Wiadomości z rynku

Autor: RED
Zdjęcia: Archiwum
Auto Market Truck, 2016(2)
z dnia 2016-02-26

Sprinter Autem Flotowym 2015

Dostawczak Mercedesa wygrał w teście SKFS

Sprinter wygrał w segmencie dużych samochodów dostawczych

Świętujący swoje 20-lecie Mercedes-Benz Sprinter zwyciężył w  profesjonalnym teście flotowym w Polsce w segmencie dużych aut dostawczych.
Po kilkumiesięcznych zmaganiach pokonał siedmiu innych rywali i zdobył tytuł Auta Flotowego 2015 roku. To kolejna taka nagroda dla dostawczego Mercedesa – w poprzednim roku w swojej kategorii triumfował mniejszy Citan.
Test flotowy SKFS zorganizowało Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych. Test składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. W lutym 2015 r. rozpoczęła się część teoretyczna – testowane modele nominowano na podstawie zestawienia przygotowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Obejmowało ono najczęściej kupowane samochody w każdym segmencie w IV kwartale 2014 r. oraz I kwartale 2015 roku. W teście wzięły udział najpopularniejsze wersje wyposażenia, a wybór odmian nadwoziowych i silnikowych powierzono 18-osobowej kapitule PTF SKFS. Wartości rezydualne badanych aut oszacowała firma EurotaxGlass's.
Później przyszła kolej na 3-dniową część praktyczną, w której udział wzięło ponad 120 menedżerów krajowych flot pojazdów. Przy użyciu nowoczesnej telemetryki przeprowadzono precyzyjne pomiary związane z optymalizacją kosztów zarządzania parkiem samochodowym. W ocenie uwzględniono m.in. wyniki osiągane przez poszczególne auta na znormalizowanym odcinku drogi oraz wyniki poszczególnych kierowców.
Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się podczas niedawnej gali SKFS w Ożarowie Mazowieckim. W segmencie dużych samochodów dostawczych numerem 1 okazał się Mercedes-Benz Sprinter, który pokonał siedmiu innych rywali i zdobył tytuł Auta Flotowego 2015 roku.
Sprinter to flagowy model dostawczy Mercedes-Benz. Obecna generacja ma ambicję ustanawiania klasowych standardów w zakresie bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa – najoszczędniejszy wariant potrzebuje średnio zaledwie 6,1 l ON/100 km. To wynik nie mający sobie równych w segmencie.
Sprinter oferuje kompleksowy pakiet technologii z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa – jego standardowe wyposażenie obejmuje asystenta bocznego wiatru, a na życzenie dostępne są zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak układy monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystent świateł drogowych czy system antykolizyjny.
Nabywcy mają do wyboru ponad 1000 kombinacji, w tym szeroką gamę silników wysokoprężnych i benzynowych, przekładnie manualne i automatyczne oraz wiele wersji nadwoziowych, wagowych oraz odmian tylnej osi.
Rocznie na świecie sprzedaje się ponad 180 tys. Sprinterów, w tym ponad 3 tys. w Polsce (dane za 2014 r.).