Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Do pracy i na wycieczki z rodziną

Ford prezentuje nowy samochód wielofunkcyjny: Tourneo Connect
22 października 2021

Fot. Ford

 
Ford zaprezentował nowy wielozadaniowy model Tourneo Connect, który podnosi w rodzinie modeli Tourneo standardy pod względem stylu, przestrzeni i wszechstronności.
Nowe Tourneo Connect będzie można zamawiać na rynkach europejskich na początku 2022 roku, a dostawy do klientów rozpoczną się wiosną.
Stylowy, nowy Tourneo Connect, to uniwersalny i praktyczny pojazd wielofunkcyjny, który będzie odpowiadał aktywnemu stylowi życia i klientom używającym tego samego samochodu do pracy i na wycieczki z rodziną. Ma wszechstronne, siedmiomiejscowe wnętrze, dwa warianty długości nadwozia i zestaw wersji, obejmujący modele Active, Titanium i Sport. Samochód nadaje się do różnych zadań, od transportu sprzętu kempingowego i sportowego, po praktyczne i nietypowe zadania pojazdu dla małych firm.

Funkcjonalne, praktyczne wnętrze

Nowy Tourneo Connect oferuje miejsce dla siedmiu osób, zarówno w modelach z krótkim rozstawem osi L1, jak i długim rozstawem osi L2, co wiąże się ze zwiększeniem wygody i walorów praktycznych. Gdy drugi i trzeci rząd siedzeń nie są używane, można je złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać przestronną przestrzeń bagażową na sprzęt roboczy lub sportowy. Przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając bezpieczny przewóz w pojeździe przedmiotów o długości do 3 metrów, takich jak kajaki, meble do samodzielnego montażu lub drewno.
Nowe wnętrze ma zapewniać wyższy komfort podróży bez uszczerbku dla walorów praktycznych. Duże przesuwne drzwi boczne po każdej stronie pojazdu ułatwiają dzieciom i osobom starszym wsiadanie i wysiadanie w ograniczonych przestrzeniach, w których tradycyjnych drzwi nie można otworzyć dostatecznie szeroko. Wygodę zwiększają liczne uchwyty na kubki, schowki i gniazda ładowania, a dostępny panoramiczny szklany dach i dwustrefowa klimatyzacja sprawiają, że wnętrze jest bardziej przewiewne i wygodne podczas długich podróży.
Nabywcy modeli Trend, Titanium i Active mogą również wybrać szczególnie ergonomiczne fotele z przedłużonym podparciem dla nóg i czterokierunkową elektryczną regulacją oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa, posiadające certyfikat niezależnej niemieckiej organizacji Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) - Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców.
Po wyjęciu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń Tourneo Connect dysponuje przestrzenią ładunkową o długości 3,1 m w modelach L2 i 2,6 m w modelach L1. Maksymalne długości przestrzeni wiele mówią o możliwościach przewożenia dłuższych przedmiotów lub nieporęcznego sprzętu rekreacyjnego - długości te wynoszą 2.265 mm za pierwszym rzędem siedzeń, 1.452 mm za drugim i 629 mm za trzecim rzędem w przypadku wariantów L2 (oraz 1.913 mm, 1.100 mm i 317 mm w przypadku wariantów L1).

 

Fot. Ford

 

Nowe rozwiązania cyfrowego kokpitu

Wszystkie wersje Tourneo Connect są wyposażone w duży ekran dotykowy umieszczony na desce rozdzielczej, dzięki któremu kierowca ma w zasięgu ręki kontrolę nad kluczowymi systemami pojazdu. Ekran o przekątnej 8,25 cala jest wyposażeniem standardowym, ale nabywcy mogą otrzymać na życzenie 10-calowy ekran w każdej wersji pojazdu. Ekran dotykowy zawiera elementy sterujące nawigacją, systemem audio i klimatyzacją w kabinie, natomiast inne funkcje, takie jak łączność z telefonem, informacje o pojeździe i konfiguracja systemu audio, są pogrupowane w podmenu, dzięki czemu nie rzucają się w oczy podczas jazdy.
Klienci mogą również zamówić zaawansowany wyświetlacz cyfrowy, który zastąpi tradycyjne wskaźniki zegarowe. Taki wyświetlacz jest standardem w modelach Sport, jest też dostępny w wersjach Titanium i Active. Cyfrowy zestaw wskaźników posiada ekran o przekątnej 10,25-cala, zastępujący klasyczny zestaw zegarów i lampek kontrolnych. Może on współpracować z centralnym systemem informacyjno-rozrywkowym, oferując w ten sposób kierowcy jeszcze więcej informacji i możliwości kontroli. Na ekranie w jego górnej części pojawiają się ostrzeżenia o innych pojazdach, odczytane ograniczenia prędkości i wskaźnik załączonego biegu, co ułatwia odczyt tych informacji umieszczonych powyżej głównych wskazań konfigurowalnego wyświetlacza:
Pojazdy z 10-calowym ekranem dotykowym są wyposażone w modem FordPass Connect, który umożliwia użytkownikom nieprzerwane pozostawanie w kontakcie ze światem podczas podróży. Dostępna nawigacja online wykorzystuje dane z chmury, aby zaoferować dodatkowe bieżące odczyty, w tym raporty o ruchu drogowym i alternatywne trasy, pobliskie stacje paliw, łącznie z cenami paliw i godzinami otwarcia, aktualizacje map online oraz szczegóły dotyczące parkowania, w tym dostępność, odległość i cenę parkingów.
Użytkownicy Tourneo Connect mogą zdalnie uzyskać dostęp do większej ilości informacji za pomocą aplikacji na smartfony FordPass lub FordPass Pro. Korzystając ze swojego telefonu, mogą sprawdzać i kontrolować: status świateł, okien i drzwi, blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi, lokalizację pojazdu i miejsce na parkingu, w tym adres i czas postoju, średnie zużycie paliwa, raporty o stanie pojazdu, ułatwiające zapobiegawczą obsługę techniczną i pozwalające na unikanie nieplanowanych przestojów

 

Fot. Ford

 

Nowe poziomy wspomagania kierowcy

Tourneo Connect oferuje 19 systemów i funkcji wspomagających kierowcę, dzięki którym podróże stają się wygodniejsze, mniej kłopotliwe i bezpieczniejsze. Bogata specyfikacja standardowa obejmuje: układ Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego i ostrzegania przed kolizją czołową, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy, tempomat, regulowany ogranicznik prędkości, wspomaganie ruszania pod górę, czujniki parkowania przednie i tylne.
Dostępne są także: adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu poprzecznego.
Wprowadzono również nowe pakiety systemów wspomagających kierowcę. Pakiet Parking Pack wzbogacono o system Active Park Assist z funkcją Park Out Assist, który może zidentyfikować i automatycznie wjechać i wyjechać z prostopadłych i równoległych miejsc parkingowych, podczas gdy kierowca kontroluje pedał gazu, hamulec i wybór biegów.
Pakiet Towing Assist zawiera nowy system Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko „składania się" przyczepy podczas cofania. System daje nawet niedoświadczonym kierowcom pewność manewrowania za pomocą pokrętła regulacji lusterek bocznych, bez korzystania z kierownicy, aby kontrolować kierunek cofania pojazdu i przyczepy. Jednocześnie kamera cofania i czujniki Tourneo Connect wykrywają obrys przyczepy i wyświetlają wskazówki na ekranie pomagając kierowcy w manewrowaniu.
Modele wyposażone w automatyczną skrzynię biegów PowerShift mogą być również wyposażone w inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją centrowania na pasie ruchu, zapewniający pomoc przy przyspieszaniu, hamowaniu i kierowaniu w celu zmniejszenia stresu kierowcy na autostradach lub w ruchu miejskim.
Elektryczny hamulec postojowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach, co pozwala zwolnić miejsce w kabinie i ułatwia prowadzenie pojazdu. Umożliwia to również korzystanie z funkcji Auto Hold, ułatwiającej ruszanie pod górę.
W wersji Sport standardowo montowany jest system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (Adaptive Front Lighting System), który inteligentnie rozpoznaje różne scenariusze jazdy, takie jak jazda po autostradzie, w mieście, po drogach lokalnych i na skrzyżowaniach, odpowiednio zmieniając kształt i jasność wiązki światła reflektorów, aby zoptymalizować widoczność i ograniczyć oślepianie innych użytkowników dróg. Standardem są również automatyczne światła drogowe oraz reflektory i światła tylne wykonane w technologii LED.
Oprócz zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę, nowy Tourneo Connect może być wyposażony w elementy zwiększające wygodę, jak podgrzewana przednia szyba Quickclear, wycieraczki z czujnikiem deszczu i podgrzewane lusterka boczne.

 

Fot. Ford

 

Najwyższa w tej klasie oszczędność

Silniki benzynowe i wysokoprężne zapewniają nowemu Tourneo Connect, według producenta, wiodącą w swojej klasie wydajność, przy przewidywanym zużyciu paliwa 4,9 l/100 km i emisji CO2 127 g/km dla najekonomiczniejszej wersji samochodu. Oprócz wprowadzenia po raz pierwszy napędu na wszystkie koła do samochodu wielozadaniowego, gama układów napędowych obejmuje opcję automatycznej skrzyni biegów dla silników benzynowych i wysokoprężnych dostępną w obu wariantach długości nadwozia.
Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje jednostkę benzynową o pojemności 1,5 litra EcoBoost, dysponującą mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm, oraz dwa silniki wysokoprężne 2,0 litra EcoBlue, rozwijające moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm. W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji oferowany jest układ Auto Start-Stop, obniżający zużycie paliwa. Oba silniki wysokoprężne wyposażone są w innowacyjny system „podwójnego dozowania", który wtryskuje dodatek AdBlue przed dwoma selektywnymi katalizatorami w celu redukcji tlenków azotu. Silniki są kompatybilne z alternatywnymi paliwami Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) i Gas to Liquids (GTL).
Wszystkie modele są standardowo wyposażone w płynnie działającą sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Siedmiobiegowa, automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa PowerShift zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń, gwarantując osiągi porównywalne do skrzyni manualnej, a jednocześnie komfort i wygodę obsługi skrzyni automatycznej. Łopatki zmiany przełożeń zamontowane za kierownicą i tryb sportowy zwiększają doznania u kierowców ceniących bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Po raz pierwszy w Tourneo Connect kierowcy mogą korzystać z napędu na wszystkie koła, który zwiększa przyczepność na luźnych i śliskich nawierzchniach, dając większą pewność prowadzenia. System automatycznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w zależności od warunków jazdy i przyczepności kół do nawierzchni, pomagając kierowcy utrzymać tempo jazdy w trudniejszych warunkach.
Napęd na wszystkie koła jest dostępny w modelach wyposażonych w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 122 PS oraz sześciobiegową manualną skrzynię biegów i nie ogranicza przestrzeni wewnątrz pojazdu ani wysokości załadunku. Dla klientów, którzy często jeżdżą po nierównych nawierzchniach, dostępna jest fabrycznie montowana osłona pod silnikiem.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.