Kögel informuje, że zamówienia na pojazdy w pierwszym kwartale 2021 roku były ponad dwukrotnie wyższe niż w tym samym okresie w 2019 roku.
Niemiecki producent naczep rozpoczyna 2021 rok z silnym wiatrem w żaglach, o czym świadczą dane za pierwszy kwartał. Przyjęte zamówienia od stycznia do marca to 6.978 pojazdów. W tym samym okresie ubiegłego roku Kögel sprzedał 2.949 sztuk (+ 137 procent).
Szczególnie duży popyt w Europie Wschodniej
Z powodu pandemii Covid19 sprzedaż spadła w zeszłym roku w całej branży. Rozwój gospodarczy w minionym roku był zatem nietypowy i może służyć jako punkt odniesienia jedynie w ograniczonym zakresie. W porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku Kögel odnotował 110-procentowy wzrost liczby napływających zamówień (3.325 sztuk). Ożywienie rozpoczęło się już w IV kwartale ubiegłego roku. W tym okresie liczba zamówień wyniosła 3370 pojazdów.
W pierwszym kwartale 2021 r. popyt był szczególnie silny w Europie Wschodniej (4.088 sztuk), wyprzedzając Europę Zachodnią (2.890 sztuk). Najsilniejsze regiony sprzedaży i poszczególne rynki to Austria i Rosja/Ukraina, a następnie kraje Beneluksu, kraje bałtyckie/Polska, Niemcy i Włochy.
Imponujące plany, oby starczyło półprzewodników
– Nasze perspektywy są doskonałe. Klienci mają duży stłumiony popyt – powiedział Thomas Heckel, dyrektor zarządzający Kögel, podczas niedawnej wirtualnej konferencji prasowej firmy.
Kögel planuje sprzedać w 2021 r. łącznie 19.500 jednostek
– Nie ma oznak spowolnienia popytu. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu sprzedaży – zapowiedział Heckel. Ograniczającym wpływem mogą okazać się problemy z zaopatrzeniem w produkty poszczególnych dostawców, takie jak półprzewodniki, na brak których cierpi obecnie cały przemysł motoryzacyjny. Są to głównie konsekwencje pandemii Covid19, podczas której zmniejszono moce produkcyjne. Blokada Kanału Sueskiego również wywarła wpływ na pogorszenie zaopatrzenia.
Heckel podkreślił:
– Jesteśmy jednak przekonani, że skorzystamy na dobrej koniunkturze gospodarczej i planujemy wielomilionowe inwestycje w Burtenbach.
Jako przykłady Heckel wymienił rozbudowę produkcji SKD i centrum wysyłkowego, w którym produkowane i pakowane są zestawy przyczep na rynki w całej Europie.