Od 14 maja br. obowiązują w Unii Europejskiej nowe, ujednolicone przepisy dotyczące kabotażu. Na pewno ucieszą one właścicieli firm eksploatujących swoje samochody ciężarowe poza granicami Polski. Dzięki zmianom podobne wymogi będą musieli spełnić zarówno oni, jak i ich koledzy z krajów Wspólnoty.
Od 14 maja br. obowiązują w Unii Europejskiej nowe, ujednolicone przepisy dotyczące kabotażu. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej każdy przewoźnik wykonujący zarobkowy transport rzeczy, posiadający licencję wspólnotową, po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym jest uprawniony do wykonywania tym samym pojazdem do trzech przewozów kabotażowych będących następstwem transportu międzynarodowego z innego państwa członkowskiego lub państwa trzeciego do przyjmującego państwa członkowskiego. Ostatni rozładunek w trakcie przewozu kabotażowego, przed opuszczeniem przyjmującego państwa członkowskiego, ma miejsce w ciągu siedmiu dni od ostatniego rozładunku w przyjmującym państwie członkowskim w ramach dostawy towaru w przychodzącym ruchu międzynarodowym.
Przewozy kabotażowe są ograniczone do jednego przewozu na państwo w ciągu trzech dni od wjazdu bez ładunku na jego terytorium.