Od tego momentu firma przechodzi gruntowną reorganizację na wszystkich poziomach: zarządzania, technologii produkcji, marketingu i sprzedaży, a pojazdy wyjeżdżające z Nysy to pojazdy zaprojektowane praktycznie od nowa.

Tematy bieżące

Flagowym i najbardziej uniwersalnym pojazdem MEGI jest naczepa wywrotka MEGA Light 3. To także najlepiej sprzedający się pojazd z naszej oferty. Zastosowanie krzemowo magnezowych stopów aluminium oraz wysokowytrzymałościowych stali z gatunku MC700 pozwoliło zoptymalizować wagę, oraz dostarczyć naszym klientom jeden z najlżejszych pojazdów w swojej klasie. Co więcej, bez żadnych obaw, jako jedyni na rynku oferujemy trzyletni okres gwarancyjny obejmujący konstrukcję pojazdu. - mówi Michał Brodziński, dyrektor sprzedaży MEGA Sp. z o.o. W lipcu bieżącego roku MEGA rozpoczęła współpracę z firmą MHS II, dzięki czemu naczepy ze stajni skrzydlatego byka, o różnych pojemnościach mogą zostać wyposażone na życzenie klientów w system wydmuchu niemieckiej firmy Heitling. Pozwala on na pneumatyczny rozładunek do silosu czy oddalonego magazynu za pomocą węży rozładunkowych.
- Już po kilku miesiącach współpracy widzimy, jak duży potencjał sprzedażowy niesie ona ze sobą. – dodaje Michał Brodziński.
- Naczepy wyposażone w system pneumatycznego rozładunku nie tracą swojej standardowej funkcji, czyli wysypu przewożonych materiałów poprzez kiprowanie, mogą również nadal transportować palety. Pojazdy wyposażone w tego typu systemy można zapełniać od góry za pomocą ładowarki czy zsypu, nie wymagają one dozoru TDT, gdyż nie są zbiornikami, a ponadto ich cena jest o blisko połowę mniejsza od silosu renomowanej firmy – mówi dyrektor sprzedaży Jacek Krzywy MHS II W oparciu o dotychczasowe doświadczenia firma MHS II ze Świebodzina opracowała również swój własny system JK3 pneumatycznego rozładunku, który parametrami technicznymi przewyższa Heitlinga (m.in. w zakresie pojemności kieszeni, jak i szybkości rozładunku). Jako rodzimy i dopiero wchodzący na rynek produkt jest tańszy od swojego niemieckiego odpowiednika. Oba systemy MHS II z powodzeniem oferuje klientom przywiązanym do marki MEGA, jak i BENALU.
Reasumując oferta MEGI to szeroka gama pojazdów dopasowanych dla każdego klienta i chociaż wyobraźnia i możliwości przedsiębiorców nie znają ograniczeń, firma produkuje naczepy i przyczepy przeznaczone głównie do transportu płodów rolnych, zboża, palet, materiałów budowlanych w tym piasku, kruszyw o różnych gabarytach, kamieni, złomu i drewna.