Wiadomości z rynku

piątek
19 kwietnia 2024

Grupa Wielton z dynamicznym wzrostem sprzedaży

Wzrost udziałów rynkowych widoczny jest szczególnie w Polsce i Wielkiej Brytanii
29 listopada 2022

Fot. Wielton

 
Po dobrym dla Grupy Wielton pierwszym półroczu 2022 r., również w trzecim kwartale firma utrzymała trend wzrostowy, zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków.
– Wyróżniającą nas na tle branży dynamikę zawdzięczamy zarówno utrzymującemu się wzrostowi wolumenu sprzedaży, jak i konsekwentnemu wdrażaniu podwyżek cen produktów – mówi Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton. – Wzrost udziałów rynkowych widoczny był szczególnie w Polsce i Wielkiej Brytanii, a nasza spółka we Włoszech zbliżyła się do pierwszej trójki największych graczy rynkowych. Pomimo obserwowanego schłodzenia popytu, backlog Grupy pozostaje na bezpiecznym poziomie. W odpowiedzi na wciąż niestabilną sytuację geopolityczną na świecie, galopującą inflację oraz obserwowany spadek tempa pozyskiwania zamówień, koncentrujemy nasze wysiłki na jak najskuteczniejszym ograniczeniu wpływu negatywnego otoczenia rynkowego na wyniki finansowe. Dbamy zarówno o zapewnienie ciągłości łańcucha dostaw, jak i o wysoką dyscyplinę kosztów. Intensyfikujemy prace nad projektami, których celem jest zwiększenie efektywności organizacyjnej Grupy Wielton w 2023 r. i w dalszej przyszłości.
W okresie od stycznia do września 2022 r. skonsolidowane przychody Grupy Wielton wyniosły ok. 2,5 mld zł, zwiększając się o 29,4 proc. w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. Grupa sprzedała 17.524 sztuk produktów, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Fruehauf liderem

Pozycję lidera z udziałem rynkowym wynoszącym 19,4 proc. zachowała francuska spółka Fruehauf. Jej przychody zwiększyły się o 14,5 proc. do 534,6 mln zł, a wolumen sprzedaży wzrósł o 0,3 proc. Niższe od założeń Grupy rezultaty spółki pozostawały pod presją trudnej sytuacji na rynku pracowniczym we Francji (problemy z pozyskaniem pracowników oraz rosnąca presja płacowa). Grupa Wielton realizuje działania mające poprawić efektywności spółki Fruehauf. Wdrożony został także projekt oszczędnościowy w tej spółce.

Pozostałe spółki też zwyżkują

W Polsce, pomimo spadku całego rynku o 11,7 proc., Wielton zwiększył wolumen sprzedaży o 13,5 proc. do 4.268 sztuk produktów. Spółka utrzymała pozycję wicelidera polskiego rynku, a jej udziały zwiększyły się do 15,3 proc. z 11,5 proc. przed rokiem. Przychody Wieltonu w Polsce wzrosły rdr. o 37,0 proc. do 499,5 mln zł. Ożywienie rynkowe z powodzeniem wykorzystuje spółka Lawrence David, wicelider rynku brytyjskiego. Po trzech kwartałach 2022 r. wolumen sprzedaży firmy zwiększył się o 27 proc. do 3.546 sztuk. Tylko w trzecim kwartale wzrósł o 45 proc. rdr. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. udziały rynkowe Lawrence David wyniosły 13,6 proc. przy wzroście przychodów o 68,6 proc. do 449,4 mln zł. O 68,7 proc. zwiększył się wolumen sprzedaży spółek Langendorf i Wielton GmbH na rynku niemieckim. W tym samym czasie rynek wzrósł o ok. 11 proc. W krajach CEE Grupa sprzedała 14,4 proc. pojazdów więcej niż przed rokiem, utrzymując piątą pozycję rynkową. Z siódmego na piąte miejsce wśród największych graczy rynku włoskiego przesunęła się spółka Viberti. Jej sprzedaż zwiększyła się o ok. 40 proc., do 870 sztuk. Trwa integracja procesów zakupowych, produkcyjnych i sprzedażowych z hiszpańską spółką Guillén, której 80 proc. udziałów Grupa przejęła w 2021 r. Od stycznia do końca września 2022 r. Guillén zwiększył wolumen sprzedaży o 8,2 proc. (z)

Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton
Fot. Wielton

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.