Wiadomości z rynku

piątek
7 października 2022

Elektryczny SuperVan i „Bardzo Tęczowy Raptor”

Nowe Fordy na Goodwood Festival of Speed
21 września 2022

Tęczowy Ranger Raptor Fot. Ford

 
Rewolucyjne wersje najpopularniejszych na rynku pojazdów użytkowych Forda, opracowane przez Ford Performance, szturmem zdobyły tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood (Wielka Brytania). W gamie futurystycznych, skomunikowanych modeli, które zostały zaprezentowane podczas znanej na całym świecie imprezy w pobliżu Chichester, zadebiutował Ford Pro Electric SuperVan, będący pierwszą w pełni elektryczną super-ciężarówką firmy. Swój debiut miał także Ranger Raptor nowej generacji. Najnowszy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawił się także w barwach „Very Gay Raptor”, inspirowanych stylem parad równości, aby wesprzeć społeczność LGBTQ+.

Pro Electric SuperVan

Bazą do stworzenia modelu Ford Pro Electric SuperVan był niedawno zaprezentowany E‑Transit Custom – w pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego i jeden z czterech nowych, w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford Pro wprowadzi w Europie po E-Transicie do 2024 roku. Nowy SuperVan został opracowany z myślą o zaprezentowaniu ekstremalnych osiągów i skomunikowania pojazdu z siecią, podnoszącego efektywność pracy. Są to walory, jakimi wyróżnia się nowa generacja elektrycznych produktów Ford Pro. – Od 1971 roku model SuperVan Forda sprawdza potencjał Transita i przesuwa granice jego osiągów – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. – Nowy Ford Pro Electric SuperVan inauguruje erę wyższych możliwości, dzięki zelektryfikowanemu układowi napędowemu i rozbudowanej łączności, oferowanym przez naszego nowego, w pełni elektrycznego E-Transita Custom.

Tęczowy Ranger Raptor

Kolejną odsłoną nowości Ford Performance podczas Goodwood był europejski debiut Rangera Raptora nowej generacji. Podczas jazd po trudnym torze off-roadowym, odbywającym się pomiędzy kolejnymi startami, pick-up zaprezentował możliwości 3,0‑litrowego silnika EcoBoost V6 z twin-turbo, o mocy 288 KM i momencie obrotowym 491 Nm. Ranger Raptor drugiej generacji, zaprezentowany po raz pierwszy na początku tego roku w pełnym dramatyzmu filmie akcji ze scenami kaskaderskimi, oferuje udoskonalone elementy poprawiające właściwości jezdne, przydatne zarówno na drodze, jak i w terenie, między innymi: amortyzatory FOXÒ z wewnętrznym bypassem Live Valve i z funkcją tłumienia, zależnego od pozycji amortyzatora, a także siedem trybów jazdy, z których można korzystać, by poradzić sobie na różnych nawierzchniach – zarówno podczas jazdy szosowej, jak i na trasach przeprawowych po skałach. Zaawansowaną łączność zapewnia system SYNC 4A nowej generacji firmy Ford, obsługiwany przez 12‑calowy centralny ekran dotykowy. Oprócz zmagań na torze off-roadowym i w wyścigu na wzgórze Goodwood, Ranger Raptor pomagał Fordowi w walce z dyskryminacją, towarzysząc w sesji na żywo nowego cyklu pod tytułem „Trudne rozmowy". Dyskusję, której celem jest znalezienie odpowiedzi, w jaki sposób branża motoryzacyjna może promować kulturę równości i przyjaznego współistnienia ze społecznością LGBTQ+, poprowadził Gareth Thomas, legenda walijskiego rugby, pierwszy otwarcie homoseksualny zawodowy gracz rugby. Oryginalny model „Very Gay Raptor” pojawił się w 2021 r. po tym, jak Ford spontanicznie zareagował na obraźliwy komentarz w jednym z portali społecznościowych. Głos Forda, przeciwstawiający się dyskryminacji w sieci i okazujący solidarność ze społecznością LGBTQ+, został w ten sposób wzmocniony za sprawą najtwardszego z modeli marki. Zaprezentowanie wizualizacji perłowo złotego Rangera Raptora, ozdobionego tęczową grafiką i różowym sercem na klapie, spotkało się z tak pozytywnym odzewem w mediach społecznościowych, że Ford wyprodukował w Wielkiej Brytanii i Niemczech dwa egzemplarze „Bardzo Tęczowego Raptora”.

Digit na targach Future Lab

Ford w Goodwood zademonstrował również, jak zaawansowana robotyka i technologie autonomiczne mogą pomóc integrować działalność firm z produktami i usługami Ford Pro, aby usprawnić magazynowanie i dostawy oraz obniżyć ich koszty dla klientów korzystających z pojazdów użytkowych. Podczas wydarzenia Laboratorium Przyszłości firma zaprezentowała robota Digit, opracowanego przez Agility Robotics. Ford był pierwszym klientem, który w 2020 r. zakupił robota Digit, wyposażonego w ramiona i nogi, zdolnego do pracy z personelem w otoczeniu ludzi. Celem było zbadanie zastosowań obejmujących logistykę wewnątrz budynków, logistykę dostaw na pierwszą milę oraz na dystansie ostatnich 15 metrów. Ford prowadzi również badania nad tym, w jaki sposób roboty Digit mogą porozumiewać się z pojazdami skomunikowanymi Ford Pro pod kątem podniesienia wydajności firm. Producent inwestuje w przyszłość autonomicznych dostaw, co dokumentuje europejski Program Badań nad Pojazdami Autonomicznymi 2021. W ramach programu Ford nawiązał współpracę z liderem w dziedzinie dostaw konsumenckich, firmą Evri, wprowadzając na trasę dostaw Transita, przystosowanego do obsługi przez ukrytego kierowcę. Projekt pomógł zbadać interakcje pieszych i firm z pojazdem dostawczym, poruszającym się bez kierowcy. (z)

Ford Pro Electric SuperVan Fot. Ford

Robot Digit, opracowany przez Agility Robotics Fot. Ford

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.