
Aby do 2030 r. osiągnąć 90% swojej floty w postaci pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla we Francji, DHL Express pozyskał 140 elektrycznych samochodów dostawczych, dla których konieczne było zapewnienie sieci punktów ładowania. Stąd zainicjowane w sierpniu 2020 roku partnerstwo z firmą Shell, które już umożliwiło zainstalowanie ponad 260 terminali w 24 francuskich oddziałach DHL Express, w tym ponad 100 w Ile-de-France. Sam zakład w Gennevilliers ma ponad 60 terminali. Tym samym staje się najlepiej wyposażoną placówką DHL Express we Francji i jedną z pierwszych w Europie. Oprócz instalacji terminali, firma Shell stworzyła platformę zarządzania infrastrukturą online, w celu kontrolowania kosztów ładowania, lepszej widoczności działań oraz konfiguracji dostępu do terminali i cen dla każdego z nich. System oferuje również usługę inteligentnego ładowania, dzięki której DHL Express może na przykład zwiększyć prędkość ładowania lub liczbę terminali w każdym miejscu, dzięki modyfikacji dystrybucji dostępnej energii w czasie rzeczywistym. Do początku 2023 roku we Francji planowane jest wyposażenie około 15 dodatkowych placówek, czyli powstanie ponad 100 dodatkowych terminali, które uzupełnią infrastrukturę ładowania. (z)