Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: ZM
Zdjęcia:
Agro Expo, 2019(2)
z dnia 2019-01-30

Duży wybór sprzętu do ładowania

Najnowsze oferty ładowaczy czołowych i ładowarek

Wprowadzoną w 2018 roku nowością firmy Agromasz jest ładowacz czołowy Ł-110 PRO o udźwigu 2.800 kg i wysokości podnoszenia 4,74 m

Nowymi produktami marki Ostler są ładowarki K2P i K3P prezentowane m.in. podczas targów Agro Show 2018 w Bednarach

Ostatnie dwa lata to dla firmy AGROMASZ dynamiczny rozwój kategorii mniejszych ładowaczy (na zdjęciu model Ł-103)

Ładowarka Ostler K3 jest wyposażana w hydraulicznie regulowaną (rozszerzaną) przednią oś teleskopowa, stosowaną dla poprawy stabilności oraz umożliwienia przejazdu przez wąskie korytarze

W cięższych ładowaczach, jak np. AT-50 Hydrometal stosuje amortyzatory tłokowe własnej konstrukcji

Najlżejszy z oferty ładowaczy firmy Hydrometal -AT-2plus, o masie własnej 200 kg, dysponuje udźwigiem 500 kg

W 2018 roku firma Korbanek Sp. z o.o. stała się wyłącznym dystrybutorem ładowarek teleskopowych włoskiej marki FARESIN

FERESIN Small to seria ładowarek, które dzięki niewielkim rozmiarom (wysokość 194 cm i szerokość 189 cm), mogą pracować na ograniczonych przestrzeniach

FARESIN Middle to ładowarki teleskopowe zaliczane do najbardziej popularnej grupy tych maszyn

Łomżyńska firma Metal-Technik produkuje ładowacze z wykorzystaniem najnowszych technologii; na zdjęciu model MT02

Ładowacze są wykorzystywane m.in. do załadunku balotów słomy, tak jak maszyna Metal-Technik MTS-01 z firmowym chwytakiem

Oferta Metal-Technik to nie tylko ładowacze, lecz także osprzęt do takich maszyn oraz do ładowarek teleskopowych; obejmuje m.in. łyżki o szerokości od 0,9 do 2,4 m i pojemności do 3 m3

Ładowacze Sonarol charakteryzują się zwartą, wytrzymałą konstrukcją wykonaną w całości ze stali S 355; na zdjęciu model ŁC SNR 400

W standardzie ładowacze Sonarol wyposażone są w system mocowania z ramką EURO zgodny z normą ISO 23206, co pozwala zagregować je z większością narzędzi dostępnych na rynku

Najnowsze modele ładowaczy czołowych i ładowarek, wykorzystywanych do szybkiego i wygodnego załadunku oraz rozładunku, a także innych prac przeładunkowych w gospodarstwach rolnych i sadowniczych, dzięki szerokiemu wachlarzowi narzędzi roboczych są maszynami uniwersalnymi i wielofunkcyjnymi.
Coraz częściej takie maszyny wyposaża się w josticki, ułatwiające pracę operatorowi i umożliwiające bardziej precyzyjne sterowanie. Na porządku dziennym stają się systemy samopoziomowania narzędzi roboczych, amortyzatory drgań, elektryczne wyłączniki amortyzacji sterowane z kabiny, elektroniczne wagi, multizłącza. Samozatrzaskowe ramki szybkomocujące pozwalają na podłączanie narzędzi roboczych bez konieczności wysiadania z ciągnika. System samopoziomowania narzędzi roboczych umieszczony pod osłoną prostowodów zapewnia stabilną pracę oraz zapobiega niekontrolowanemu wysypywaniu ładunku podczas pracy z maszyną. Pojedynczy lub podwójny amortyzator hydrauliczny zwiększa komfort pracy oraz żywotność ładowacza i ciągnika poprzez tłumienie drgań wywoływanych zmianami ciśnienia w siłownikach hydraulicznych, spowodowanych np. przejazdami po nierównej nawierzchni. Z kolei multizłącze pozwala na podłączenie lub odłączenie wszystkich przewodów hydraulicznych ładowacza przy użyciu jednej dźwigni, a tym samym na szybszą i bardziej komfortową obsługę maszyny. Coraz więcej do powiedzenia na rynku ładowaczy czołowych mają producenci krajowi, którzy skutecznie konkurują z dużymi, międzynarodowymi koncernami. Polskie ładowacze kupują chętnie także nabywcy z innych krajów. Nic dziwnego, skoro w ich produkcji stosuje się najnowocześniejsze technologie. Dla przykładu, maszyny do cięcia laserowego i plazmowego, roboty spawalnicze, prasy czy zaginarki w firmie Metal-Technik pozwalają temu producentowi na spełnienie najbardziej rygorystycznych norm. Popyt na ładowacze i ładowarki jest duży. Jak nam powiedział Tomasz Kowalewski, właściciel firmy Hydrometal, zainteresowanie nabywców przewyższa możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa. Oprócz odbiorców krajowych firma ma klientów m.in. w Niemczech, Anglii, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji, Ukrainie i w krajach bałtyckich. Aby sprostać popytowi właściciel przedsiębiorstwa rozważa zwiększenie mocy produkcyjnych. Z drugiej strony krajowi producenci mają sporą konkurencję nie tylko w postaci wiodących marek, lecz także w postaci tanich produktów z dalekiego wschodu - jeden z przedstawicieli producentów ładowarek powiedział nam, że takie maszyny są tanie w zakupie, ale potem użytkownicy mogą mieć problemy z serwisem. Nie brakuje jednak też na rynku maszyn uznanych marek w przystępnych cenach. Przykładowo firma Korbanek, która w 2018 roku stała się wyłącznym dystrybutorem ładowarek teleskopowych włoskiej marki FARESIN, oferuje te maszyny w promocyjnych cenach, ponieważ jest to nowa marka w ofercie.

Dla każdego gospodarstwa

Zakład Metalowy AGROMASZ w Mrągowie od 20 lat produkuje ładowacze czołowe oraz osprzęt. Obecnie w ofercie firmy znajdują się ładowacze czołowe o udźwigu od 200 do 2.800 kg, o wysokości podnoszenia od 1,66 do 4,74 m, współpracujące z ciągnikami o małej, średniej i dużej mocy. Szeroka gama produkowanych maszyn pozwala na zaspokojenie potrzeb nabywców zarówno z branży sadowniczo-ogrodniczej, komunalnej, jaki i prowadzących gospodarstwa rolnicze wielkoobszarowe. Ostatnie dwa lata to dla firmy AGROMASZ dynamiczny rozwój kategorii najmniejszych ładowaczy sprzedawanych zarówno na rynku krajowym jaki zagranicznym, przeznaczonych do współpracy z ciągnikami o mocy do 16 KM. Wprowadzoną w 2018 roku nowością jest ładowacz czołowy Ł-110 PRO o udźwigu 2.800 kg i wysokości podnoszenia 4,74 m – jest to największy i najnowocześniejszy ładowacz dostępny w ofercie firmy. Podczas Targów Techniki Rolniczej AGROTECH 2018 w Kielcach został on nagrodzony Złotym Medalem oraz tytułem „Wyrób na medal” przyznanym przez Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych w Poznaniu. Ładowacz ten może być wyposażony w elektroniczny joystick, elektroniczną wagę, multizłącze oraz inne rozwiązania techniczne ułatwiające pracę. Elektroniczny joystick służący do sterowania proporcjonalnym rozdzielaczem hydraulicznym z funkcją pływającą pozwala na wyeliminowanie cięgien Bowdena (linek) z układu sterującego oraz zapewnia płynniejsze i precyzyjniejsze operowanie ładowaczem. Waga elektroniczna z wyświetlaczem umieszczonym w kabinie umożliwia pomiar masy ładunku (chwilowy i sumaryczny) znajdującego się na narzędziu roboczym oraz informuje o przekroczeniu dopuszczalnego obciążenia ładowacza. Nabywcy ładowaczy produkowanych w Mrągowie mogą indywidualnie dobrać wyposażenie, np. układ samopoziomujący, amortyzator hydrauliczny, ramki szybkomocujące typu EURO lub SMS. Samozatrzaskowa ramka szybkomocująca w systemie EURO lub SMS pozwala na podłączenie narzędzi roboczych bez konieczności wysiadania z ciągnika. Zastosowanie osłony elementów hydraulicznych, tj. zaworu zwrotnego zabezpieczającego instalacje hydrauliczną przed przeciążeniem oraz elektrozaworu trzeciej sekcji ładowacza, przedłuża ich trwałość i minimalizuje ryzyko uszkodzenia podczas eksploatacji maszyny.

Ładowarki o zmiennej szerokości

Firma Aureus jest importerem ładowarek dwóch marek: Ostler i Striegel. Jak nam powiedział Łukasz Sobkowiak, prezes firmy, najnowszymi produktami są ładowarki Ostler K2P i K3P. Niemiecka marka specjalizuje się w produkcji ładowarek przegubowych z wysięgnikiem teleskopowym. Model K2, napędzany 3-cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 71 kW/37 KM (Kubota/Perkins), zaopatrzony jest w wysięgnik teleskopowy o wysokości podnoszenia 3,3 m i hydrostatyczny napęd na cztery koła. Maszyna o masie własnej 2.060 kg osiąga prędkość 18 km/h i dysponuje udźwigiem 1.600 kg, a przy wysuniętym ramieniu – 1.300 i 1.000 kg. Wydajność hydrauliki - 47 l/min. Ładowarka K3, jak zwrócił uwagę Ł. Sobkowiak, jest jedyną tego typu maszyną na rynku z rozszerzaną przednią osią (hydrauliczna regulacja osi teleskopowej), stosowaną dla poprawy stabilności oraz umożliwienia przejazdu przez wąskie korytarze. Napędzana jest dieslem (Kubota/Perkins) o mocy 36 kW/50 KM i wyposażona także w napęd hydrostatyczny na cztery koła oraz wysięgnik teleskopowy o wysokości podnoszenia 3,3 m. Przy poślizgu działa automatyczna blokada kół. Prędkość maksymalna – 18 km/h. Maszyna o masie własnej 2.280 kg dźwiga 1.600 kg, a z wysuniętym ramieniem 1.500/1.250 kg. Wydajność hydrauliki – 72 l/min. K3 posiada wbudowany balast tylny o wadze 90 kg. W obu modelach dla wygody operatora stosuje się regulowaną kolumnę kierownicy, komfortowy fotel i multi-joystick. Firma Ostler zapewnia naprawy gwarancyjne (gwarancja 12 miesięcy) i pogwarancyjne w całym kraju. Na zgłoszenie serwisowe przedstawiciele firmy reagują w ciągu 72 godzin, a naprawy odbywają się w dogodnym dla użytkownika miejscu, czyli najczęściej w jego gospodarstwie. Serwis oferuje do tych maszyn części oryginalne i zamienniki.

Jak trzeba, to cztery sekcje

Firma Hydrometal (Ostrów Mazowiecka) produkuje ładowacze czołowe serii AT (nazwa od pierwszych liter imion współwłaścicieli firmy –Adam Gordziejczyk i Tomasz Kowalewski), montowane na ciągnikach rolniczych, a także osprzęt do ładowaczy. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku na bieżąco są opracowywane i wdrażane do produkcji konstrukcje wsporcze ładowaczy do nowych modeli ciągników wiodących producentów. Oferta ładowaczy AT obejmuje różne modele, począwszy od AT-2plus, o masie własnej 200 kg i udźwigu 500 kg, zaprojektowanego do pracy z ciągnikami rolniczymi o mocy od 20 do 40 KM, ciągnikami sadowniczymi oraz ciągnikami komunalnymi, aż po AT-50 (masa własna 750 kg), o udźwigu 2.300 kg, przewidzianego do pracy z ciągnikami rolniczymi o mocy od 120 do 170 KM. Wyposażane są m.in. w automatyczne poziomowanie, euroramkę i wskaźnik wychyłu. Ich konstrukcja umożliwia szybkie i łatwe odpinanie oraz podpinanie do ciągnika a także wymianę narzędzi roboczych przez jednego operatora. Dostępna jest także amortyzacja drgań, tzw. szybkosprzęg i czwarta sekcja hydrauliki. Jak wyjaśnił nam Tomasz Kowalewski, właściciel firmy, standardowo w ładowaczach występuje trzecia sekcja hydrauliki, potrzebna, gdy użytkownik chce podczepić np. chwytak do bel czy widły krokodyl, natomiast czwarta sekcja montowana jest na życzenie nabywców, którzy chcą korzystać z kolejnego dodatkowego sprzętu, jak np. zwyżka do bel, której używa się w rolnictwie. Tak wyposażone ładowacze zamawiają nie tylko rolnicy, lecz także nabywcy z sektora ogrodnictwa i z gospodarki komunalnej. Na życzenie nabywcy montowany jest elektryczny wyłącznik amortyzacji sterowany z joysticka. T. Kowalewski poinformował, że standardowo montowany jest wyłącznik ręczny, którego obsługa wymaga wyjścia operatora z kabiny ciągnika. Elektryczny jest tuż pod ręką, w kabinie. Według naszego rozmówcy amortyzacja jest dobrym rozwiązaniem podczas poruszania się ciągnika po nierównej nawierzchni, ale niekiedy, np. podczas załadunku na dużej wysokości, warto ją wyłączyć, aby uzyskać większą precyzję działania ładowacza. Jak dodał T. Kowalewski, w lżejszych ładowaczach stosowane są membranowe (bańkowe) amortyzatory drgań, natomiast w cięższych (AT-30, AT-40 i AT-50) Hydrometal stosuje amortyzatory tłokowe własnej konstrukcji, podobne do stosowanych przez producentów zachodnich. Według naszego rozmówcy taki amortyzator lepiej się sprawdza w całym zakresie podnoszenia. Jest dość duży, dlatego na razie stosowany jest w większych ładowaczach, ale konstruktorzy Hydrometalu już przygotowują wersję do mniejszych ładowaczy. Jak ujawnił T. Kowalewski, największą popularnością cieszy się ładowacz AT-30. To maszyna o masie własnej 485 kg, dysponująca udźwigiem 1.600 kg (1.800 kg na wysokości 1 m). Został zaprojektowany do pracy z ciągnikami rolniczymi o mocy od 80 do 120 KM.

Włoskie, solidne konstrukcje

W 2018 roku firma Korbanek Sp. z o.o. stała się wyłącznym dystrybutorem ładowarek teleskopowych włoskiej marki FARESIN. Fabryka tego producenta znajduje się w Berganze (Vincenza, Włochy). Produkuje nie tylko ładowarki teleskopowe dla rolnictwa i budownictwa, lecz również paszowozy. Firma ciągle unowocześnia swoją fabrykę oraz inwestuje w badania i rozwój. Faresin Industries stworzyła dział odpowiedzialny za projektowanie i budowę układów elektronicznych do paszowozów i ładowarek. To wyjątkowe, gdyż większość producentów stawia na dostawców zewnętrznych. Dzięki temu włoski producent jest w stanie gwarantować jakość i bezawaryjność elementów elektronicznych w swoich maszynach. A jest to chyba najistotniejszy i jeden z najbardziej awaryjnych elementów dzisiejszych maszyn. Ładowarki teleskopowe Faresin to solidne konstrukcje, dobrze znane na rynku włoskim. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Korbanek, obecnie maszyny te wygrywają z konkurencją nie tylko atrakcyjną ceną, lecz również, a może przede wszystkim wysoką jakością wykonania ramy, układów elektronicznych oraz dzięki zastosowaniu najwyższej jakości komponentów Bosh Rexrot, Sauer Danfos, Carraro czy Dana Spicer. Ładowarki teleskopowe Faresin są podzielone na serie: SMALL (udźwig 2.600 kg, wysokość podnoszenia 6 m), COMPACT (udźwig 3.000 kg, wys. podnoszenia 6-9 m), MIDDLE (udźwig 3.000-4.500 kg, wys. podnoszenia 7,1-10 m), HEAVY DUTY (udźwig 6.000-7.000 kg, wys. podnoszenia 8,8-9,5 m), BIG (udźwig 4.200-4.500 kg, wys. podnoszenia 13,5- 6,4 m). Small to seria ładowarek, które dzięki niewielkim rozmiarom (wysokość 194 cm i szerokość 189 cm), mogą pracować na ograniczonych przestrzeniach. Silnik o mocy 70 KM marki Yanmar napędza 80-litrową pompę zębatą, która jest trwałym a jednocześnie prostym w obsłudze serwisowej rozwiązaniem. Napęd przekazany za pomocą przekładni hydrostatycznej pozwala rozpędzić maszynę do 30 km/h. Zaczep oraz złącza do świateł przyczepy są standardem. Wysoka wydajność przy niewielkich wymiarach gwarantują szybką pracę, czyli krótkie nawroty wynikające z małych gabarytów i niewielkiego promienia zawracania. Dynamicznie działająca hydraulika zapewnia, że jest to jedna z szybszych ładowarek w swojej klasie. Compact - to seria ładowarek teleskopowych o kompaktowych wymiarach, wysokość od 223 cm i szerokość od 210 cm (w zależności od ogumienia), która umożliwia pracę na ograniczonych przestrzeniach, w ciasnych budynkach inwentarskich. Są to najpopularniejsze modele w ofercie firmy Faresin i najczęściej wybieralne do pracy w mniejszych gospodarstwach i w budynkach. Charakteryzuje je ekonomiczny silnik, wydajny układ hydrauliczny i przestronna, wykonana z trwałych materiałów kabina. Middle - to ładowarki teleskopowe zaliczane do najbardziej popularnej grupy tych maszyn. Dostępne są aż 24 konfiguracje dostosowane do wymagań klienta. Świetnie sprawdzą się w codziennej pracy w gospodarstwie jak i w firmach usługowych. Duża liczba modeli i szeroka gama opcji w jaką można wyposażyć ładowarki z serii Middle, sprawia, że są to maszyny, które zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających klientów. Heavy Duty - trzy modele ładowarek teleskopowych, które przeznaczone są do najcięższych prac przeładunkowych. Mocne silniki i wydajny układ hydrauliki gwarantują optymalne parametry pracy maszyny. Ogromny udźwig i zasięg wysięgnika sprawiają, że te maszyny sprawdzają się w dużych gospodarstwach i na placach budów. Dzięki łyżce objętościowej 5 m3 załadunek tira trwa tylko kilka minut. Rozwijają moc, która dzięki elektronicznym zaawansowanym układom sterowania jest precyzyjnie dystrybuowana. Dostępne są z trzema rodzajami przekładni hydrostatycznych z maksymalną prędkością 40 km/h oraz czterema trybami jazdy w konfiguracjach GLS i VPSe. BIG - to największe ładowarki teleskopowe charakteryzujące się bardzo dużym wysięgiem. Maszyny tego typu najczęściej można spotkać na budowach, jednak też świetnie spiszą się w innych specjalistycznych zastosowaniach. Maszyny te, charakteryzują się wysoką jakością wykonania, dużą mocą, znakomitymi parametrami roboczymi i konkurują z bardziej znanymi na rynku polskim markami konkurencji. Według producenta, zapewniają najlepszy stosunek jakości do ceny.

Z wykorzystaniem najnowszych technologii

Łomżyńskie przedsiębiorstwo Metal-Technik w ciągu dekady od debiutu na rynku maszyn rolniczych znalazło się w ścisłej czołówce producentów ładowaczy czołowych i osprzętu do tych urządzeń. Firma nie tylko ciągle powiększa możliwości produkcyjne, ale również systematycznie poszerza portfolio osprzętu ze swoim logo. Maszyny nim oznaczone możemy znaleźć w gospodarstwach w całej Europie, ale również w Azji, Ameryce i Australii. – Roczna produkcja ładowaczy czołowych dobiega już do trzech tysięcy sztuk – powiedział Jarosław Adamski, współwłaściciel Metal-Technik. – Chcemy produkować nie tylko więcej, ale przede wszystkim coraz lepiej. Dlatego ciągle inwestujemy w nowe rozwiązania technologiczne. Ładowacze należy zaliczyć do flagowych produktów firmy. Dostępnych jest pięć modeli, polecanych do ciągników o mocy do 150 KM. Charakteryzują się sztywną konstrukcją z dwiema poprzeczkami wzmacniającymi, pływającą funkcją pierwszej sekcji (przydatną przy pracach z łyżką), a także siłownikami o zmniejszonej średnicy, dzięki czemu sprawdzają się w pracy z ciągnikami z mniej wydajną hydrauliką. W maszynach stosowane są zaawansowane technologicznie, bezsmarowe tulejki z tworzyw (używane też w lotnictwie), a przewody hydrauliczne zostały poprowadzone na zewnątrz ramy. Ładowaczami steruje się przy pomocy dżojstika, a komfort pracy poprawia układ amortyzacji wysięgnika z hydroakumulatorem o dużej pojemności. Może on współpracować z systemem GPS. Ładowacze można zamocować na ponad 450 modelach dostępnych ciągników, zarówno tych bardziej, jak i mniej popularnych producentów. Liczba ta systematycznie wzrasta, a firmowi technolodzy są w stanie opracować nowe mocowanie dla każdego ciągnika w ciągu najwyżej dwóch tygodni od dostarczenia. Oferta Metal-Technik to nie tylko ładowacze, lecz także osprzęt do takich maszyn oraz do ładowarek teleskopowych. Obejmuje szereg rodzajów łyżek o szerokości od 0,9 do 2,4 m i pojemności do nawet 3 m3, kilka typów chwytaków do bel, krokodyle z jednym i dwoma siłownikami (od 2 do 2,4 m) oraz łyżki-krokodyle o szerokości 1,2-2,4 m. Ofertę uzupełniają m.in. widły do bel i słomy (2, 3 i 6 zębów), obornika (6-7 zębów), paleciak, wycinak do sianokiszonki. – Nasze maszyny i sprzęt trafiają nie tylko na rynek polski, stale rozwijamy eksport – powiedział Marek Sijko, dyrektor handlowy Metal-Technik. – Mamy ugruntowaną pozycję w krajach bałtyckich, ciągle poszerzamy swoją obecność w krajach zachodnich. Certyfikat w Unii Celnej (EAC) pozwala nam rozwijać sprzedaż do Rosji, Kazachstanu i Białorusi. Z tym kierunkiem wiążemy duże nadzieje. Naszym atutem jest krótki czas realizacji zamówień, wynoszący zazwyczaj miesiąc do półtora miesiąca. Najnowocześniejsze maszyny do cięcia laserowego i plazmowego, roboty spawalnicze, prasy czy zaginarki pozwalają temu producentowi na spełnienie najbardziej rygorystycznych norm. – W 2017 roku otrzymaliśmy certyfikat potwierdzający nasze kompetencje w wykorzystaniu nanotechnologii w wytwarzaniu powłok maszyn dla przemysłu spożywczego – dodał J. Adamski – Ta technologia wkrótce znajdzie zastosowanie w naszych maszynach rolniczych i osprzęcie do nich, co jeszcze bardziej wydłuży ich trwałość.

Zwarte i wytrzymałe

Sonarol Sp.j. Najda oferuje szeroką gamę ładowaczy czołowych, obejmującą modele ŁC SNR 100/200/300/400/500 z przeznaczeniem do ciągników o mocy od 30 do 140 KM i udźwigu od 800 do 1.800 kg. Maszyny te charakteryzują się zwartą, wytrzymałą konstrukcją wykonaną w całości ze stali S 355. Ramiona wysięgników zbudowane zostały z profilu o kształcie „C”, które po połączeniu ze sobą tworzą moduł o podwójnych ściankach; grubościenna poprzeczna belka i dodatkowe wzmocnienia, zapewniają większą sztywność. Hydraulika sterująca wykonana została z wykorzystaniem elastycznych dwuoplotowych przewodów, których część wystającą poza ramiona wysięgnika dodatkowo zabezpieczono tekstylną osłoną. Ponadto w modelach ŁC SNR 300/400/500 główna część instalacji umieszczona została w zamkniętej przestrzeni belki, co podczas pracy chroni ją przed uszkodzeniami. W standardzie ładowacze wyposażone są w system mocowania z ramką EURO zgodny z normą ISO 23206, co pozwala zagregować je z większością narzędzi dostępnych na rynku. Sterowanie ładowaczem odbywa się za pomocą elektrohydraulicznego zespołu sterującego (joystick-a) z wykorzystaniem linek Bowdena – zapewniających wyższy komfort pracy oraz umożliwiających sterowanie trzema sekcjami hydraulicznymi (opcjonalnie czterema). Amortyzator antywstrząsowy uruchamiany przełącznikiem w joystick-u, niweluje drgania, a tym samym podwyższa komfort użytkowania i wydłuża trwałość maszyny. Uruchamianie amortyzatora z kabiny (w odróżnieniu od rozwiązań mechanicznych) skraca czas wykonywanej operacji. Montaż ładowacza wykonywany jest za pośrednictwem ramy wsporczej, która projektowana jest indywidualnie do każdego modelu ciągnika. Łączy się ona z ramą główną ciągnika w trzech punktach (przednia oś, obszar przekładni oraz tylna oś) dla odpowiedniego rozłożenia masy ładunku znajdującego się na ładowaczu. Inżynierowie z Sonarolu podczas projektowania przywiązują szczególną uwagę do tego, aby: • zamontowana konstrukcja nie ograniczała dostępu do standardowych operacji serwisowych oraz do miejsc codziennej obsługi ciągnika; • kąty skrętu kierownicy nie uległy zmniejszeniu; • kąty nabierania i wysypu były optymalnie dobrane; • była możliwość precyzyjnego poziomowania mechanicznego (zastosowanie belki poziomującej); • można było łatwo i szybko podłączyć przewody hydrauliczne; • prawidłowo zostało określone położenie środka ciężkości w ładowaczu czołowym, które wpływa na amortyzację ciągnika oraz zużycie paliwa. Przygotowanie powierzchni elementów do malowania poprzez śrutowanie oraz malowanie metodą proszkową gwarantuje wysoką estetykę produktu, a przede wszystkim odporność na działanie warunków atmosferycznych, takich jak promienie słoneczne, woda czy kurz. Ładowacze firmy Sonarol w standardzie posiadają: dwa dwuakcyjne siłowniki do podnoszenia, dwa dwuakcyjne siłowniki do operowania osprzętem, ramkę szybkomocującą z automatycznym zatrzaskiem narzędzi EURO, joystick sterujący ładowaczem oraz amortyzator wstrząsu z kabiny ciągnika wyposażony w system blokujący, zabezpieczający przed przypadkowymi ruchami, regulowane nóżki podporowe, wskaźnik poziomu narzędzi i funkcję „pływającą” - kopiowanie terenu.