Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Produkcja MAN-a eTruck testowana w warunkach rzeczywistych

28 listopada 2022
 
MAN eTruck zostanie zaprezentowany w 2024 roku. Niemiecka firma wyprodukowała już 20 prototypowych pojazdów w swoim innowacyjnym Centrum eMobility w głównym zakładzie w Monachium. Przyszła produkcja seryjna mieszana z konwencjonalnymi ciężarówkami jest już testowana w rzeczywistych warunkach. – Na targach IAA otworzyliśmy portfel zamówień na pierwszą partię nowego eTruck i jest wielu zainteresowanych. Nasza ciężarówka przyjeżdża we właściwym czasie. Od połowy dekady jazda z akumulatorami elektrycznymi będzie bardziej ekonomiczna niż z konwencjonalnym olejem napędowym – powiedział Alexander Vlaskamp, ​​dyrektor generalny Man Truck & Bus. Dzięki dużej ładowności i krótkim czasom ładowania eTruck ma sprawdzić się w transporcie ciężkim na długich dystansach, z dziennymi przebiegami od 600 do 800 kilometrów, a w przyszłości może osiągnąć nawet 1.000 kilometrów. W ramach rozwoju produktu MAN uczestniczy w projektach wsparcia wdrażania pojazdów elektrycznych. Jeden z nich, „HoLa” (wydajne ładowanie w długodystansowym transporcie drogowym), bada projektowanie, instalację i działanie wysokowydajnych stacji ładowania samochodów ciężarowych w czterech lokalizacjach pilotażowych wzdłuż niemieckiej autostrady federalnej A2. Projekt „NEFTON” (Elektryfikacja pojazdów przemysłowych w celu zoptymalizowania sieciowego połączenia transportu) koncentruje się na rozwoju technologii ładowania. Wraz z partnerami ze świata nauki i przemysłu firma MAN Truck & Bus analizuje system składający się z całkowicie elektrycznej ciężarówki, stacji ładującej i podłączenia do sieci, a także analizuje projekt pod kątem różnych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. Głównym celem NEFTON jest zademonstrowanie Megawatt Charging System (MCS) firmy MAN o mocy ładowania przekraczającej 2 megawaty. Pomiar ten ma na celu szybki test nowego standardu ładowania MCS. W ramach projektu badane są również możliwości dwukierunkowego ładowania megawatowego, dzięki któremu ciężarówka może również służyć jako urządzenie do magazynowania energii dla sieci energetycznej. Oprócz technologii ładowania i jej zastosowania MAN angażuje się w rozbudowę infrastruktury ładowania: grupa TRATON utworzyła spółkę joint venture z innymi partnerami przemysłowymi, aby wspólnie zainstalować co najmniej 1.700 wysokowydajnych punktów ładowania na autostradach lub w ich pobliżu oraz w logistyce hubów w całej Europie. Partnerzy inwestują w tym celu łącznie 500 milionów euro. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.