Wiadomości z rynku

środa
9 października 2024

FM Low Entry z elektrycznym kodem genetycznym

Pierwszy w historii Volvo samochód ciężarowy opracowany wyłącznie z napędem bateryjnym
28 lutego 2024

Fot. Volvo Trucks

 
Volvo wprowadza na rynek swój pierwszy w historii samochód ciężarowy, opracowany wyłącznie z napędem elektrycznym: FM Low Entry.
Jest to pojazd zoptymalizowany pod kątem czystszego i bezpieczniejszego transportu miejskiego.
Dzięki możliwości przewozu dużych ładunków i pożądanej widoczności dla kierowcy ma zapewniać bezpieczną i wydajną jazdę w obszarach miejskich.

Ponieważ coraz więcej miast dąży do poprawy swojego środowiska poprzez obniżenie poziomu emisji, szybko rośnie popyt na ciężarówki o zerowej emisji spalin, które mogą spełnić te nowe wymagania klientów.
Najnowszy model uzupełniający gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks – Volvo FM Low Entry – to ciężki samochód ciężarowy, opracowany specjalnie do realizacji różnorodnych zadań transportowych na obszarach miejskich. To także pierwszy model opracowany przez Volvo, który dostępny jest wyłącznie z napędem elektrycznym.

– Ten samochód ciężarowy o zerowej emisji jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty pojazdów elektrycznych, doskonale nadaje się do transportu miejskiego i został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Jest mocny, a jednocześnie zachowuje płynność podczas prowadzenia i łatwość manewrowania. Nowe Volvo FM Low Entry wpisuje się w nasze ambicje rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych, umożliwiając jeszcze większej liczbie klientów zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych – wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

5 gwiazdek w rankingu Direct Vision

Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy pożądaną widoczność i kontrolowanie otoczenia. Dobra widoczność to jedna z cech, które zapewniły modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision, który ocenia pojazdy ciężkie poruszające się w Londynie i który wejdzie w życie w czwartym kwartale 2024 roku*.

Jak zapewnia producent, Volvo FM Low Entry jest wszechstronne i można je dostosować do specyficznych wymagań różnych zadań transportowych, takich jak gospodarka odpadami, dystrybucja i budownictwo.
Ciężarówka bazuje na dobrze znanym modelu Volvo FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a płaska podłoga ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Te cechy konstrukcyjne tworzą ergonomiczne, wygodne i wydajne środowisko pracy dla kierowców w ruchliwym środowisku miejskim.
Nowe FM Low Entry będzie początkowo sprzedawane w Europie, w tym w Turcji i Korei Południowej. Rozpoczęcie sprzedaży przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał 2024 r.

Osiem modeli elektrycznych

Dzięki tej nowej, całkowicie elektrycznej ciężarówce miejskiej Volvo ma obecnie w swojej ofercie łącznie osiem modeli elektrycznych. W 2019 r. Volvo Trucks, jako pierwszy światowy producent, rozpoczęło seryjną produkcję ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, a celem firmy jest, aby w 2030 r. 50% światowej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych Volvo było pojazdami elektrycznymi. (red)
 
Najważniejsze cechy Volvo FM Low Entry
• Widoczność (ze standardową specyfikacją) spełnia pięciogwiazdkowy standard Direct Vision wydany przez Transport for London.
• Pojazd wyposażony jest w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który zapewnia łatwe kierowanie i redukcję drgań.
• Dostępne są trzy warianty siedzeń: kierowca + 0, 1 lub 3 pasażerów. Dzięki umieszczeniu foteli pasażerskich w tylnej części kabiny, zminimalizowano martwe pola i poprawiono widoczność.
• Wiele ergonomicznych rozwiązań obejmuje płaską podłogę i dobrze rozmieszczone uchwyty umożliwiające łatwe i bezpieczne wychodzenie z kabiny.
• Samochód ciężarowy jest dostępny z nowym, zaawansowanym Systemem Kamer Monitorujących Volvo.
• Jest dostępny w dwóch wysokościach: Sleeper Cab (1.575 mm) i Extended/High sleeper (1.945 mm).
• Dostępne konfiguracje osi: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4.
• DMC: 19-32 ton
• Silnik: 330 kW
• Bateria: 360 kWh (4 akumulatory)
• Zasięg: do 200 km (zależny od kilku parametrów, takich jak masa ładunku, styl jazdy, cykl jazdy, topografia, temperatura itp.)
• Ładowanie: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
• Rozstaw osi: 3.900-6.000 mm

Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.