26-tonowe podwozia z ostatnią osią podnoszoną, zabudowała firma Plandex Fot. IVECO
Firma BEL-POL ze Świdnicy odebrała 10 podwozi IVECO S-WAY z zabudową kurtynową. To już kolejne zamówienie. Historia współpracy sięga roku 2016, kiedy to we flocie firmy Bel-Pol pojawiły się pierwsze Iveco Stralisy, które sprawdziły się w codziennych zadaniach transportowych. Wraz z rozbudową floty stopniowo poszerzano segmenty modeli i obecnie w użytkowaniu firmy Bel-Pol znajdują się Iveco Stralisy, Daily oraz najnowszy model Iveco S-WAY. – Iveco Poland to solidny partner, z którym współpracujemy już od lat – powiedział Zdzisław Strumidło, wiceprezes zarządu Bel-Pol Sp. z o.o., dyrektor operacyjny. – Nie jest przypadkiem, że ponad połowa pojazdów, w naszej firmie to Iveco. Jesteśmy zadowoleni z tej marki, a także z opieki serwisowej. Zrozumienie naszych potrzeb ze strony Iveco oraz kompleksowa oferta w postaci szerokiej gamy pojazdów i usług dodatkowych zaowocowało długofalową współpracą i wzajemnym zaufaniem, które pozwala na dalsze rozwijanie naszej floty pojazdów tej marki.
Podwozia z podnoszoną ostatnią osią
26-tonowe podwozia S-WAY dostarczone do firmy Bel-Pol wyposażono w 11-litrowe jednostki napędowe Cursor, o mocy 460 KM, spełniające normę czystości spalin Euro VI-E. Silnik uzyskuje 2.150 Nm momentu napędowego w zakresie 925-1.500 obr./min. Komfort jazdy zapewnia 12-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów HiTroniX. Trzyosiowe podwozie, o rozstawie osi 5.700 mm, ma ostatnią oś podnoszoną, co pozwala na oszczędność ogumienia podczas jazdy bez ładunku lub z ładunkiem o niskiej masie. Reflektory oraz tylne światła zostały wykonane w technologii LED. Światła przeciwmgłowe przednie mają funkcję doświetlania zakrętów. Kabina sypialna AT została wyposażona w dwie leżanki (dolną trzyczęściową), szereg podręcznych schowków, lodówkę 25 l oraz moduł telematyczny Connectivity Box – umożliwiający zdalny monitoring stanu pojazdu. Samochód ma także funkcję oceny stylu jazdy (DSE) i nadzoru koncentracji kierowcy (DAS). Fotel kierowcy "Komfort" ma pneumatyczne zawieszenie, regulację podparcia lędźwiowego, podłokietnik oraz jest ogrzewany. W pełni lakierowana kabina ma pneumatyczne zawieszenie. Na pokładzie zamontowano m.in. systemy: Rocking Mode - funkcję uwolnienia pojazdu w grząskim terenie przez rozkołysanie, aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, system ECO- ROLL. Podwozia zostały zabudowane wspólnie z firmą Plandex zabudową kurtynową o długości wewnętrznej 8.400 mm oraz windami firmy BAR z aluminiową platformą o udźwigu do 1.500 kg.
BEL-POL
Firma BEL-POL działa na rynku od 1991 roku. Zajmuje się dystrybucją podłóg i drzwi oraz akcesoriów. Sieć sprzedaży Bel-Pol liczy obecnie 40 salonów oraz ponad 40 partnerskich punktów sprzedaży w całej Polsce. Specjalnością firmy jest sprzedaż podłóg naturalnych, paneli podłogowych, paneli ściennych, listew oraz drzwi popularnych producentów jak: Barlinek, SWISS KRONO, Porta, DRE, Pol-Skone, Egger, Quick-Step. Transport pomiędzy centrami hurtowymi a punktami sprzedaży odbywa się za pomocą własnej floty pojazdów, która liczy dziś 46 samochodów ciężarowych, z czego 27 to samochody IVECO. Pojazdy te wykonują rocznie przebiegi około 90-120 tys. km. (z)
od lewej: Ireneusz Sioch, sales representative IVECO Poland; Zdzisław Strumidło, wiceprezes zarządu BEL-POL Sp. z o.o., dyrektor operacyjny oraz Maciej Ciżyński, rigid sales development manager IVECO Poland