Do tej pory HAMA Polska oferowała wynajem pojazdów użytkowych pod marką DBK Rental, która od 18 maja 2021 roku działa jako TRUCK CARE
Fot. TRUCK CARE
Europejski Fundusz Leasingowy (EFL), Grupa DBK oraz TRUCK CARE (dawna HAMA Polska) poinformowali o wprowadzeniu na rynek nowej marki wynajmu pojazdów użytkowych. Od 18 maja 2021 roku, wynajem szerokiej gamy pojazdów, w tym ciągników siodłowych, samochodów dostawczych czy naczep, jest oferowany klientom pod nową marką – TRUCK CARE.
Taki krok pozwolił na ujednolicenie oferty w ramach całej rodziny produktów Grupy Credit Agricole. Nowy gracz na rynku powstał po przejęciu w maju 2020 roku przez EFL (należący do Grupy Credit Agricole) 70 proc. udziałów w HAMA Polska (należącej do Grupy DBK).
Było DBK Renatal, jest TRUCK CARE
Do tej pory HAMA Polska oferowała wynajem pojazdów użytkowych pod marką DBK Rental, która od 18 maja 2021 roku działa jako TRUCK CARE. Spółka oferuje wynajem całej gamy pojazdów, w tym ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, dostawczych, naczep, przyczep oraz pojazdów specjalistycznych. Obecnie flota TRUCK CARE liczy ponad 3.700 pojazdów wiodących marek takich jak DAF, MAN, IVECO, Volvo, Mercedes-Benz, Scania, Kögel, Schmitz, Krone czy Renault.
– Otwieramy nowy rozdział w rozwoju naszej oferty wynajmu i zyskujemy nowe możliwości realizacji ambitnych celów, w tym przede wszystkim wzbogacania i powiększania naszej floty. Marka TRUCK CARE łączy wsparcie finansowe Grupy EFL, kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych i szeroki zakres usług, jakich potrzebuje branża TSL. Wykorzystujemy siłę sieci Grupy DBK oraz doświadczenie EFL, by wzmacniać relacje z naszymi klientami i pozyskać nowych partnerów – powiedział Łukasz Chyliński, prezes zarządu TRUCK CARE.
Będzie więcej marek pojazdów
– Przed nami długofalowy i stabilny rozwój floty oraz wejście w nowe segmenty rynku wynajmu pojazdów użytkowych w Polsce. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania tym rodzajem finansowania, który teraz, w dobie pandemii, jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu. Rozszerzenie naszej oferty o to rozwiązanie jest tym, czego oczekują nasi klienci. Liczna sieć punktów, 25-letnie doświadczenie i kompleksowa oferta dla branży były kluczowymi argumentami stojącymi za wyborem Grupy DBK na naszego partnera. Obecnie intensywnie pracujemy nad najlepszym modelem obsługi jak najszerszej grupy firm, a w następnych etapach planujemy rozpocząć współpracę z kolejnymi producentami pojazdów użytkowych – tłumaczy Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
EFL wspina się
EFL jest jedną z największych firm leasingowych w Polsce. Leasingodawca w pandemicznym roku poradził sobie lepiej niż branża. W 2020 roku spółka leasingiem i pożyczką sfinansowała aktywa o łącznej wartości 5,7 mld zł, co oznacza niewielki 0,7 proc. spadek w porównaniu do poprzedniego roku. W tym samym czasie rynek odnotował ponad 10 proc. spadek rok do roku. To ma swoje przełożenie na udziały rynkowe. Do grudnia ubiegłego roku, w każdym miesiącu EFL zwiększał swoje udziały rynkowe, aby na koniec 2020 roku mieć 8,1 proc. udział w rynku, podczas gdy rok wcześniej wynosił on 7,3 proc. W szczególności spółka zwiększyła udziały w finansowaniu pojazdów ciężarowych (o 1,9 p.p.), w finansowaniu pojazdów lekkich (o 0,7 p.p.) i maszyn (o 0,2 p.p.).
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej