Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Dwupokładowe naczepy Vario Liner drugiej generacji: większa wydajność i bezpieczeństwo

Efekt współpracy pomiędzy ELVIS, Wiese i KRONE
6 lutego 2023

Nowy Vario Liner został specjalnie zaprojektowany do użytku w transporcie HUB i regularnym; zapewnia do 62 miejsc paletowych na dwóch poziomach Fot. ELVIS AG

 
– Większą stabilność, łatwiejszą obsługę i większą wydajność w transporcie ładunków częściowych ma zapewnić nowa naczepa dwupokładowa zaprezentowana właśnie przez Europäische Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure (ELVIS) AG.
Naczepa plandekowa o nazwie Vario Liner została specjalnie zaprojektowana do użytku w transporcie HUB i liniowym. Zapewnia do 62 miejsc paletowych na dwóch poziomach, a dzięki zabudowie z certyfikatem Code XL jest również dopuszczona do transportu ADR.
Prezentacja nowej naczepy w ELVIS-HUB w Knüllwald była również oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży. Innowacyjna naczepa dwupokładowa została opracowana w ścisłej współpracy z producentami pojazdów użytkowych KRONE i Wiese.
– Nowy Vario Liner to wydajna odpowiedź na codzienne wyzwania w transporcie HUB i zwykłym – mówi Nikolja Grabowski, dyrektor generalny ELVIS AG. – Nie tylko mieści więcej ładunku niż jego poprzednik, ale można go również załadować i rozładować jeszcze szybciej. Dzięki temu jest bardziej ekonomiczny i zmniejsza emisję CO2 związaną z transportem.

aładunek z boku i z tyłu

Nowo opracowana naczepa kurtynowa, którą ELVIS stworzył w ścisłej współpracy z producentami pojazdów użytkowych KRONE i Wiese, może być ładowana zarówno z boku, jak i tylnymi drzwiami. Koncepcja ta skraca czas potrzebny do załadunku i rozładunku dowolnego towaru do minimum, a w połączeniu z systemem dwupokładowym gwarantuje również niski wskaźnik uszkodzeń. Drugi poziom, który można dowolnie regulować segment po segmencie, nie tylko zwiększa liczbę miejsc paletowych do 62, ale także zapobiega nieprawidłowemu układaniu towarów w stosy i uszkodzeniom z powodu nadmiernego nacisku. Regulacja wysokości poszczególnych elementów poziomu odbywa się za pomocą wózka widłowego. Aby zapewnić bezpieczeństwo przez cały czas, segmenty wyposażone są w elektroniczną blokadę, która uniemożliwia niezamierzoną regulację. Można ją odblokować tylko poprzez włożenie zębów wózka widłowego w kieszenie podłogi pośredniej odpowiedniego segmentu poziomego. Kierowca nie musi już ingerować ręcznie, co znacznie poprawia jego bezpieczeństwo i komfort podczas załadunku. Obsługa jest prosta, wystarczy krótka instrukcja.

Praktyczne dwa pokłady

Eugen Friesen, kierownik projektu i główny konstruktor w Wiese GmbH & Co. KG: – Wyposażenie naczepy w wariant dwupokładowy jest decydującym czynnikiem poprawy wykorzystania pojazdu. Na przykład towary na paletach i długie przedmioty mogą być transportowane jednocześnie i bezpiecznie.
Umieszczając ciężkie towary na niższym poziomie, a lżejsze na górnym, można również uzyskać nisko położony środek ciężkości, co z kolei ma pozytywny wpływ na właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo. Aby zredukować czas załadunku do minimum, nawet w przypadku długich towarów, Vario Liner jest standardowo wyposażony w podnoszony dach, który umożliwia szybszy dostęp do górnego poziomu. Ułatwia to również i przyspiesza zabezpieczanie ładunku.
Druga generacja Vario Liner spełnia surowe wymagania dotyczące zabezpieczania ładunku za pomocą Code XL i charakteryzuje się jeszcze większą stabilnością w porównaniu z poprzednim modelem. Zarówno rama, jak i kłonice zostały wzmocnione. Szczególnie solidne prowadnice zapobiegają przechylaniu się półek pośrednich. Björn Budde, kierownik sprzedaży na Niemcy w firmie Fahrzeugwerk Bernard KRONE GmbH & Co. KG: – Dzięki temu uzyskujemy znaczny wzrost komfortu i – w efekcie polepszenia właściwości jezdnych – dużą poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. elastyczność w załadunku, udało nam się również osiągnąć znaczny stopień wydajności i trwałości w sytuacjach związanych z załadunkiem.
Nowy Vario Liner można zamówić bezpośrednio w firmie ELVIS.
Nikolja Grabowski: – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pomyślnie zakończyliśmy fazę rozwoju i testów nowego Vario Liner i możemy teraz zaoferować naszym partnerom kolejne zaawansowane narzędzie, które pomaga im działać bardziej ekonomicznie, wydajnie i przyjaźnie dla środowiska. (z)
 
ELVIS AG i ELVIS Teilladungssystem GmbH
ELVIS AG (Europäischer Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure) jest wiodącym stowarzyszeniem firm transportowych i spedytorów w Europie i reprezentuje interesy ponad 200 firm partnerskich. Poprzez swoich partnerów stowarzyszenie jest reprezentowane w 280 lokalizacjach w Niemczech i w ponad 30 krajach Europy. Portfolio usług stowarzyszenia obejmuje centralne zakupy towarów i usług, własny sklep internetowy „ELVIS Truckstar” oraz rozwiązania doradcze. Stowarzyszenie regularnie inicjuje i nadzoruje projekty pilotażowe oraz współpracuje z uniwersytetami i instytucjami naukowymi.

Wiese GmbH & Co. KG
Od momentu powstania w 1989 roku, rodzinna firma Wiese z siedzibą w Petershagen wyrobiła sobie markę w całej Europie jako producent przyczep do pojazdów użytkowych i zabudów specjalnych. Wiese opracowuje i produkuje indywidualnie dla każdego klienta z własnym projektem. Zakres usług obejmuje również Wiese Trailerrent oraz własne centrum napraw i uszkodzeń powypadkowych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.