MICHELIN X Multi Energy D_315 70 R22.5
Fot. Michelin
Marka Michelin wprowadza nowy rozmiar swojej popularnej opony ciężarowej X Multi Energy, przeznaczonej do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego. Dotychczasowa oferta poszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową.
Jak zapewnia producent, opona ta obniża zużycie paliwa oraz charakteryzuje się trwałością i wydłużonym czasem użytkowania, co przekłada się na niższe koszty przewoźników. MICHELIN X Multi Energy w nowym rozmiarze zużywa nawet o 0,7 l paliwa na 100 km mniej niż jej poprzedniczka (na podstawie kalkulacji z VECTO ).
Nowa wersja opony stanowi uzupełnienie popularnego w transporcie europejskim rozmiaru 315/70 R 22.5 z gamy X Multi Energy.
Innowacyjne technologie
Obniżenie zużycia paliwa, długi przebieg oraz wysoka wytrzymałość opony zostały zapewnione dzięki zastosowaniu czterech innowacyjnych technologii Michelin – Infinicoil, Regenion, Powercoil i Duracoil:
• Infinicoil to kord stalowy o długości do 400 metrów nawinięty na całym obwodzie opony, który oprócz wzmocnienia jej konstrukcji zapewnia większą stabilność, mniejsze zużycie paliwa i trwałość opony.
• Regenion to technologia oparta na druku 3D form wulkanizacyjnych tworzywami metalicznymi, umożliwia otrzymanie w klockach bieżnika rowków, które otwierają się wraz z zużywaniem się opony. Dzięki temu rzeźba bieżnika gwarantuje efektywne odprowadzanie wody spod opony oraz przyczepność przez cały okres jej użytkowania.
• Powercoil to bardziej wytrzymały, lżejszy stalowy kord osnowy nowej generacji. Oprócz niższej wagi opony charakteryzują się większą wytrzymałością i niższym oporem toczenia.
• Duracoil (w profilu 80) to stopka opony usztywniona i wzmocniona tkaniną nylonową. Rozwiązanie pozwala na podniesienie indeksu nośności i bieżnikowalności opony.
Mniejsza emisja
Opona X Multi Energy jest przystosowana do pogłębiania i bieżnikowania. Dodatkowo gama posiada oznaczenie 3PMSF i M+S, które informuje o bardzo dobrej przyczepności opony w każdych warunkach pogodowych.
Wprowadzenie nowego rozmiaru MICHELIN X Multi Energy jest również odpowiedzią na potrzeby producentów pojazdów, którzy muszą spełnić wymagania ujęte w nowych regulacjach europejskich dotyczących obniżenia emisji CO2. Gama MICHELIN X Multi Energy o wyjątkowo niskim oporze toczenia otrzyma homologacje wszystkich wiodących producentów samochodów ciężarowych w 2021 roku (rozmiar 315/80 R 22.5).