Wiadomości z rynku

niedziela
7 sierpnia 2022

Prezentacja z rolniczym akcentem

MAN Trucknology Days 2014
02.05.2014 00:00:00
Prezentacja z rolniczym akcentem

Monachijska impreza była sygnałem do startu dla floty pojazdów demonstracyjnych "MAN Trucknology RoadShow 2014"

Prezentacja z rolniczym akcentem

Na torze testowym można było się przejechać po trasie asfaltowej lub na odcinku off-road

"Meet the world of efficiency" - pod tym hasłem goście odwiedzający firmę MAN w Monachium mogli wypróbować podczas jazdy próbnej ponad 170 pojazdów ciężarowych. Ponad 4500 zwiedzających wzięło udział w MAN Trucknology Days 2014. Impreza organizowana jest co roku od 2008 r.
"Meet the world of efficiency" - pod tym hasłem goście odwiedzający firmę MAN w Monachium mogli wypróbować podczas jazdy próbnej ponad 170 pojazdów ciężarowych. Ponad 4500 zwiedzających wzięło udział w MAN Trucknology Days 2014.
Impreza organizowana jest co roku od 2008 r. Program tegorocznej dwudniowej prezentacji przy firmowych zakładach był bogaty. W MAN Truck Forum goście mogli porozmawiać z ekspertami, dostawcami lub producentami zabudów, a także zwiedzić zakład. Zaprezentowano możliwości zastosowania pojazdów typoszeregów TGL, TGM, TGS i TGX w wielu sektorach branży transportowej. Są one wykorzystywane w ruchu dalekobieżnym, w dystrybucji, jako pojazdy budowlane, pojazdy ciężkie, a także przez straż pożarną, w leśnictwie i w rolnictwie. W obecności instruktorów jazdy MAN Profi Drive można było wypróbować nowe pojazdy z silnikami Euro 6 na torze testowym, a także w ruchu ulicznym oraz na autostradzie.
Na torze testowym można było się przejechać po trasie asfaltowej lub na odcinku offroad. W celu zademonstrowania możliwości pojazdu i koncepcji napędu w pojazdach budowlanych przygotowano krótkie odcinki o nawierzchni żwirowej.
Impreza nie ogranicza się do pojazdów ciężarowych. W ramach MAN Solutions prezentowana jest cała gama usług oferowanych przy zakupie pojazdu ciężarowego. W Monachium obecnych było także ponad 70 producentów zabudów, wyposażenia i poddostawców. Prezentowali oni swoje wyroby oraz służyli pomocą i udzielali porad.
Specjalny pokaz pojazdów dla straży pożarnej...
Po raz pierwszy producenci wozów strażackich zaprezentowali swoje pojazdy gaśnicze w wersji z silnikiem Euro 6. Są one wykonane na podwoziach MAN z napędem na wszystkie koła TGM 13.290 4x4 BL i TGM 18.340 4x4 BB. Pokazano liczne pojazdy specjalne: obrotowa drabina, maszty teleskopowe, pojazdy do przewozu kontenerów, pojazdy gaśnicze lub pojazdy do przewozu sprzętu. Także w wersji Euro 5, które w typoszeregach TGL i TGM nie wymagają stosowania dodatkowych substancji do oczyszczania spalin, np. AdBlue.
Na torze testowym goście mieli okazję zapoznania się z unikalnym oprogramowaniem przełączania skrzyni biegów MAN TipMatic dostępnej dla pojazdów specjalnych. Oprogramowanie to zapewnia większe przyspieszenie pojazdu i specjalną strategię zmiany biegów podczas jazdy na sygnale.
Po raz pierwszy dla rolnictwa
Po raz pierwszy na Trucknology Days MAN zaprezentował w ramach pokazu specjalnego pojazdy dla rolnictwa. Skoncentrowano się na zadaniach transportowych realizowanych między gospodarstwem, polem, magazynem, instalacją wytwarzania biogazu i cukrownią. Nawet na krótkich odcinkach zastosowanie pojazdu ciężarowego może okazać się opłacalne. Zaletą tego rozwiązania transportowego w porównaniu z tradycyjnym systemem opartym na ciągniku z przyczepą jest przede wszystkim duża dopuszczalna masa całkowita, wynosząca około 40 ton oraz większa prędkość jazdy. Pojazdy ciężarowe MAN stosowane są między innymi do przewozu z pola płodów rolnych, na przykład zboża do punktów skupu, biomasy z kukurydzy do instalacji biogazu, buraków cukrowych do cukrowni, czy ziemniaków do fabryki skrobi. Przewożą one także nawozy, materiał siewny czy gnojówkę z gospodarstwa na pole.
Zaprezentowano ciągniki siodłowe z palety TGS, które częściowo zostały zmodyfikowane pod kątem wymagań sektora rolniczego. Jednym z nich był dwuosiowy ciągnik TGS z innowacyjnym napędem HydroDrive. System ten sprawdza się w transporcie na nieutwardzonym terenie, gdy konieczna jest dodatkowa trakcja.
Pokazano także uniwersalny ciągnik siodłowy (z naczepą wywrotczą) TGS 18.480 4x4 BL. Pojazd ten jest wyposażony w szerokie opony - z przodu o szerokości 455 i z tyłu w pojedyncze opony 600. Dzięki temu zmniejsza się nacisk na podłoże, nie ulegają zniszczeniu rośliny i zapewniona jest optymalna trakcja. Równocześnie pojazd zachowuje szerokość 2,50 m, dzięki czemu nadal posiada homologację jako pojazd ciężarowy. Z takim wyposażeniem ciężarówki MAN mogą na przykład współpracować na polu z sieczkarką lub kombajnem, które ładują na naczepę zebrane płody rolne. Pracę w polu ułatwia kierowcy zainstalowane na wspornikach przy kabinie sferyczne oświetlenie diodowe.
Pojazdy ciężarowe MAN są stosowane w rolnictwie nie tylko podczas zbiorów. Dzięki wyposażeniu zimowemu obejmującemu zamontowaną z przodu płytę, podwyższone reflektory/migacze i łącza hydrauliczne, mogą one być wykorzystywane przez cały rok. Mimo sprzęgu siodłowego, do ramy można zamontować urządzenie roztrząsające wraz z pojemnikiem. Wszystkie dodatkowe agregaty są zasilane przez instalację hydrauliczną z funkcją Load Sensing.
Zaprezentowano także pojazd TGS w wersji ciągnika siodłowego dla rolnictwa i leśnictwa (LOF). Posiada on homologację pojazdu specjalnego ze względu na wyjątkowe, nieniszczące ziemi ogumienie, z którym uzyskał on szerokość trzech metrów. Wersja ta została skonstruowana na bazie podwozia ciągnika siodłowego o krótkim rozstawie osi. Wersja dla rolnictwa posiada rozbudowaną instalację hydrauliczną oraz wałek przekaźnikowy ciągnika wykorzystywany do napędu wózków ładujących lub zamontowanych urządzeń. Pojazd ten został także wyposażony w popularny w rolnictwie sprzęg kulkowy.
Transporter i pojazdy specjalne dla leśnictwa
Dzięki silnikom o dużej mocy pojazdy TGS sprawdzają się w leśnictwie do transportu drewna. W ramach Trucknology Days 2014 pokazano typowy pojazd realizujący te zadania. Urządzenie do rozdrabniania drewna zostało zamontowane na czteroosiowym podwoziu TGS. Przy silniku pojazdu, za pośrednictwem napędu dodatkowego, podłączona jest instalacja hydrauliczna obsługująca urządzenie do siekania drewna, żuraw do ładowania i zamontowana z przodu pojazdu maszyna do łupania drewna. Kabina została tak zmodyfikowana, że zapewnia operatorowi tych wszystkich urządzeń wygodne stanowisko pracy zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych.
Dodatkowa trakcja z HydroDrive
Załączany opcjonalnie hydrauliczny napęd na koła przednie zapewnia dodatkową trakcję na trudnym podłożu, na przykład na nieutwardzonym terenie budowy, na podjazdach i na śliskich nawierzchniach. System HydroDrive jest polecanym rozwiązaniem w przypadku pojazdów poruszających się głównie po utwardzonych drogach, które jednak od czasu do czasu muszą także skorzystać z dodatkowej trakcji. Napęd ten można włączać przy pomocy prostego przełącznika, także podczas jazdy i przy obciążeniu pojazdu.
MAN Trucknology Roadshow
Monachijska impreza była sygnałem do startu dla floty pojazdów demonstracyjnych "MAN Trucknology RoadShow 2014". Aż 65 pojazdów typoszeregów TGL, TGM, TGS i TGX udało się w podróż po Europie. Każdego roku flota pojazdów pokazowych ma inny skład. Prezentowane kompletne pojazdy z zabudowami lub z naczepami stanowią przekrój palety dostępnej w poszczególnych sektorach branży transportowej - w sektorze dystrybucyjnym, w transporcie dalekobieżnym oraz w sektorze pojazdów budowlanych, ciężkich i komunalnych. Lista rodzajów zabudów i naczep jest imponująca: zabudowy skrzyniowe i z plandeką, zestawy do przewozu długiego drewna, wywrotki i betonomieszarki, skrzynie do przewozu napojów, wywrotki z żurawiem, wywrotki trzystronne i tylnozsypowe, zestawy do przewozu materiałów budowlanych z żurawiami. Dla sektora usług komunalnych przygotowano pojazdy do odśnieżania i wywozu śmieci, a dla straży pożarnych pojazdy do przewozu kontenerów. Program obejmuje także trzy ciągniki siodłowe dedykowane dla rolnictwa do obsługi transportu między gospodarstwem, polem i punktami skupu. Spółki MAN w całej Europie, organizując własne imprezy i prezentacje, często korzystają z pomalowanych przeważnie na czerwono pojazdów tej floty. Przedstawiciele handlowi MAN udostępniają je swoim klientom na kilka dni do przetestowania.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.