Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(3)
z dnia 25.11.2021

Cztery światowe premiery Renault

Francuski producent na targach Solutrans

Ekspozycja Renault na Solutrans

Fot. Renault

 
Na targach Solutrans w Lyonie miały miejsce cztery światowe premiery marki Renault. Po raz pierwszy firma zaprezentowała szerokiej publiczności: nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne, nowego Trafica furgon, elektrycznego Mastera E-Tech o zwiększonym zasięgu oraz prototyp modelu Master H2-Tech podwozie z kabiną.
Marka zaprezentowała również swoje osiągnięcia w dziedzinie zabudów i adaptacji pojazdów, które już zyskały powszechne uznanie. Ważnym tematem były również obecne i przyszłe wyzwania stawiane przez nowe rodzaje mobilności: elektryczną – oprócz nowych modeli elektrycznych pokazano wodorowego Mastera H2-Tech.

Premierowe prezentacje

Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne – wiosną 2022 roku stanie się następcą bestsellerowego samochodu, który zyskał już sobie 70.000 klientów w Europie od pojawienia się na rynku w 2011 roku. Kangoo Van E-Tech Elektryczne produkowane w zakładzie Renault w Maubeuge we Francji dysponuje zasięgiem 300 km w cyklu WLTP. Jego silnik o mocy 90 kW i litowo-jonowy akumulator o pojemności 45 kWh mogą być połączone z trzema rodzajami ładowarek, by odzyskać nawet 170 km zasięgu w czasie 30 minut, dzięki ładowarce 80 kW DC dostępnej jako opcja.
Nowy Trafic, mały furgon całkowicie zmodernizowany w porównaniu do poprzednika, posiada przód o bardziej potężnym i dynamicznym wyglądzie, na nowo zaprojektowaną kabinę, która zapewnia komfort i pełna jest pomysłowych rozwiązań, nowe silniki Blue dCi o mocy od 110 do 170 KM, a także nowe technologie zastosowane w systemach pokładowych do pozyskiwania informacji, komunikacji ze światem zewnętrznym i zwiększenia bezpieczeństwa.
Master E-Tech Elektryczny, duży furgon posiada nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh, zwiększający zasięg tego samochodu do 195 km. Ładowarka 22 kW DC pozwala na naładowanie akumulatora do 80% w ciągu dwóch godzin. Wprowadzenie tego samochodu do sprzedaży przewidziane jest na wiosnę 2022 r.
Prototypowy Master H2-Tech podwozie z kabiną umożliwia przewóz towarów wielkoprzestrzennych o objętości do 19 m3, a jego zasięg to około 250 km.

Eksperci w dziedzinie zabudów

Dzięki rozwiniętej współpracy partnerskiej z 63 autoryzowanymi producentami nadwozi i zabudów we Francji oraz w sumie 400 autoryzowanymi firmami nadwoziowymi na całym świecie, Renault może zaproponować rozwiązanie odpowiednie dla klientów biznesowych, które zaspokoi różne potrzeby transportowe, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności.
Na Solutrans wystawiono 15 zabudowanych samochodów dostawczych, reprezentujące know-how francuskich firm partnerskich z branży nadwoziowej. Wśród nich: nowe Kangoo Van z chłodnią Isberg, z zabudową warsztatową Sortimo, nowy Express Van pick-up Kollé, z chłodnią ECP, nowy Trafic z zabudową warsztatową SD Services / Renault Tech, brygadowy z zabudową warsztatową Modul System, ambulans BSE, platforma z nadwoziem chłodniczym Cazaux, z zabudową koszową Klubb, Master E-Tech Elektryczny podwozie z wywrotką i Show car Hippie Caviar Hotel.

Nowe RODZAJE MOBILNOŚCI W CENTRUM UWAGI

Jako pionier i ekspert w dziedzinie mobilności elektrycznej, marka Renault dzięki modelowi Kangoo E-Tech Elektrycznemu od 2011 roku jest marką wiodącą na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Aby spełnić potrzeby dysponowania większym zasięgiem, francuski producent zaprezentował na Solutrans podwozie z kabiną Master H2-Tech. Prototyp został opracowany przez spółkę HYVIA, joint venture utworzoną przez Renault i amerykańską spółkę Plug-Power, światowego lidera w dziedzinie rozwiązań napędów hybrydowych „pod klucz”.
Najpopularniejsze tagi