Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(8)
z dnia 05.10.2021

Rimula R7 - mniej lepkie oleje Shell

Obniżają zużycie paliwa i ciężarówki stają się bardziej „zielone”

W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9%

Fot. Shell

 
Shell wprowadził na rynek Rimula R7 – nową generację wysokowydajnych olejów silnikowych do samochodów ciężarowych. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały możliwie najwyższe osiągi, przy jednoczesnej ochronie jednostki napędowej i oszczędności paliwa.
Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, do 2030 r. średnia emisja CO2 ma być niższa o 37,5 proc. niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Zaostrzanie przepisów europejskich związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem emisji spalin jest dużym wyzwaniem dla producentów samochodów ciężarowych. Wymusza poszukiwanie rozwiązań, które nie tylko wpłyną na zmniejszenie emisji, ale również na utrzymanie wydajności układu napędowego.

Polecane do Mercedesów i MAN-ów

Nowa generacja olejów silnikowych do samochodów ciężarowych Shell Rimula R7 została opracowana dla takich marek jak Daimler (Mercedes-Benz) oraz MAN. Zarządcy flot z nowoczesnymi pojazdami tych wiodących producentów OEM mają do wyboru dwa, w pełni syntetyczne produkty – Shell Rimula R7 AD 5W-30 oraz R7 Plus AM 5W-30. Nowe oleje cechują się niską lepkością HTHS od 2,6 do 2,9 mPa*s, dzięki czemu wpływają na oszczędność paliwa, obniżenie emisji spalin oraz lepsze osiągi. W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9% oraz 1% w porównaniu z olejem silnikowym SAE 5W-30 (3,5 mPa*s HTHS). W dłuższej perspektywie takie właściwości wpływają na znaczne ograniczenie emisji CO2. Gdyby cała flota europejskich samochodów ciężarowych uzyskała takie zmniejszenie zużycia paliwa, do środowiska przedostawałoby się o 2,2 mln ton mniej CO2 rocznie.

Potwierdzona skuteczność

Wprowadzenie na rynek olejów silnikowych Rimula R7 zostało poprzedzone długotrwałymi testami terenowymi. W czasie pięciu lat testujące nowe produkty pojazdy pokonały miliony kilometrów. Jedna z testowanych ciężarówek przejechała milion kilometrów, co jest jednym z najdłuższych testów w branży. Jak zapewnia producent, nawet w najtrudniejszych warunkach produkty z nowej serii cały czas wykazywały się niezawodną ochroną i trwałością.
Oprócz lepszej wydajności paliwowej, kluczowe zalety produktów z serii Shell Rimula R7 obejmują:
• Pożądaną kontrolę utleniania – lepsza o 58% kontrola utleniania w teście silnikowym Volvo T13, w porównaniu z wartościami granicznymi API CK-4 i API FA-4 oraz lepsza o 59% w teście MAN M3977.
• Ochronę przed zużyciem – o ponad 70% lepsza ochrona przed zużyciem krzywek w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61oraz o 72% niższe zużycie tulei cylindrów w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61.
• Czystość tłoków – tłoki są o 36% czystsze w porównaniu z wartościami granicznymi MAN M3977.
• Właściwości w niskich temperaturach – o 78% lepsza wydajność w niskich temperaturach, aż do -35°C.

Kolejny krok do zielonego transportu

Nowe produkty są uzupełnieniem portfolio neutralnych emisyjnie środków smarnych, które zostały zaprezentowane przez Shell w lutym 2021 r. Oleje Shell Rimula R7 to kolejny krok w ramach wieloletniej strategii firmy, której celem jest pomoc klientom w zarządzaniu ich potrzebami w zakresie zrównoważonego rozwoju, poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji.
Najpopularniejsze tagi