Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2019(5)
z dnia 2019-10-11

Budują sieć dealerską Ford Trucks

Q-Service Truck planuje 10 placówek

Na początek Q-Service Truck planuje sprzedaż ciągników siodłowych F-Max

W połowie czerwca przedstawiciele Q-Service Truck podpisali umowę z Ford Trucks, stając się tym samym jedynym importerem pojazdów tej marki w Polsce. – Zgodnie z podpisaną umową Q-Service Truck Sp. z o.o. zostaje importerem pojazdów Ford Trucks na terenie naszego kraju – mówi Sławomir Rybarczyk, prezes zarządu Q-Service Truck . – W skrócie oznacza to, że firma będzie odpowiedzialna za import tych pojazdów, budowę sieci dealerskiej, a także budowę autoryzowanej sieci serwisowej na terenie Polski. Docelowo zamierzamy uruchomić dziesięć punktów dealerskich. Jeden z nich właściwie już mamy, bo importer będzie jednocześnie dealerem na terenie województwa mazowieckiego. W ciągu roku planujemy uruchomić pozostałe dziewięć punktów zlokalizowanych w największych miejskich ośrodkach w Polsce – poza Warszawą będą to: Szczecin, Gdańsk, Poznań, Łódź, Białystok, Lublin, Rzeszów, Wrocław i Katowice. Kolejnym etapem, wraz ze wzrostem wolumenu pojazdów Ford Trucks jeżdżących po polskich drogach, będzie sukcesywne uruchamianie punktów serwisowych. – Główne biuro Ford Trucks w Polsce będzie znajdowało się w Czosnowie, w budynku, w którym obecnie mieści się siedziba Q-Service Truck Sp. z o.o. – dodaje Wojciech Kopiel, dyrektor zarządzający Q-Service Truck. – Tutaj zostało także zlokalizowane biuro mazowieckiego dealera. W pierwszym roku celujemy głównie w działania marketingowe, dlatego chcemy przede wszystkim przedstawić klientom pełną ofertę Ford Trucks, całą gamę produktów i korzyści, jakie będą płynąć dla nich z zakupu tej marki. W tym czasie sama liczba sprzedanych pojazdów będzie dla nas drugorzędna, chociaż oczywiście liczymy na zainteresowanie klientów i jak największą sprzedaż. Plany Ford Trucks w stosunku do rynku polskiego zakładają w tym roku sprzedaż na poziomie około osiemdziesięciu samochodów i jeśli uda się zrealizować ten próg, będziemy zadowoleni z takiego wyniku. W Polsce dostępna będzie cała gama samochodów Ford Trucks. Wszystkie modele, na które uważamy, że znajdziemy odbiorców, będziemy oferowali naszym klientom. Na początek planujemy sprzedaż ciągników siodłowych, ponieważ do nich nie potrzebujemy dodatkowych homologacji, zabudów itp. Z kolei gamę pojazdów dystrybucyjnych i konstrukcyjnych planujemy sprzedawać po uzyskaniu odpowiednich homologacji, co niestety jest procesem czasochłonnym.