Wiadomości z rynku

czwartek
18 września 2025

Nowoczesne wywrotki MAN w służbie GolTrans

Z zabudowami Meiller MAXTREME®
18 września 2025

fot. AM

 
Dziesięć z dwudziestu zamówionych pojazdów MAN TGS 41.480 8x8 BB CH w drugiej połowie sierpnia b.r. oficjalnie przekazano firmie Goltrans.

Zabudowy z mocnej stali

Uroczyste wręczenie kluczyków odbyło się w renomowanym serwisie Bury, autoryzowanego partnera MAN Truck & Bus Polska w Lublinie. Nowe pojazdy wzbogacą flotę Goltrans, która konsekwentnie inwestuje w najwyższej klasy sprzęt, by sprostać coraz bardziej ambitnym wymaganiom rynku budowlanego i transportu ponadnormatywnego. Ciężki sprzęt, który trafił do przedsiębiorstwa to pojazdy MAN TGS 41.480 8x8 BB CH wyposażone w najwyższej klasy zabudowy MEILLER MAXTREME® P436 z charakterystyczną półokrągłą skrzynią ładunkową typu half-pipe o pojemności 18,8 m³. To rozwiązanie dedykowane transportowi ciężkich materiałów, kruszyw oraz odpadów budowlanych. Skrzynie wywrotek wykonano ze stali trudnościeralnej 450 HB. Podłoga ma grubość aż 8 mm, co gwarantuje odporność na uderzenia i ścieranie nawet podczas intensywnej eksploatacji. Ściany boczne, przednia oraz klapa tylna mają grubość 5 mm, co zapewnia odpowiedni balans pomiędzy wytrzymałością a masą własną pojazdu. Taka konstrukcja przekłada się na redukcję zużycia materiału, zwiększa trwałość zabudowy oraz umożliwia transport większych ilości towaru w jednym cyklu roboczym.

fot. AM

 

Sprawny załadunek i rozładunek

Samochody MAN TGS 41.480 8x8 BB CH zaprojektowano z myślą o maksymalnej niezawodności, wytrzymałości oraz wydajności. Zastosowanie napędu na wszystkie cztery osie (8x8) sprawia, że pojazdy są wręcz stworzone do pracy w trudnym terenie - od rozjeżdżonych placów budów, przez trudne drogi polne, aż po gruzowiska i strefy wyburzeń. Tylnosypowe zabudowy MEILLER cechuje szybka hydraulika, umożliwiająca płynne i bezpieczne opróżnianie skrzyni przy dużych kątach pochylenia, co znacznie przyspiesza kolejne cykle załadunku i wyładunku. Już w dalszej części dostawy firma Goltrans otrzyma również zabudowy Bordmatik, poszerzające zakres możliwości adaptacyjnych floty. MAN TGS 41.480 8x8 BB CH może pochwalić się wysoką mocą – 480 KM oraz nowoczesną jednostką napędową o pojemności 12,4 litra spełniającą normę Euro 6. Zastosowano rozwiązania sprzyjające bezpieczeństwu i wydajności: blokady mechanizmu różnicowego, systemy ABS, ASR, ESP, dwie przednie osie skrętne dla łatwiejszego manewrowania oraz mechaniczne zawieszenie, zwiększające stabilność przewożonych materiałów nawet na trudnym podłożu.

fot. AM

 

Finansowanie na miarę potrzeb

Nie bez znaczenia dla przedsiębiorców takich jak Goltrans pozostaje kwestia finansowania. Wszystkie przekazane samochody MAN zostały nabyte w ramach fabrycznego leasingu, opartego o elastyczną strukturę rat. Istotnym atutem tego rozwiązania jest niższa wysokość rat w okresach zimowych – czasie, gdy działalność firm budowlanych wyraźnie spowalnia z uwagi na niesprzyjające warunki pogodowe. Pozwala to na optymalne zarządzanie płynnością finansową i ograniczenie ryzyka przestojów inwestycyjnych, bez konieczności angażowania całego kapitału własnego jednorazowo. Fabryczny leasing to forma finansowania preferowana przez wielu przedsiębiorców budowlanych ze względu na szybkie formalności, brak pośredników oraz możliwość precyzyjnego dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb. Firma Goltrans to rodzinny biznes prowadzony przez Jerzego Golec oraz jego dwóch synów – Kamila i Karola. Spółka obecna jest na rynku od wielu lat, specjalizując się w budownictwie drogowym, transporcie kruszyw i materiałów ponadnormatywnych, a także obsłudze inwestycji związanych z infrastrukturą publiczną. Pierwszy kontakt z pojazdami MAN miał miejsce w 2019 roku, kiedy firma zakupiła 10 wywrotek tej marki. Kolejna partia trafiła do floty Goltrans w 2022 roku, a obecne dostawy są kontynuacją strategii polegającej na sukcesywnym unowocześnianiu wyposażenia.

fot. AM

 

Bezpieczny transport na place budów

Jak podkreśla Dariusz Cybik, przedstawiciel handlowy MAN, wybór konfiguracji pojazdów z napędem 8x8 oraz solidnymi zabudowami okazał się strzałem w dziesiątkę – samochody te świetnie sprawdzają się w codziennej pracy na najbardziej wymagających budowach. Inwestycje infrastrukturalne w Polsce rozwijają się w niebywałym tempie. Rok 2025 przyniesie kierowcom kolejne 400 km nowych tras – autostrad, dróg ekspresowych oraz dróg krajowych. Zmodernizowana sieć drogowa znacząco wpłynie na jakość podróżowania, logistykę i bezpieczeństwo na drogach. Kluczowym czynnikiem dla dynamiki rozwoju infrastruktury są właśnie specjalistyczne pojazdy, takie jak MAN TGS 41.480 8x8 BB CH z zabudową MAXTREME® P436, umożliwiające sprawny i bezpieczny transport materiałów na place budowy. Dzięki nowoczesnej hydraulice, ergonomicznej obsłudze, solidnym materiałom i innowacyjnym rozwiązaniom technicznym, wywrotki te nie tylko przyspieszają tempo prac, ale także pomagają zachować najwyższy standard bezpieczeństwa. W warunkach dużej konkurencji, zdolność do błyskawicznego realizowania projektów staje się kluczowa.

fot. AM

 

Dostosowane do specyfiki pracy

Dlatego inwestycje w pojazdy o wysokiej niezawodności i wydajności, jak MAN TGS 41.480 8x8 BB CH, dają firmom takim jak Goltrans przewagę technologiczną i operacyjną. Nowoczesna flota gwarantuje nie tylko szybkość realizacji prac ziemnych czy wyburzeniowych, ale także bezpieczeństwo pracowników i redukcję kosztów eksploatacyjnych na przestrzeni lat.
Stale rosnące wymagania wobec sprzętu transportowego i budowlanego sprawiają, że wybór pojazdu dostosowanego do specyfiki pracy jest priorytetem dla każdego przedsiębiorcy w branży. Rozwiązania takie jak napęd 8x8 i solidna zabudowa wywrotki pozwalają na operowanie w miejscach niedostępnych dla klasycznych pojazdów, a elastyczny system leasingowy otwiera dodatkowe możliwości inwestycyjne. Reasumując, przekazanie wywrotek MAN TGS 41.480 8x8 BB CH z zabudową MAXTREME® P436 stanowi kolejny krok w modernizacji transportu budowlanego w Polsce. Synergia nowoczesnej techniki, przemyślanej strategii rozwojowej firmy Goltrans i dynamicznie rosnących inwestycji infrastrukturalnych realnie wpływa na poprawę jakości realizowanych projektów drogowych.

Arkadiusz Michlewicz
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.