Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(5)
z dnia 16.11.2021

Nowe ciężarówki na SOLUTRANS 2021

Wszyscy czołowi producenci prezentują swoje pojazdy w Lyon Eurexpo
 
Targi SOLUTRANS 2021 (16-20 listopada w Lyon Eurexpo) są pierwszą dużą wystawą we Francji, która odbywa się od początku pandemii.
Organizatorzy zdecydowali się zrobić pokaz fizyczny w tym samym czasie zdublowany jako pokaz cyfrowy. Dzięki SOLUTRANS Digital Show każdy będzie mógł uczestniczyć i rozmawiać z klientami na całym świecie. Cyfrowa prezentacja SOLUTRANS potrwa trzy dni dłużej niż ekspozycja fizyczna.
Na wystawie można będzie zobaczyć m.in. nowe ciężarówki. W większości nowe serie dostępne mają być w wersji elektrycznej, a niektóre w gazowej. Wśród tych nowych modeli jest przyszła Ciężarówka Roku, która zostanie nagrodzona podczas uroczystej kolacji w środę 17 listopada w ramach edycji 2021. Tymczasem prezentujemy przegląd głównych nowości pokazywanych po raz pierwszy na targach. Większość producentów wprowadziła na rynek swoje nowe serie w trakcie kryzysu zdrowotnego i nie było żadnych pokazów przez trzy lata.

Duże kabiny DAF-a

DAF prezentuje nową gamę pojazdów: XF, XG i XG+, z powiększonymi kabinami i aerodynamicznym przodem. Do tej pory tylko niderlandzki producent zdecydował się na ich powiększenie, zgodne z nowymi europejskimi przepisami. Nowa przednia szyba, elektroniczne lusterka, nowe silniki… Zmienionych elementów nie brakuje.
Aby osiągnąć wyższy poziom wydajności, pojazdy DAF nowej generacji są wyposażone w innowacyjne układy napędowe z nowymi technologiami silnika i skrzyni biegów, a także innowacyjne tylne osie.
Spalanie 10,8-litrowych silników PACCAR MX-11 i 12,9-litrowych silników PACCAR MX-13 zostało zoptymalizowane poprzez zastosowanie nowych wtryskiwaczy, nowej głowicy cylindrów i nowego bloku cylindrów, co pozwala na uzyskanie wyższych ciśnień w cylindrach.

FORD F-MAX w nowych wersjach

Po raz pierwszy na Solutrans gości Ford Trucks. Zbiega się to ze zbliżającym się wprowadzeniem na rynek pojazdów tej marki we Francji za pośrednictwem krajowego dystrybutora. Turecki producent zaprezentuje, oprócz swojego modelu F-MAX (Trcuk of the Year 2019), dwie nowe ciężarówki z gamy: F-MAX Blackline oferowany w limitowanej edycji 250 sztuk oraz F-MAX L, ze zwiększonym rozstawem osi i zasięgiem do 5.000 km na jednym zbiorniku.

 

 

Irizar – nie tylko autobusy

Hiszpański producent wystawia m.in. ciężarówkę, która dziedziczy technologie grupy w zakresie trakcji elektrycznej, magazynowania energii i elektroniki sterującej już stosowane w autobusach elektrycznych marki. Ciężarówka Irizar sprzedawana we Francji jest miejskim pojazdem, przeznaczonym do zbiórki odpadów i zastosowań ostatniej mili. Jest dostępna w różnych wersjach: 4×2 19 t w pełni elektryczna, 6×2 26 t w pełni elektryczna i 6×2 26 t hybrydowa z gazem.

 

 

IVECO pod znakiem S-Way

Iveco prezentuje swoje nowości: Daily i S-Way, które zostały zaprezentowane w czerwcu ubiegłego roku . Producent oferuje dwa nowe 13-litrowe silniki: 490 KM i 530 KM dostępne w wersji z dużą kabiną AS (11-litrowe 480 KM i 510 KM są teraz dostępne w mniejszych kabinach).
Nowa gama silników spełnia normy emisji Euro VI-E i została dopuszczona dla 100% biodiesla drugiej generacji, takiego jak HVO (hydrorafinowany olej roślinny). Wydajność silników Cursor 11 i Cursor 13 została poprawiona, dzięki zwiększeniu stopnia sprężania i nowej strategii zarządzania spalaniem.

 

 

MAN – od eTGE po TGX

MAN prezentuje po raz pierwszy na targach we Francji swoją nową generację samochodów ciężarowych, która została wprowadzona na rynek w lutym 2020 r. Zobaczymy m.in. ciągnik TGX i model TGL, z OptiView i innymi nowymi funkcjami wspomagania kierowcy.
Niemiecki producent chwali się również dostawczym modelem elektrycznym eTGE, w tym przedpremierowym we Francji pojazdem eTGE wyposażonym w nadwozie firmy SPIER. Do tej pory eTGE był dostępny tylko w wersji van. Model wystawiany na Solutrans dysponuje zabudową kontenerową o pojemności 13,5 m3 i ładowności 775 kg przy DMC 3,5 tony.
Światowa premierę ma specjalny pojazd użytkowy: MAN TGE Individual Lion S.

 

 

 

 

Mercedes – Actros niejedno ma imię

Mercedes Trucks prezentuje Actrosa L. Skupiony na komforcie życia i jeździe kierowcy pojazd wchodzi do produkcji w listopadzie. Producent otrzymał już 9.000 zamówień na ten model. Na ekspozycji Mercedesa pojawia się również Actros F, kierowany do klientów, którzy przywiązują szczególną wagę do wydajności i funkcjonalności. Niemiecki producent zapowiedział także pokaz Arocsa 8×2 TRC.
Na Solutrans nie mogłoby zabraknąć elektrycznych pojazdów firmy z gwiazdą - eActrosa i eCantera, który należy do najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych w swoim segmencie.

 

 

Renault Trucks - T, C, K Ewolucja i paliwa alternatywne

Prezentowany na stoisku Renault Trucks T High Evolution 2021 pozwoli odwiedzającym zapoznać się ze zmianami wprowadzonymi w tym roku przez producenta w jego największych ciężarówkach. Znaczna poprawa w zakresie komfortu jazdy i życia na pokładzie to to najważniejsza zmiana od czasu całkowitego odnowienia asortymentu w 2013 roku.
Renault Trucks prezentuje również T 480 na paliwo B100. W 2020 roku producent wprowadził wspólną ofertę z Saipolem (grupa Avril) mającą na celu przyspieszenie rozwoju Oleo100, w 100% francuskiego oleju rzepakowego, zastępującego olej napędowy. Opierając się na sukcesie tej oferty, Renault Trucks oferuje teraz korzystanie z B100.
Odwiedzający Solutrans będą mogli zobaczyć 16-tonowy D ZE i 26-tonowy D Wide ZE. Na stoisku będą również prezentowane dwa Renault Trucks Master ZE, elektryczne auta dostawcze: jeden z nadwoziem kompozytowym Solight, a drugi z wyposażeniem wnętrza dedykowanym branży komunikacyjnej. W tym obszarze poświęconym mobilności elektrycznej i miejskiej, Renault Trucks podzieli się również swoją wizją mobilności miejskiej jutra.

 

 

Scania z gazem i z prądem

Scania prezentuje m.in. model S770 A4x2NB, zasilany biodieslem B7, G410 A4x2NA i L340 B6x2 * 4NB z CNG, L360 B6x2 * 4NB na B100, hybrydowy P360 B6x2 * 4NA i elektryczny P230 B6x2 * 4NA (BEV).

 

 

Volvo elektryczne

Volvo Trucks przedstawia swoją mapę drogową zmierzającą do zerowej emisji, z pojazdami elektrycznymi i gazowymi. Szwedzki producent zapowiedział prezentację Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Nie ujawniono, czy pokaże swoje trzy nowe, całkowicie elektryczne modele - FH, FM i FMX.
Wśród pojazdów prezentowanych na Solutrans przewidziano nową generację Volvo Trucks, czyli modele FH, FH16, FM i FMX wprowadzone na rynek w ubiegłym roku.

 

 

Najpopularniejsze tagi