Wiadomości z rynku

piątek
7 października 2022

Najlepsza koncepcja ostatniej mili: MAN eTGM

Pierwsza nagroda „Green Track Award” w ankiecie czytelników „Auto Bild”
22 września 2022

MAN eTGM jest nie tylko bezemisyjny, ale także cichy, dzięki czemu miejski ruch dostawczy można przestawić na wolne od korków godziny wieczorne i nocne Fot. MAN

 
Po raz pierwszy magazyn „Auto Bild” wezwał swoich czytelników do głosowania w sześciu kategoriach na najbardziej zrównoważone pomysły na czystą mobilność przyszłości. Ponad 1000 głosujących wybrało MAN-a eTGM na zwycięzcę w kategorii „Ostatnia mila”, przyznając pierwszą nagrodę „Green Track Award”.

Bezemisyjny i cichy

Czytelników przekonał fakt, że e-ciężarówka MAN jest nie tylko bezemisyjna, ale także cicha, dzięki czemu miejski ruch dostawczy można przestawić na wolne od korków godziny wieczorne i nocne. Przyspiesza to logistykę nawet o 30 procent, zmniejsza emisję CO2 i odciąża mieszkańców – to wyraźna korzyść dla wszystkich. Praktyczne doświadczenia zdobyte przy małych seriach eTGM od 2018 r. zostaną uwzględnione w nowym wielkoseryjnym eTruck, który zadebiutuje na rynku w 2024 r. –Cieszymy się z nagrody dla naszego MAN-a eTGM. To po raz kolejny potwierdza naszą strategię, która początkowo skupiała się na mobilności elektrycznej jako systemie napędowym we wszystkich seriach modelowych. Jednocześnie nagroda jest zachętą do zbliżającego się wprowadzenia na rynek naszego ciężkiego eTrucka w 2024 roku – mówi Alexander Vlaskamp, ​​dyrektor generalny MAN Truck & Bus.

Dystrybucyjne i dalekobieżne

Już w 2019 roku magazyn Transport przyznał MAN eTGM nagrodę „European Transport Award for Sustainability 2020” w kategorii „Ciężarówka elektryczna”. W 2018 r. niemiecki producent pojazdów użytkowych rozpoczął trzyletni praktyczny projekt pilotażowy z dziewięcioma austriackimi klientami korzystającymi z elektrycznej wersji MAN-a TGM. Od końca 2019 roku do europejskich firm transportowych dostarczono pierwszą małą serię w pełni elektrycznego 26-tonowego pojazdu dystrybucyjnego, który sprawdził się w trudnych codziennych operacjach transportowych z Norwegii do Hiszpanii. MAN wykorzystuje to doświadczenie nie tylko do dalszego rozwoju technologii produkcji seryjnej, ale także do przyszłych usług związanych z elektromobilnością i związanych z tym usług doradczych dla klientów. Seria elektrycznych ciężarówek pojawi się na rynku w 2024 roku. Szczególną cechą techniczną nadchodzącego elektrycznego lwa jest jego przygotowanie do przyszłego ładowania megawatowego: wysoka wydajność ładowania w krótkim czasie. Według przedstawicieli MAN taka ciężarówka elektryczna będzie nadawała się również do ciężkiego transportu dalekobieżnego z dziennym zasięgiem od 600 do 800 kilometrów, a później nawet do 1.000 kilometrów. Wraz z niskimi kosztami eksploatacji i najlepszym bilansem energetycznym, akumulatorowe pojazdy elektryczne oferują najbardziej odpowiednią technologię dla przyszłych, wolnych od CO2 flot pojazdów użytkowych. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.