Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: Bogdan Leszczorz
Zdjęcia: producent
Auto Market Truck, nr 7/2008 (683)
z dnia 2008-02-15

Dynapac PL2000 LS pożera asfalt i beton

Maszyny drogowe. Frezarka Dynapac PL2000 LS

Dynapac PL2000 LS jest frezarką gąsienicową z napędem hydraulicznym i bębnem napędzanym mechanicznie. Maszyna wyposażona w system transportu urobku do przodu służy do frezowania asfaltu i betonu. W Polsce jest oferowana od blisko roku. Maszynę porusza sześciocylindrowy wysokoprężny silnik Cumminsa o mocy 607 KM, z turbodoładowaniem i intercoolerem. Napęd przekazywany jest do czterech gąsienic z elastomerowymi napinaczami poprzez siłowniki hydrauliczne zintegrowane z przekładniami planetarnymi i elektronicznym systemem kontroli prędkości.
PL2000 LS ma maksymalną masę operacyjną wynoszącą 33,4 t. Może frezować na szerokości 2.010 mm. W ofercie Dynapaca jest jeszcze mocniejsza wersja - PL2100 S, o masie operacyjnej 36,6 t i szerokości frezowania 2.100 mm.
Maszynę porusza sześciocylindrowy wysokoprężny silnik Cumminsa o mocy 607 KM, z turbodoładowaniem i intercoolerem. Napęd przekazywany jest do czterech gąsienic z elastomerowymi napinaczami poprzez siłowniki hydrauliczne zintegrowane z przekładniami planetarnymi i elektronicznym systemem kontroli prędkości. Do wyboru są cztery tryby jazdy: do przodu, do tyłu, do przodu i do tyłu wahadłowo oraz tzw. psi chód. Dokładną jazdę na wprost zapewnia automatyczne ustawianie gąsienic. Są one wyposażone w hamulce tarczowe oraz w system antypoślizgowy.
Do bębna frezującego napęd przekazywany jest za pośrednictwem sprzęgła hydraulicznego i dwustopniowej przekładni planetarnej. Na czole bębna osadzonych jest 167 frezów (w wersji PL2100 S - 170), po bokach zaś zdzieraki z wymiennymi ostrzami oraz łopatki zgarniające. Wszystko to jest montowane w systemie szybkiej wymiany narzędzi: serwisowy dostęp do bębna ułatwiają podnoszone hydraulicznie osłony boczne. Frezy i zdzieraki są zraszane wodą, co zapewnia ich chłodzenie, a także czyszczenie bębna. Zbiornik wody ma pojemność 3.700 l. Sfrezowany materiał transportuje dwuczęściowy przenośnik taśmowy.
Na stanowisko operacyjne z dwoma wyprofilowanymi ergonomicznie fotelami można dostać się z obu stron frezarki. Obsługę ułatwia przesuwny panel kontrolny z wyświetlaczem LCD, przekazującym dane diagnostyczne oraz dotyczące pracy maszyny. Frezarkę można obsługiwać również z zewnątrz: cztery panele sterujące (po dwa z każdej strony) pozwalają na kontrolę procesu frezowania z poziomu gruntu.
Dane techniczne
Silnik Cummins QSX 15
Moc maksymalna silnika 607 KM
przy obr./min 2.100
Szerokość robocza 2.010 mm
Głębokość frezowania 320 mm
Średnica frezowania 1.100 mm
Liczba frezów 167
Prędkość robocza 0-40 m/min
Wydajność 470 m sześc./h
Maksymalna masa operacyjna 33,4 t
Powiązane ogłoszenia:
275 000 PLN
marcin.rejch@gmail.com Polska
189 000 PLN
marcin.rejch@gmail.com Polska
275 000 PLN
marcin.rejch@gmail.com Polska
269 000 PLN
marcin.rejch@gmail.com Polska
189 000 PLN
marcin.rejch@gmail.com Polska