Wiadomości z rynku

Autor: RD
Zdjęcia: Archiwum
Tygodnik Truck.pl, 2015(6)
z dnia 25.12.2015

Wyszkolą i naprawią z autoryzacją ZF

Centrum Szkoleniowo-Warsztatowe Q-Service Truck

Podczas spotkania uruchomiono najnowocześniejszą hamownię ZF Services Functional Test Bench CH-EG 110 Lite

Symboliczne przecięcie wstęgi przez Thomasa Bothe, Krzysztofa Oleksowicza oraz Witolda Kmieciaka

Pierwsze Centrum Szkoleniowo-Warsztatowe spółki Q-Service Truck, które uzyskało autoryzację firmy ZF zostało oficjalnie otwarte na początku grudnia w Czosnowie, przy ul. Gdańskiej.
W uroczystości uczestniczyli partnerzy biznesowi Q-Service Truck, współpracownicy, przedstawiciele grup filialnych Inter Cars oraz sieci warsztatowych, przedstawiciele spółki ZF Services i zarządu Inter Cars.
Współpraca z ZF
Adam Fąk, Manager Serwisu ZF Services Partner przypomniał, że idea współpracy spółki Q-Service Truck oraz ZF Friedrichshafen AG narodziła się w 2012 roku i po niespełna dwóch latach firmy podpisały umowę o świadczeniu usług w zakresie sprzedaży i serwisowania skrzyń biegów marki ZF. Pierwsza naprawa skrzyni ZF w serwisie Q-Service Truck odbyła się w kwietniu 2015 r.
W październiku 2015 r. w Centrum Szkoleniowo-Warsztatowym zamontowana została najnowocześniejsza hamownia ZF Services Functional Test Bench CH-EG 110 Lite.
– W skład naszego Centrum wchodzą dwie grupy biznesowe: salon Isuzu i serwis pojazdów ciężarowych – powiedział Witold Kmieciak, Prezes spółki Q-Service Truck. – Mieści się tu także Centrum Szkoleniowe Inter Cars. Mamy taką wizję, aby w Centrum Szkoleniowo-Warsztatowym odbywały się szkolenia nie tylko na modelach, ale także na bieżących naprawach. Będziemy proponowali naszym partnerom udział przy tego typu naprawach.
Premiera skrzyni TraXon
Ważnym wydarzeniem podczas spotkania była pierwsza w Polsce prezentacja najnowszej zautomatyzowanej skrzyni biegów ZF – TraXon, następczyni skrzyni As Tronic. Obie skrzynie są produkowane równolegle, ale TraXon wdrażany jest w nowych modelach pojazdów ciężarowych. Takie skrzynie montowane są już w fabryce MAN w Niepołomicach. TraXon jest skrzynią modułową, którą można dowolnie konfigurować pod konkretny pojazd i potrzeby klientów. Niebywałym atutem skrzyni jest to, że po wbudowaniu modułu hybrydowego, jest ona w stanie odzyskiwać energię, potrzebną do zasilenia innych komponentów pojazdu ciężarowego.
Spółka Q- Service Truck jako jedyny partner w Polsce uczestniczy w projekcie TraXon. Oznacza to, że już obecnie posiada części do naprawy skrzyni, dzięki czemu jest wsparciem dla klientów serwisowych i producentów pojazdów.
Z najnowocześniejszą hamownią
Podczas spotkania uruchomiono najnowocześniejszą hamownię ZF Services Functional Test Bench CH-EG 110 Lite. Do testów przeznaczono skrzynię wyjętą z pojazdu MAN, który przejechał 700 tys. km. Goście mogli obserwować jak wygląda proces testowania skrzyni po naprawie. Dzięki hamowni możliwe jest sprawdzenie każdego parametru pracy skrzyni, w trakcie jej działania. Skrzynia automatycznie przełączała się na kolejne biegi. Po testach nastąpiło wydrukowanie protokołu, który następnie przekazywany jest klientowi.
Niepodważalne atuty
Centrum Szkoleniowo-Warsztatowe serwisuje skrzynie biegów manualne i zautomatyzowane do większości pojazdów ciężarowych i autobusów poruszających się po polskich drogach, występujące w takich markach jak MAN, DAF, IVECO, VOLVO TRUCKS, RENAULT TRUCKS, SCANIA i MERCEDES. Szacuje się, że około 60% pojazdów ciężarowych w Polsce jest wyposażonych w skrzynie biegów firmy ZF. Dodatkowo, serwis jest na etapie uzyskiwania autoryzacji takich marek jak Knorr Bremse, Wabco i Haldex.
Autoryzowany Serwis ZF może szybko naprawiać skrzynie biegów m.in. dzięki partnerowi – spółce Inter Cars, gdzie serwis ma tysiące niezbędnych części do napraw na przysłowiowe wyciągnięcie ręki.
Serwis ma ambicję podołania najcięższym przypadkom, będzie też kategoryzować naprawy. Dzięki wiedzy producenta skrzyń, będzie wsparciem dla innych warsztatów.
Uruchomienie Autoryzowanego Serwisu ZF, który specjalizuje się w naprawie skrzyń biegów ma duże znaczenie dla całego rynku ciężarowego. Według najnowszych danych, skrzynie zautomatyzowane będą w ciągu najbliższych 5 lat dominującymi w pojazdach ciężarowych. Do ich naprawy wymagana jest unikatowa wiedza i nowoczesny sprzęt. Oba te atuty posiada już Centrum Szkoleniowo-Warsztatowe w Czosnowie.
– W XX wieku Inter Cars był firmą handlową, która myślała o tym, aby kupić części i je sprzedać – powiedział Krzysztof Oleksowicz – założyciel Inter Cars. – W XXI wieku myślimy o tym, aby sprzedawać części z kompetencjami do naprawy i z know-how. Przykład inwestycji jakim jest Centrum Szkoleniowo-Warsztatowe, doskonale wpisuje się w tę ideę.
– We wschodniej Europie funkcjonuje wiele firm, ale żadna z nich nie odniosła takiego sukcesu jak Inter Cars – powiedział Thomas Bothe. – Dziś Inter Cars należy do pierwszej piątki klientów ZF, a otwarcie nowego serwisu, to kolejny etap na drodze naszej współpracy.
Najpopularniejsze tagi