Fot. Mercedes-Benz
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło ostatnio kilka powiadomień przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych, dotyczących samochodów dostawczych marki Mercedes i Opel.
Mercedes Klasy V/Vito (pojazdy Marco Polo), Typ 447
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy V/Vito (pojazdy Marco Polo), Typ 447, wyprodukowanych w Hiszpanii, począwszy od faceliftingu, może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów przy montażu lub demontażu akumulatora dodatkowego, co może prowadzić do zakłócenia działania bądź awarii i skutkować pożarem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 92 pojazdy. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych. Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.
Mercedes Sprinter Typ 906
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił także Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Mercedes Sprinter Typ 906, wyprodukowanych w Niemczech, określone warunki klimatyczne mogą spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy niniejsza zmiana może spowodować pęknięcie generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 30.574 pojazdy. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.
Mercedes Klasy V/Vito
Kolejna powiadomienie Mercedes-Benz Polska dotyczy samochodów Mercedes Klasy V/Vito (Typ 447), wyprodukowanych w Hiszpanii - w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia. W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Ponadto może dojść do uszkodzenia serwa hamulcowego. W takim przypadku z perspektywy kierowcy siła nacisku na pedał może ulec zwiększeniu, a moc hamowania ograniczeniu. Jak zapewnia producent, nawet w takim przypadku można jednak osiągnąć wymaganą prawnie minimalną moc hamowania. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2.776 pojazdów. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych
Ople Vivaro C oraz Zafira Life RM 2022
Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomił UOKiK, że w samochodach marki OPEL, modele: Opel Vivaro C oraz Zafira Life RM 2022, wyprodukowanych we Francji, skuteczność hamulca postojowego w pewnych warunkach hamowania może być ograniczona, co może spowodować nieoczekiwane przemieszczenie się pojazdu. Przy zwolnionym hamulcu postojowym może również dojść do jego niezamierzonego częściowego włączenia. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest osiem pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia numeru partii produkcyjnej zacisków tylnych hamulców i w razie konieczności ich wymiany. Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. w Warszawie. (z)