Wiadomości z rynku

środa
30 kwietnia 2025

Shell otworzył nową stację LNG w Jędrzychowicach

Kierowcy będą mogli zapłacić przy terminalu zewnętrznym
21 kwietnia 2022

W nowej placówce pojawią się zewnętrzne terminale, w których kierowcy będą mogli zapłacić za tankowanie Shell LNG Card

Fot. Shell

 
Shell poszerzył sieć stacji LNG o Jędrzychowice (woj. dolnośląskie). Jest to piąty z planowanych 11 punktów Shell LNG w Polsce. Nowa stacja jako pierwsza jest wyposażona w zewnętrzny terminal do realizacji płatności kartą Shell LNG Card, dzięki czemu kierowcy nie muszą wchodzić do budynku stacji, aby opłacić transakcję. Inwestując w dystrybucję skroplonego gazu ziemnego, Shell kontynuuje swoje plany rozwoju w zakresie paliw alternatywnych.

Przy autostradzie A4

Stacja w Jędrzychowicach zlokalizowana jest przy autostradzie A4. Obiekt, tak jak poprzednio otwarte stacje, mieści w sumie 70 m3 LNG, czyli 31,5 t gazu. Dodatkowo w nowej placówce pojawią się zewnętrzne terminale, w których kierowcy będą mogli zapłacić za tankowanie kartą Shell LNG Card, bez konieczności podchodzenia do kasy.
– Jako Shell intensywnie inwestujemy w paliwa alternatywne, m.in. w ramach konsorcjum BioLNG EuroNet budujemy korytarz LNG od Hiszpanii po wschodnią Polskę. LNG to realna, dostępna już dzisiaj alternatywa dla ciężkiego transportu drogowego. Rozpowszechnienie tego paliwa może pomóc zredukować emisje gazów cieplarnianych, pochodzących z samochodów ciężarowych nawet o 22 proc. – mówi Piotr Kuberka, prezes zarządu Shell Polska.
Shell jest obecnie największym na świecie niezależnym producentem skroplonego gazu ziemnego, na wszystkich etapach jego pozyskiwania. Inwestycje w nowe punkty LNG to kierunek, który wpisuje się w strategię Shell związaną z rozwojem paliw alternatywnych. LNG jako paliwo wykorzystywane przez samochody ciężarowe jest coraz popularniejsze na europejskim rynku.

W kierunku transformacji energetycznej

Wspierając porozumienia paryskie, Shell w lutym 2021 roku ogłosił strategię neutralności klimatycznej. Celem firmy jest, aby do 2050 roku stać się firmą energetyczną z zerową emisją netto.
– Chcąc osiągnąć w krótkoterminowym okresie redukcję CO2 o 6-8 proc. rozwijamy LNG i bioLNG, które minimalizują emisję CO2, i o wiele szybciej można stworzyć do nich infrastrukturę niż w przypadku wodoru. Jest to szczególnie istotne pod kątem samochodów ciężarowych, ponieważ dla kierowców tego typu pojazdów jest to rozwiązanie, które już teraz jest dostępne – mówi Monika Przybysz, cluster manager commercial road transport CEE.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.