Znalezione artykuły: 15

  • Aby nie stracić szansy Aby nie stracić szansy 2007-08-24
    Z prof. Ryszardem Legutką, wicemarszałkiem Senatu RP, przewodniczącym Rady Konsultacyjno-Doradczej przy Prezesie Rady Ministrów RP.
    Tagi:   inwestycje
    Czytaj całość
  • Budujemy Euro 2012 Budujemy Euro 2012 2007-08-24
    Nasza redakcja chce uczestniczyć w wielkim programie budowy pod hasłem "Euro 2012". Przygotowując się do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, nasz kraj przerodzi się w wielki plac budowy - autostrady, drogi szybkiego ruchu, stadiony, hotele... To ogrom inwestycji, a więc niewątpliwy boom na rynku maszyn i pojazdów budowlanych oraz materiałów i usług związanych z budownictwem.
    Czytaj całość
  • Exodus szoferów trwa Exodus szoferów trwa 2007-08-24
    W internecie i w prasie praktycznie nie ma już ogłoszeń kierowców poszukujących pracy. Pełno za to anonsów firm oferujących pracę dla kierowców. Coraz częściej w Polsce, po polsku ogłaszają się firmy zachodnioeuropejskie lub polskie prowadzące dla nich werbunek na terytorium RP. Obecnie Polacy mogą legalnie, bez żadnych dodatkowych formalności, podejmować pracę na Cyprze, w Bułgarii i Rumunii, Szwecji, Danii, Finlandii, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech oraz w Irlandii i w Wielkiej Brytanii, które są razem największym "odkurzaczem" wysysającym kierowców z polskiego rynku pracy.
    Czytaj całość
  • Hyundai Getz - szybki dostawca Hyundai Getz - szybki dostawca 2007-08-24
    Hyundai Getz Van pojawił się w sprzedaży w lutym tego roku, ale przymiarki do wypuszczenia auta z kratką trwały ponad rok. Wnioskuję to z tego, że egzemplarz, który dostałem do testu, pochodził z rocznika 2005. W mojej ocenie atutami Hyundaia są: dynamiczny napęd, duża przestrzeń ładunkowa i wysoko unosząca się klapa. Minusy to natomiast głośna praca silnika przy dużych szybkościach i uboga deska rozdzielcza.
    Tagi:   hyundai z giełdy
    Czytaj całość
  • Mitsubishi L 300 popularny po latach Mitsubishi L 300 popularny po latach 2007-08-24
    Mitsubishi L 300 był kiedyś najlepiej sprzedającym się w Europie azjatyckim dostawczakiem. Na początku lat 90. rejestrowano w Europie Zachodniej prawie 10 tys. egz. L 300 rocznie. W Polsce zdobywa popularność dopiero teraz. Największe zalety Mitsubishi to fakt, iż jest to ekonomiczny diesel o dużej ładowności i spora ogólna niezawodności. Minusy to natomiast ospałość diesla, mało precyzyjne skrzynie i drogie części zamienne.
    Czytaj całość
  • Nowa fabryka Binotto Nowa fabryka Binotto 2007-08-24
    Binotto, jeden z liderów w produkcji systemów hydraulicznych przeznaczonych do wywrotek, naczep i przyczep otworzył we Włoszech nowy zakład produkcyjny. W zlokalizowanej w miejscowości Stanghella fabryce, podobnie jak w dwóch innych włoskich zakładach firmy, wytwarzane są siłowniki typu front-end i underbody, zestawy hydrauliczne, zbiorniki, pompy tłokowe i przekładniowe, zawory, przystawki odbioru mocy, ograniczniki skoku oraz pneumatyczne urządzenia sterujące.
    Czytaj całość
  • Nowe stawki podatku na 2008 r. Nowe stawki podatku na 2008 r. 2007-08-24
    Średnio o kilkadziesiąt złotych wzrosną w przyszłym roku górne granice stawek podatku od środków transportu. Ministerstwo Finansów ogłosiło poziomy rocznej stawki podatkowej od jednego środka transportowego, które zaczną obowiązywać 1 stycznia 2008 r. Właściciele samochodów ciężarowych o DMC od powyżej 3,5 do 5,5 t włącznie zapłacą 676,87 zł, od powyżej 5,5 do 9 t włącznie 1.128,10 zł, powyżej 9 t - 1.353,72 zł, a równej lub wyższej niż 12 t - 2.583,31 zł.
    Tagi:   trendy rynkowe
    Czytaj całość
  • Renault Trafic L1H1 - dobry na balangi Renault Trafic L1H1 - dobry na balangi 2007-08-24
    Trafic po liftingu wjechał do polskiej sieci sprzedaży pod koniec ub.r. Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne: reflektory zespolone z migaczami, inny grill i zderzaki. Ważniejszymi nowinkami było wprowadzenie turbodiesla 2.0 dCi i wzmocnienie motoru 2.5 dCi o 15 koni, do 145 KM. Testowaliśmy wóz z mocniejszą jednostką w komfortowej, osobowej wersji. W naszej ocenie największe zalety nowego Renault to: oszczędny ropniak 2.5 dCi, proste przygotowywanie kanapy do spania, łatwe prowadzenie, duża kultura pracy skrzyni Quickshift oraz sześć airbagów seryjnie. Minusy to natomiast fakt, że nie można zamówić przesuwnych drzwi z lewej strony, nielogiczne rozmieszczenie dźwigienek przy fotelach w drugim rzędzie i silnik głośny na autostradzie.
    Czytaj całość
  • Sporo części do dostawczaków Sporo części do dostawczaków 2007-08-24
    Na tutejszym placu ostatnio rośnie podaż używanych części zamiennych do dostawczaków. Ceny zróżnicowane. Np. ostatniej niedzieli skrzynię biegów do Forda Transita 2.5 TD "upolowaliśmy" za 500 zł, za przekładnię do Mercedesa Sprintera CDI żądano natomiast od 1,2 tys. zł do 1,7 tys. zł. Sporo jest też elementów blacharskich. Bez trudu znaleźć można było pokrywy silnika, klapy bagażnika, błotniki i drzwi do aut popularnych marek.
    Czytaj całość
  • Stadiony i komunikacja Stadiony i komunikacja 2007-08-24
    Nie gaśnie euforia po wieści o przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Wszyscy liczą, że Polska stanie się wielkim placem budowy, na którym w pięć lat powstaną nowoczesne stadiony, drogi, lotniska i hotele. Tymczasem nadal nie ma pełnej listy inwestycji związanych z przygotowaniem Euro 2012.
    Tagi:   logistyka
    Czytaj całość
  • Tanie, pikap i Mercedes Tanie, pikap i Mercedes 2007-08-24
    W ostatnią sobotę na giełdzie był przeciętny ruch. Więcej niż przed dwoma tygodniami było tylko szukających najtańszych aut, a tych było sporo. Na przykład na naszych oczach sprzedano niemal zabytkowego, bo z 1983 roku, Volkswagena T3. Według sprzedającego pojazd ten przejechał dotychczas 140 tys. km. Nabywcę skusiła dziewięcioosobowa kabina i cena wywoławcza cztery tys. zł. Kupujący zbił z niej 50 zł.
    Tagi:   mercedes vw z giełdy
    Czytaj całość
  • Tycoon, nowe ogniwa łańcuchów Pewag Tycoon, nowe ogniwa łańcuchów Pewag 2007-08-24
    Importer austriackich łańcuchów ochronnych i śnieżnych Pewag wprowadzi na polski rynek łańcuchy z ogniwami nowego typu o nazwie tycoon. Są to ogniwa kute o wysokiej odporności na ścieranie, zaprojektowane z myślą o stosowaniu w nowoczesnych, największych ładowarkach kołowych jak np. Caterpillar 994 (na opony 53,5/75-57) czy LeTorneau L1850 (na opony 60/80-57) oraz w maszynach użytkowanych w najcięższych warunkach (podziemne kopalnie, gorący żużel).
    Czytaj całość
Najpopularniejsze tagi