Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(7)
z dnia 19.11.2021

Renault Kangoo: Van Of The Year 2022

Furgonetka z innowacyjnymi drzwiami bocznymi

Podczas targów Solutrans w Lyonie Jarlath Sweeney, przewodniczący jury konkursu IVOTY, wręczył Markowi Sutcliffe’owi, dyrektorowi Renault Group ds. samochodów dostawczych nagrodę i tytuł International Van Of The Year 2022 dla Nowego Kangoo Van

Fot. Renault

 
Nowe Renault Kangoo Van zostało uhonorowane tytułem International Van Of The Year (IVOTY) 2022 przez jury złożone z 24 europejskich dziennikarzy.
Nowa, innowacyjna furgonetka Renault, podobnie jak nowy Mercedes-Benz Citan, zyskała uznanie jako najlepszy wybór spośród 14 lekkich samochodów dostawczych wprowadzonych na rynek przez ostatnie dwanaście miesięcy. Kangoo Van, wyposażone w drzwi boczne Open Sesame by Renault, umożliwiające dostęp boczny do wnętrza o szerokości nawet 1,45 metra, wnosi pomysłową i użyteczną innowację nieznaną dotychczas na rynku.
Jako główne kryterium do przyznania nagrody jury IVOTY wybrało trwałe przyczynianie się pojazdów do efektywności, bezpieczeństwa i spełnienia norm ochrony środowiska w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Renault odbiera nagrodę IVOTY już po raz czwarty po tytułach uzyskanych przez model Master w 1998 roku, Trafic w 2002 r. i Kangoo Z.E. w 2012 r.

Innowacyjna furgonetka

Nowe Kangoo Van jest przeznaczone przede wszystkim dla klientów flotowych, małych firm usługowych i sklepów. Ta innowacyjna furgonetka o atletycznej i dynamicznej stylistyce zapewnia ułatwiony załadunek bagaży, dzięki innowacyjnemu i niespotykanemu na rynku systemowi Open Sesame by Renault, z najszerszym dostępem z boku na rynku (1,45 m), po wyeliminowaniu środkowego słupka po stronie pasażera. Nowe Kangoo Van jest wyposażone również w system Easy Inside Rack – składany stelaż, który pozwala lepiej wykorzystać strefę ładunkową i umieścić długie przedmioty pod dachem.
Producent zwraca uwagę na najwyższy poziom parametrów w tej kategorii – pojemność przestrzeni ładunkowej sięgająca 3,9 m3 w standardowej wersji, ładowność 600 kg, w opcji nawet 800 kg oraz możliwość holowania przyczepy o masie 1 500 kg. Także na nowoczesne, estetyczne i ergonomiczne wnętrze kabiny o podwyższonym komforcie termicznym i akustycznym, schowki o łącznej pojemności 60 litrów oraz jako opcja możliwość przewozu w kabinie dwóch pasażerów obok kierowcy. Konfiguracja ta pozwala na przekształcenie kabiny w mobilne biuro po złożeniu oparcia środkowego fotela.
Auto wyposażane jest w najnowszej generacji urządzenia do komunikacji z nowym systemem multimedialnym Renault EASY LINK z 8-calowym ekranem, ergonomiczną stację dokującą do smartfona, bezprzewodową ładowarkę 15 W, kartę Renault hands-free, zapewniającą łatwy i bezpieczny dostęp do pojazdu oraz dwa gniazda USB i dwa gniazda zasilające 12 V.
Do tego szeroka gama systemów wspomagających prowadzenie najnowszej generacji, w tym asystent stałego monitorowania strefy za samochodem, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, układ kontroli stabilności przyczepy czy też system monitorowania martwego pola oraz asystent utrzymania pasa ruchu.
Silniki benzynowe 1.3 TCe i wysokoprężnych 1.5 Blue dCi współpracują z mechaniczną skrzynią 6-biegową.
Od wiosny 2022 roku nowe Kangoo Van będzie także dostępne w wersji z napędem elektrycznym „E-Tech”, a w późniejszym terminie pojawi się wersja z przedłużonym rozstawem osi.
Od wprowadzenia na rynek w 1997 roku Renault wyprodukowało na całym świecie 4,3 miliona samochodów Kangoo trzech generacji w wersji osobowej i dostawczej. Produkowane głównie w Maubeuge Kangoo powstawały również w zakładzie Santa Isabel w Córdoba, w Argentynie.

Renault, Mercedes-Benz i Nissan z zakładu w Maubeuge

Od 1997 roku fabryka Renault w Maubeuge w regionie Hauts-de-France jest flagowym zakładem produkcyjnym modelu Kangoo. Na potrzeby uruchomienia produkcji nowego modelu w wersji dostawczej i osobowej oraz modeli dla partnerskich marek Mercedes-Benz i Nissan zakład w Maubeuge zainwestował 450 milionów euro w gruntowną przebudowę, w celu dostosowania procesów technologicznych i utrzymania wysokiego poziomu wydajności, obejmującą: nową linię pras High Speed XXL przeznaczoną do tłoczenia wielkoformatowych elementów, 630 nowych robotów blacharskich, nowe roboty lakiernicze i nową linię kontroli jakości lakierów, modernizację linii montażowych z zaopatrzeniem w części w systemie full-kitting oraz nową linię wykończeniową. W fabryce wybudowano też nowy zakład montażu akumulatorów, by przygotować się do wprowadzenia do produkcji wersji Kangoo Van z napędem elektrycznym.

 

Kangoo Van, wyposażone w drzwi boczne Open Sesame by Renault, umożliwiające dostęp boczny do wnętrza o szerokości nawet 1,45 metra, wnosi pomysłową i użyteczną innowację nieznaną dotychczas na rynku

Fot. Renault

 

Najpopularniejsze tagi