Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Nadwozia wymienne na przyczepach lub naczepach

Oferta Fliegl do różnych przewozów
7 lipca 2022

Zestaw Fliegl z nadwoziami wymiennymi - przyczepa i zabudowa

Fot. Fliegl

Systemy nadwozi wymiennych zyskują na znaczeniu, jako rozwiązanie pozwalające na bardziej efektywne wykorzystanie taboru. Marka Fliegl, reprezentowana w Polsce przez firmę Lux-Truck, ma bogatą ofertę w tym zakresie.
Fliegl to jeden z wiodących producentów na rynku naczep i przyczep. Konstruuje różne popularne pojazdy do transportu kontenerów wymiennych, w tym przyczepy BDF w kilkunastu różnych typach: z obrotnicą, jako tandem lub tridem, w wersji nisko sprzężonej jumbo oraz jako tzw. wersję DACHSER. Dodatkowo, wśród propozycji jest jednoosiowa naczepa (SES Single).
Fliegl dostarcza również odpowiednie nadwozia wymienne o różnych wysokościach i długości 7,82 m.
Pojazdy Fliegl mają opinię funkcjonalnych i solidnych, a tym samym trwałych oraz zapewniających komfort eksploatacji. Dotyczy to także pojazdów do transportu nadwozi wymiennych. Bazują one na solidnej ramie stalowej. Podwozia budowane są na zawieszeniu pneumatycznym z zaworami do poziomowania (wysokość podnoszenia i opuszczania zależny od specyfikacji technicznej konkretnej wersji pojazdu). Osie na zawieszeniu pneumatycznym i z hamulcami tarczowymi pochodzą od renomowanych producentów, takich jak SAF czy BPW. W dwuobwodowym układzie hamulcowym instalowany jest m.in. system stabilizacji, mający wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Przemyślana, modułowa konstrukcja pojazdów umożliwia bezpieczną i sprawną obsługę.

Przyczepy także z dyszlem o regulowanej długości

W przypadku przyczep BDF na obrotnicy wysokość załadunku wynosi od 980 do 1.320 mm, wysokość podnoszenia przyczepy od 900 do 1.380 mm, a pozycja do jazdy to przedział od 980 do 1.260 mm.
Istotną grupę stanowią przyczepy BDF w wersji tandem oraz tridem. Wysokość załadunku w tym przypadku wynosi od 880 do 1.320 mm. Pozycja do jazdy - wysokość 870-1.260 mm. System dolnego sprzęgu przyczepy w wersji tandem i tridem pozwala przewozić kontenery wymienne o długości 7,82 m. Na życzenie nabywcy montowany jest dyszel o regulowanej długości. Takie rozwiązanie daje wiele korzyści, zarówno jeśli chodzi o ekonomikę, jak i o wygodę eksploatacji pojazdu. Kolejne warianty wyposażenia to winda załadunkowa czy wsporniki do przewożonego wózka widłowego.

Lekka naczepa SES Single też do nadwozi wymiennych

Dostawy odbywają się nie zawsze do dobrze rozwiniętych centrów logistycznych, czasem ostatnia mila biegnie przez wąskie uliczki i kończy się w ciasnych podwórkach. W takich sytuacjach popularny zestaw z wymiennymi nadwoziami może być nie dość zwinny. Mniejszy pojazd jest często wystarczający nawet do krótkiego transportu wahadłowego między dwoma magazynami. Dzięki kompaktowej, jednoosiowej naczepie, Fliegl po raz kolejny odpowiada na oczekiwania klientów i umożliwia uniwersalne wykorzystanie ciągnika. Jednoosiowa naczepa SES Single to kompaktowy, elastyczny pojazd do transportu nadwozi wymiennych. Polecana jest do przewozu pojedynczego BDF-a lub pojedynczego, 20-stopowego kontenera. Dzięki specjalnej konstrukcji jest zwrotna i łatwo nią manewrować, co ma szczególne znaczenie w sytuacji konieczności dotarcia do trudno dostępnych miejsc, z czym przewoźnicy mają niejednokrotnie do czynienia w ruchu lokalnym, miejskim i wahadłowym. Takie rozwiązanie umożliwia wykorzystanie ciągnika siodłowego, który, oprócz konwencjonalnych naczep, może holować nadwozia wymienne o długości 7,45 m i 7,82 m, a nawet kontenery 20-stopowe.
Naczepa jest stosunkowo krótka, ma tylko 8,13 m długości, charakteryzuje się też niedużą masą własną, 1.840 kg. Osadzona na 10-tonowej osi, nie jest przeznaczona do bardzo ciężkich ładunków, ale pozwala transportować niemal wszystkie lekkie nadwozia wymienne. Taki pojazd jest alternatywą dla miejskich ciężarówek. Praca zestawu może być bardzo efektywna, dzięki zdejmowaniu nadwozi na czas realizacji za- i rozładunku.
Podobnie jak w przypadku przyczep, rolki prowadzące dla kontenera można w razie potrzeby zdemontować. 24-tonowe dwubiegowe nogi podporowe zapewniają stabilne oparcie i szybkie wypinanie. Rama dostępna jest w wersji ocynkowanej lub malowanej. (z)

 

Przyczepy BDF Fielgla mogą być wyposażone we wsporniki do przewożonego wózka widłowego

Fot. Fliegl

Lekka naczepa SES Single do nadwozi wymiennych

Fot. Fliegl

Ramy pojazdów pod nadwozia wymienne dostępne są w wersji ocynkowanej (na zdjęciu) lub malowanej

Fot. Fliegl

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.