Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Shell dominuje na rynku środków smarnych

Koncern po raz kolejny obronił pozycję lidera
24 stycznia 2022
 
Shell po raz kolejny obronił pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych. Jak wynika z raportu firmy badawczej Kline&Company, brytyjsko-holenderska marka jest światowym dostawcą numer jeden we wszystkich trzech głównych kategoriach: konsumenckiej, komercyjnej i przemysłowej.
Koncern utrzymuje status wiodącego globalnego dostawcy gotowych środków smarnych już 15 rok z rzędu.

Prymat w 19. edycji raportu Kline&Company

Najnowsza, 19. edycja corocznego raportu Kline&Company „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment 2021”, bazuje na danych za rok 2020. Obejmują one wszystkie wiodące rynki środków smarnych, segmenty rynkowe, rodzaje produktów i formulacje. Shell zachowuje pierwsze miejsce w rankingu w każdej z trzech kategorii środków smarnych analizowanych przez Kline – „consumer auto­mo­tive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial auto­mo­tive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).
– Dzięki naszemu wieloletniemu zaangażowaniu na rzecz klientów i rozbudowywaniu portfolio produktów, nie tylko zachowujemy wiodącą pozycję na rynku, ale również powiększamy przewagę konkurencyjną, zwiększając skalę działalności, wartość naszej marki, rozwijając technologie i relacje z klientami – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

 

Łukasz Radzymiński: – Nie tylko zachowujemy wiodącą pozycję na rynku, ale również powiększamy przewagę konkurencyjną

Fot. Shell

 

Unikatowa technologia Shell PurePlus

Zgodnie z najnowszymi danymi, Shell zwiększył udział w globalnym rynku w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowita sprzedaż marki wyniosła około 4.100 kiloton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 4,6 miliarda litrów produktów, w tym produkty do pojazdów użytkowych stanowią 30%.
Dział Olejowy Shell ma do odegrania kluczową rolę w realizacji celu firmy, która do 2050 roku ma stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto. Z pomocą 200 specjalistów pracujących w centrach badawczych rozmieszczonych na całym świecie, Shell od wielu lat udoskonala technologię pozwalającą na tworzenie bardziej ekologicznych i czystszych środków smarnych wytwarzanych z gazu ziemnego z wykorzystaniem unikalnej technologii Shell PurePlus. Zapewniają one konsumentom lepsze osiągi silnika, zużycie paliwa niższe nawet o 4% oraz proporcjonalne zmniejszenie emisji CO2.

Neutralne emisyjnie oleje

Shell wspiera również klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W 2021 roku uruchomił największy w branży środków smarnych program neutralności węglowej, oferując w ramach wybranych marek oleje neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla (termin „neutralny emisyjnie” oznacza, że koncern zawarł transakcję, w ramach której określona ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla CO₂e, odpowiadająca ilości związanej z wydobyciem i transportem surowca, produkcją, dystrybucją, wykorzystaniem i zakończeniem cyklu życia środka smarnego nie została wyemitowana dzięki ochronie naturalnych ekosystemów lub została usunięta z atmosfery poprzez proces bazujący na naturze). W jego ramach Shell dąży do zrównoważenia rocznych emisji z ponad 200 milionów litrów wysokiej jakości środków smarnych. Obejmie to rekompensatę około 700 tysięcy ton dwutlenku węgla (CO2e) rocznie, co odpowiada rocznemu wyłączeniu z ruchu około 340 tysięcy samochodów.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.