Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter (Typ 907 – od 2018 r.), wyprodukowanych w Niemczech, wiązka przewodów alternatora mogła zostać podczas montażu zamieniona z wiązką przewodów elektrycznego układu kierowniczego. W takiej sytuacji, wiązka przewodów układu kierowniczego byłaby zabezpieczona zbyt wysokim bezpiecznikiem alternatora, a wiązka przewodów alternatora niższym bezpiecznikiem układu kierowniczego. W przypadku dodatkowej usterki elektrycznej (np. uszkodzenia wiązki przewodów układu kierowniczego) wskutek zamiany obu różnie zabezpieczonych wiązek przewodów może dojść do przeciążenia wiązki przewodów układu kierowniczego, zwiększając ryzyko pożaru. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 43 pojazdy.
W samochodach tej samej serii może pojawić się też tymczasowa usterka funkcji blokady postojowej po stronie skrzyni biegów. Jeśli w takim przypadku kierowca nie zaciągnął ręcznego hamulca postojowego podczas parkowania pojazdu (wbrew zaleceniom instrukcji obsługi), pojazd może się stoczyć, co powoduje ryzyko wypadku. Jeśli kierowca nadal znajduje się na fotelu kierowcy, gdy pojazd zaczyna się toczyć, można natychmiast zatrzymać samochód, zaciągając hamulec główny. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1.922 pojazdy.
W obu przypadkach właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych. Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (ul. Gottlieba Daimlera w Warszawie) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.